Spring naar bijdragen

Verkrijgbaarheid terreinbanden


Ollie B
 Share

Recommended Posts

ik bestel ze gewoon via 4WD.com hoor. gewoon goedkoop verschepen, na en week of 5 wachten heb je originele BFG en voor een erg lage prijs!

ff geduld hebben alleen.... :)

Zowel de Buckshot als de KM2 zijn in 33-ers rond de $ 200 bij 4WD, oftewel zo'n 150 euro.

Daar komen dan nog transportkosten, invoerrechten en BTW bij.

Engeland is dan toch een stuk goedkoper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik bestel ze gewoon via 4WD.com hoor. gewoon goedkoop verschepen, na en week of 5 wachten heb je originele BFG en voor een erg lage prijs!

ff geduld hebben alleen.... :)

Die 5 weken zijn er niet meer voor 1 januari, risico is wel heel groot dat je je geld kwijt bent!

Om toch snel aan terreinbanden te komen gaan zowel particulieren als bedrijven buiten de EU op zoek naar terreinbanden. Bij bijvoorbeeld Quadratec , 4WD of Summit Racing kan je nog allerlei terreinbanden kopen daar in Amerika deze nieuwe EU regels niet van kracht zijn. Per 1 jan 2011 moeten de mensen bij de douane beter gaan opletten of de banden die via de douane binnen komen en ingeklaard worden ook voldoen aan de EU richtlijn mbt het niet verwerken van bepaalde schadelijke stoffen. Dus als een particulier of bedrijf banden koopt in de States moet er bij de banden een verklaring zitten of een teken op de band staan waarbij aangegeven wordt dat deze banden conform de EU regels zijn vervaardigd. Aangezien ze dit in Amerika niet doen is de kans per 1 jan 2011 heel groot dat je banden vastgehouden worden door de douane en dat je ze wel betaald heb maar nooit zal krijgen.
bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 5 weken zijn er niet meer voor 1 januari, risico is wel heel groot dat je je geld kwijt bent!

Volgensmij is BFG 1 van de weinige bandenmerken die al vrij ver is met deze techniek en waarvan de banden wel aan de nieuwe eisen voldoen.

Het zijn meer de banden zoals Superswamper , Pro comp , Mickey Thompson , Dick cepec , bepaalde Maxxis banden , Denman , General tire , Firestone , Nitto , Parnelli Jones enz. De puur amerikaanse banden die niet in Europa vervaardigd worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

zoek al een tijdje 2 mickey thompsons 35x15x14.5 baja belted lt

zijn bijna of niet te koop door vuil rubber dat gebtuikt word volgens verschilende banden boeren

dus het word toch wel wat moeilijker om een bepaald soort band te krijgen

heb er nu 2 de andere 2 zoek ik nog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoek al een tijdje 2 mickey thompsons 35x15x14.5 baja belted lt

zijn bijna of niet te koop door vuil rubber dat gebtuikt word volgens verschilende banden boeren

dus het word toch wel wat moeilijker om een bepaald soort band te krijgen

heb er nu 2 de andere 2 zoek ik nog

zal kijken hebben nog wel wat denk ik

35/14.5/15 bedoel je dan toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de moeite om even naar Duitsland te rijden (250 km enkel voor mij) en daar in Grefrath, of Kempen bijvoorbeeld naar een bandencentrale te gaan en ze daar te laten monteren ?

Of zijn de Duitse prijzen niet echt minder dan bij ons ?

Heb al even gegoogled, maar de meeste bandencentrales geven geen on-line prijzen.

Met online bandenshops ben ik niks, want ik heb geen bandenplaatsmachine en geen balanceermachine.

als je dit dan ergens moet laten doen, komt het nog duurder uit dan bij de lokale bandenboer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de moeite om even naar Duitsland te rijden (250 km enkel voor mij) en daar in Grefrath, of Kempen bijvoorbeeld naar een bandencentrale te gaan en ze daar te laten monteren ?

Of zijn de Duitse prijzen niet echt minder dan bij ons ?

Heb al even gegoogled, maar de meeste bandencentrales geven geen on-line prijzen.

Met online bandenshops ben ik niks, want ik heb geen bandenplaatsmachine en geen balanceermachine.

als je dit dan ergens moet laten doen, komt het nog duurder uit dan bij de lokale bandenboer...

van jou uit is het beter om ff de boot naar engeland te pakken via Zeebrugge bijvoorbeeld. daar zijn de bandjes wat goedkoper en meer keus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

via zeebrugge kunnen we niet meer oversteken naar GB.

Dat moet nu via Calais of Duinkerken, maar is toch nog altijd mogelijk.

Ik ga eens rondkijken op wat engelse sites of ik iets kan vinden.

Ik had graag de general grabber AT2 gehad, in de maat 225/75/16 of 245/70/16 maar ik denk dat die maten niet bestaan erin...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

omdat de grote banden leveranciers terughoudend zijn met leveren v/w het S - keurmerk. zullen we in de toekomst toch meer uit moeten gaan kijken naar coverbanden. en dan met 16" maten. hier een leuk merk eventueel aftehalen in duitsland. www.tagomtire.de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...