Spring naar bijdragen

op gas rijden en toch benzine verbruiken?


peter1979
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen,

mijn naam is peter en ik ben sinds 3 dagen eigenaar van een cherokee spoprt uit 2001. Deze heeft vanaf nieuw een gas installatie van prins als onderbouw. Nu heb ik er wat in gereden en wat mij opvalt is dat ondanks dat ie op gas rijd ook de benzine meter daalt, oftewel hij verbruikt beiden. in mijn veronderstelling was het zo dat ie alleen start op benzine en daarna alleen gas verbruikt.

Klopt dit of zit ik ernaast en is het normaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in iedergeval bedankt voor de reacties.

zover ik kan na gaan met mijn beperkte kennis, start de auto op benzine, en slaat gelijk over op gas. ik heb een klein metertje met lampjes dat aangeeft hoeveel gas er nog is. De benzine tank is maar 30 liter maar ik heb vanmorgen op 60 km bijna 1/3 verbruikt. dat is ongeveer 1 op 6 op zich redelijk alleen dat is de benzine en hij moet t gas verbruiken toch?:whistle:

(tijdens de rit van ongeveer 40 min zag ik de benzine meter dalen) ik snap het nog niet helemaal.

ik zal tzt foto's plaatsen en me eens fatsoenlijk voorstellen.

groeten peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan ook nog eens zo zijn dat de omschakling van benzine naar gas wordt verzorgd door het vacuumsysteem.

Als er een probleem in dit vacuumsysteem zit, wordt er dus niet overgschakeld naar gas ondanks dat de schakelaar op "gas" staat.

Spreek uit ervaring bij mijn vorige YJ. :unsure:

Dit zou je echter wel moeten merken doordat er geen gas gebruikt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....zover ik kan na gaan met mijn beperkte kennis, start de auto op benzine, en slaat gelijk over op gas. ik heb een klein metertje met lampjes dat aangeeft hoeveel gas er nog is. .....

Hoe weet je dat de auto gelijk overslaat op gas ?

Je hebt dus een prins gas systeem.

Voor alle duidelijkheid , als die groene lampjes branden, rij je dus op gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn gasinstallatie(prins)brandt de "check engine"als hij net gestart is,en gaat uit zodra de auto op gas overschakelt.

Het groene lampje van het gas brand alleen als de tank vol is,en na ongeveer 50 km gaat die uit,dan brand er pas een rood lampje als de tank bijna leeg is,schakel ik dan over op benzine dan brand de"check engine" ook.

Weet niet of het zo hoort maar werkt wel heel prettig:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat hij een metertje heeft met 4 groene lampjes

Dat hoeft niet natuurlijk, kan ook zijn dat ie is aangesloten op de brandstofmeter. Maar er van uit gaande dat het een G3 instalatie is zou ie normaal eerst op benzine moeten starten, en dan na een paar km op LPG moeten overschakelen.

maar als je wilt weten of ie ook op benzine loopt kan je een stekker los maken van de injectoren dan weet je ook wat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht ik ook te hebben maar niet dus:no:,wel lampjes op dat schakelaartje maar welke kleur?linker is groen dat weet ik:yes: en de rechter is rood,de anderen heb ik nooit zien branden:unsure:

Zie je wel iets van lampjes te zitten dan?

Zo ja dan zijn de lampjes kapot, en nee zijn niet te vervangen :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

erg bedankt voor alle reacties, maar

het probleem is al opgelost. hij bleek bij thuiskomst helemaal geen gas te hebben verbruikt. (het vierde groene lampje was al uit van de vorige rit) dus ik heb nog eens even alles na gelopen en wat bleek:

een van de stekkertjes achter in het kastje waar het knopje benzine/gas op zit was niet aangesloten maar hing er los bij. toen ik deze aansloot kon ik ook aan het toerental horen dat ik overschakelde van benzine naar gas en terug. al met al is het probleem dus nu opgelost en was het gelukkig niet kostbaar.

bedankt en de groeten

peter:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
in iedergeval bedankt voor de reacties.

zover ik kan na gaan met mijn beperkte kennis, start de auto op benzine, en slaat gelijk over op gas. ik heb een klein metertje met lampjes dat aangeeft hoeveel gas er nog is. De benzine tank is maar 30 liter maar ik heb vanmorgen op 60 km bijna 1/3 verbruikt. dat is ongeveer 1 op 6 op zich redelijk alleen dat is de benzine en hij moet t gas verbruiken toch?:lol:

(tijdens de rit van ongeveer 40 min zag ik de benzine meter dalen) ik snap het nog niet helemaal.

ik zal tzt foto's plaatsen en me eens fatsoenlijk voorstellen.

groeten peter

Wat ikzelf heb gehad is dat de benzine pomp gewoon blijft werken ook als je op gas rijd, en die lekte dus iets. Met als gevolg dat ondanks dat ik op gas reed langzaam de benzinetank dus ook leeg reed:no:. Mischien iets om even te checken ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd er nu al weer wat langer in en het bevalt me prima.

hij gebruikt idd alleen benzine bij het starten en vervolgens gaat ieop gas verder. Verbruik is ongeveer 1 op 6 maar met gas is dat nog te overzien.

ben ik de enige of ga je automatisch rustiger en ontspannender rijden in een cherokee?

groeten peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote=peter1979;. Verbruik is ongeveer 1 op 6 maar met gas is dat nog te overzien.

ben ik de enige of ga je automatisch rustiger en ontspannender rijden in een cherokee?

groeten peter

Als je eens 2 of 3 keer naar de pomp ben geweest op een week dan ga je vanzelf rustiger rijden :lol::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ik de enige of ga je automatisch rustiger en ontspannender rijden in een cherokee?

groeten peter

Welnee, Amerikaanse auto's in het algemeen voelen zich niet prettig bij "scheurwerk". De vering is meestal heel anders afgesteld dan bij de Europese auto's en bij SUV's speelt dan nog de hoogte een rol.

Ze zijn gewoon gemaakt voor rustig cruisen bij 100-120 km/u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...