Spring naar bijdragen

rijden met soft of bikini top


Jeep cj7
 Share

Recommended Posts

geen nadelen hardtops zijn voor watjes

enige lastige met een bikini top is dat als je je auto niet tijdens heftige buien onder een afdak kunt zetten of je hebt geen goed afdekmogelijkheden , er een vijvertje boven je hoofd ontstaat wat altijd naar binnen slaat of je nou voor of achteruit rijd.

Dus plaats dan een verstelbare skistok van je tussenconsole naar het midden van je dakje zodat het water weg loopt.

Met softtop heb je dat probleem niet

zonder softop, dus met de dakbeugel plat wordt je sportbar het laagste punt

en zal er een plas ontstaan tussen voorruitframe en sportbar.

Ik heb gelukkig een carport dus als het regent staat ie droog.

De hardtop heeft jaren in de tuin gestaan en zat er alleen de eerste winter op

maar ik reed de zijruit eruit met terrein rijden.

er zijn ook glasfibre strips in de handel die span je tussen de sportbars aan de zijkant zodat hij bol staat en water lang de zijkanten weg loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook hele jaar softtop,bikinitop of helemaal open.

Als je kachel het doet, is het prima te doen in de winter:lol:.

Als je wat harder rijd (snelweg) wil het doek gaan klapperen,maar ik heb er toch geen radio in.

Tip voor kop stoten aan dak: gordel om doen...:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn er hier jeepers die het hele jaar door met soft top of bikini top rijden?

en wat is jullie ervaring hier dan mee bij verschillende weersomstandigheden??

de voor en nadelen.

grtjs

Bert

Heb een Bestop Halftop op m´n YJ, de "Look´s" van een Bikinitop met de voordelen van een Softtop.

Ondanks de redelijk strenge winter komt bij mij de hardtop er NIET meer op:P.

:bye1:Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Halftop is een combinatie van, Bikinitop, windjammer en dusterdeck, maar dan uit één stuk.

Bij alle drie los heb je achter de deuren een stuk open, Een Halftop is helemaal dicht:unsure:, net als een softtop.

Dak klapt open, achterruit kun je los ritsen.

GroteFoto-UWVYMDU3.jpg

:bye1:Roland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Halftop is een combinatie van, Bikinitop, windjammer en dusterdeck, maar dan uit één stuk.

Bij alle drie los heb je achter de deuren een stuk open, Een Halftop is helemaal dicht:unsure:, net als een softtop.

Dak klapt open, achterruit kun je los ritsen.

GroteFoto-UWVYMDU3.jpg

:bye1:Roland.

Hey Roland heb jij een tijd machine gebouwd van je jeep?

zo te zien zit je al in 05-12-2037 :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij dagelijks met soft (sprint) top, bikini of open. :lol:

Sprinttop staat snel en er kan nog net een kind achterin. Met softtop hoor je alles van buiten, vind ik een voordeel.(Men hoort jou ook:wacko:) De achterzijde open, of helemaal open is geen doen voor de levende have achterin.

Nadeeltje is wel dat het maar een aantal jaren meegaat, op de snelweg sta ik zo ongeveer om het uur al het losgeklapperde weer vast te maken en de ritsen zijn al heel wat keren gerepareerd. Voorheen een witte softtop gehad, was echt niks, werd grauw en ziet er snel afgeleefd uit. De huidige zwarte is wel goed te doen.

s'Winters maar een extra dikke jas aan, voordat het warm wordt ben je al ter plaatse.

Heb 'm bewust zonder hardtop gekocht en zou er ook geen willen. Tja, zonder dak is toch wel het meest echte Jeepgevoel hoor.:wacko:

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Halftop is een combinatie van, Bikinitop, windjammer en dusterdeck, maar dan uit één stuk.

Bij alle drie los heb je achter de deuren een stuk open, Een Halftop is helemaal dicht:unsure:, net als een softtop.

Dak klapt open, achterruit kun je los ritsen.

GroteFoto-UWVYMDU3.jpg

:bye1:Roland.

hey Roland,

dank je voor de deskundige uitleg;)

dan kan ik een beetje gaan uitkijken.

Grtjs Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij dagelijks met soft (sprint) top, bikini of open. :lol:

Sprinttop staat snel en er kan nog net een kind achterin. Met softtop hoor je alles van buiten, vind ik een voordeel.(Men hoort jou ook:wacko:) De achterzijde open, of helemaal open is geen doen voor de levende have achterin.

Nadeeltje is wel dat het maar een aantal jaren meegaat, op de snelweg sta ik zo ongeveer om het uur al het losgeklapperde weer vast te maken en de ritsen zijn al heel wat keren gerepareerd. Voorheen een witte softtop gehad, was echt niks, werd grauw en ziet er snel afgeleefd uit. De huidige zwarte is wel goed te doen.

s'Winters maar een extra dikke jas aan, voordat het warm wordt ben je al ter plaatse.

Heb 'm bewust zonder hardtop gekocht en zou er ook geen willen. Tja, zonder dak is toch wel het meest echte Jeepgevoel hoor.:wacko:

:whistle:

zo een soft sprint top is dat gewoon een soft top zonder het steun sysyteem??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vorige zomer met softtop gereden; elke keer als het ECHT lekker weer was haalde ik de top eraf om geheel topless en doorless te rijden. Te veel werk.

Omdat ik de hardtop in Klundert op moest halen en omdat mij was verteld dat vrieskou slecht voor de naden is heb ik de hardtop gemonteerd.

Comfortabel maar daar hebben we een ZJ al voor.

Ben zooooo blij dat die hardtop er nu weer vanaf is.

Rij nu met bikinitop en duster, geen deuren. Vind het erg mooi en rijdt heerlijk. Die kou valt dan best mee (korte ritjes 5 graden). Je moet je erop kleden he? :no:

Ik heb geen carport of garage dus hij staat hier met een trailcover (Dank Henk!) lekker droog.

Trailcove rheb je in een minuutje eraf; je kan heerlijk rijden, ik ben nietvan suiker als het onderweg regent en bij ECHT warm weer gaat de bikinitop er ook af.

Voorlopig voor mij geen softtop meer; komende winter zie ik wel of ik de softtop of de hardtop monteer. (Ook in de winter kan je heerlijk topless rijden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rijd al 2 jaar met softop ook in de winter gaat goed kachel krijgt het binnen paar km lekker warm, in de zomer 2 keer met bikini top gereden is leuk maar ombouwen softtop/ binkini / softtop wat werk

ook al paar keer softtop zonder zijruiten en achterruitopgerold gereden is ook lekker en hij is snel weer dicht:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog even dit

een halftop is duurder dan een softtop

voordeel is dat het gat tussen achterkant deur en rolbar dicht is.

nadeel vind ik dat je een plastic windjammer hebt die je netjes moet oprollen om hem niet te beschadigen. Bij een bikini kun je een windjammer monteren met klitteband die eruit ziet als een soort net. Geheel doorzichtig en heel snel gedemonteerd. Met de softtop erop laat ik die gewoon zitten en maak alleen de bovenste klittebandjes los om iets achterin te kunnen pakken.

Alsie dicht is is het veilig met rondvliegend voorwerpen tijdens terreinrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook in principe het hele jaar een softtop en de auto 's nachts in de garage.

Als het maar even kan, gaat de softtop er af.

De bikini gaat er op als het wat harder regent of bij felle zon.

De hardtop is er nooit op geweest en staat al een paar jaar in de tuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hardtop is er nooit op geweest en staat al een paar jaar in de tuin.
Hardtop is prima als kattenhotel :no: of werktafel :P.

Ook die van mij hangt sinds dag 1 in de schuur....

Misschien eens alle hardtops verzamelen, kunnen we er een loods van bouwen, ik ken mensen die zoeken nog wel eens een sluitelruimte... :no::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo een soft sprint top is dat gewoon een soft top zonder het steun sysyteem??

Er zitten wel allerhande buizen op, maar die klap je netjes en makkelijk weg naar achter als je open wilt rijden. De railtjes ed zijn hetzelfde als voor de bikini en de duster.

Met een beetje oefening heb je de softtop zo omgezet naar bikini of open, ff omwisselen is naar mijn mening dan ook weinig moeite. Op m'n werk heb ik 'm liever niet zo open staan, met naar huis rijden ligt ie er bij mooi weer er meestal alweer af.

s6300567small.jpgimg0236ro.jpg

:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog wel blij met m'n hardtop. 's winters en als we naar het buitenland gaan om the offroaden zit altijd de HT erop. Als het op offroadlocatie toch mooi weer is, 8 boutjes los en met 2 man staat dat "kattenhotel"/"werktafeltje" er zo naast. En zomers hangt het ding in de loods

dakaandakor8.jpg

als ik die ruimte niet zou hebben zou er waarschijnlijk wel een softtop komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...