Spring naar bijdragen

Cooper Discoverer


Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met dit soort banden?

Cooper Discoverer M+S LT STT 235/85/R16

Zijn deze wel geschikt voor in de zomer of is dit typisch een winterband?

Ik heb op mijn Wrangler ZJ 16 inch velgen,past dat wel?

DSC00159-1.jpg

het merk cooper is op zich wel een goed merk.

dit is een mud + snow band (M+S)

R 16 duid op de grote van de velg 16" en die banden zouden normaal op de velg moeten gaan

de maat moet je zien op de papieren wat er "oficeel op mag" en anders gewoon eentje proberen en kijken of die nergens raakt.

ik hoop dat je al wat wijzer bent.

grtjs

bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Google even op band + type en het woord "test". Er zijn heel wat sites met info over de kwaliteit. Cooper is in elk geval een heel gangbaar 4x4 merk.

Let op: laat niemand zich aub nog langer misleiden door het opschrift M(odder)+S(neeuw). Een M+S band is geen winterband.

Bij een winterband staat er ALTIJD een sneeuwvloksymbooltje op de wang. Dus: wel "M+S" maar geen sneeuwvlok/ijkristal = geen winterband. (En bijgevolg: wel sneeuwvlok maar geen M+S = wel winterband).)

En wat is daar nu zo boeiend aan; M+S en winterbanden hebben immers beide een fiks profiel?

Hét verschil zit hem in het compound, de rubbersamenstelling van de band. Het compound van een echte winterband is onder meer veel zachter, waardoor de band ook bij zeer lage temperaturen soepel blijft - en daardoor verbazingwekkend veel beter presteert op koude, gladde ondergrond.

De winst in remweg, tractie en stuureigenschappen is al merkbaar bij temperaturen van +7 graden. Sommigen zeggen zelfs vanaf +11.

Ollanders die de investering in een setje winterrubbers wegwuiven met het argument "het sneeuwt toch maar een paar dagen per jaar" zijn niet alleen stom; het zijn regelrechte eikels, die mede-schuldig zijn aan de eindeloze verkeerschaos die we afgelopen winter talloze keren hebben meegemaakt!

Nog niet overtuigd?

. :yes:

Zoek op YouTube even op "winter tyres" of "winterreifen".

Je hebt nog een maand of zeven om te sparen voor een fijn setje maar zorg ervoor dat je ze er begin november onder hebt. De dag na de eerste vlokken (en 685 km file) staat er direct een hele rij Priusrijders bij de bandenboer op de deur te bonken, terwijl jij er rustig en vrolijk langstokkelt... :)

post-2894-12873030751222_thumb.jpg

post-2894-12873030752566_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle serieuze reacties, met name het verhaal over winterbanden wist ik niet (sneeuwvlokje).

Ga vanond de banden eens bekijken en kijken of ze passen, staat volgens mij best wel goed, die 31érs.

We verwachten uiteraard wel foto's :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gaan kijken naar Coopers, echt heel slechte kwaliteit banden, deze man had ook nog BF Goodrich liggen, maat 265/75/16 wel een een stuk breder. mischien wel te breed?

Heb nu 225/70/16.

Flinke conclusie, ik lees in geen enkele test dezelfde.

Hoeveel km heb je daarvoor op die Coopers gereden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom mijn opmerking dat ze chunken, Is een probleem met procomp en ook mickey thompson tires, worden allemaal door Cooper gemaakt. Buiten dat is een Cooper STT geen hele slechte terein band. Ik heb zelf een set onder mijn Jeep gehad en kon niet over de offroad performance klagen deden het goed in de sneeuw, op rotsen en zelf de ene keer in de modder kon ok iik niet klagen.

Voor meer weg gebruik en occasional offroad gebruik zou een BF Goodrich AT of General Grabbers een betere keuze zijn voor modder Super swamper, voor rotsen

Krawlers of MTR's en Pit Bull Rockers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net 33" Cooper S/T's onder me Jeepie laten zetten. Kan natuurlijk nog niet veel zeggen over slijtage. Comfort is op zich prima. In het terrein zal ik vast meer grip hebben dan met de stock bandjes. Enig minpunt tot nu toe is dat ze wat zingen (voor wie in dienst geweest is: zoals de laro's konden zingen over de straatstenen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net 33" Cooper S/T's onder me Jeepie laten zetten. Kan natuurlijk nog niet veel zeggen over slijtage. Comfort is op zich prima. In het terrein zal ik vast meer grip hebben dan met de stock bandjes. Enig minpunt tot nu toe is dat ze wat zingen (voor wie in dienst geweest is: zoals de laro's konden zingen over de straatstenen).

Dan heb je waarschijnlijk nog geen BF Goodrich Mud Terrain gehad.

Die maken op de weg nog meer herrie dan de Cooper STT Mud.

En dit uit eigen ervaring.:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...