Spring naar bijdragen

dana 300


michel1972
 Share

Recommended Posts

Ik wilde even weten of de dana 300 op een bepaalde positie geplaatst moet worden of ben je zelf vrij om te bepalen hoe je hem gaat plaatsen achter de bak?

Heb een foto bijgevoegd en wilde weten of dit de juiste positie is of kan ik hem ook rechter plaatsen of andersom schuin omhoog?

Gr Michel

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Dana 300 is inderdaad te klokken zoals ze dat noemen. HIervoor dient dan echter wel een adaptor geplaatst te worden welke meer gaten heeft.

Hoi Richard,

Ik heb op mijn handbak de novak adapter zitten met 6 gaten. Ik kan op deze adapter mijn dana 300 plaatsen maar voor zover ik kan zien kan ik de dana 300 op meerdere manieren positioneren. Ik kan hem plaatsen zoals op de foto die ik bijgevoegd heb hierboven maar ik kan hem ook zo plaatsen dat de zijde waar de yoke zit omhoog staat.

Ik kan niet direct iets herkennen waarbij ik de dana 300 maar op 1 manier kan plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan kan je hem inderdaad anders plaatsen, ook op internet op US fora wordt hier regelmatig over gesproken.

Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat de olie-niveau's anders zullen worden, en moeten worden.

Dus het olieniveau hoort normaal dus aan de zijde te zitten zoals je kan zien bij de foto boven. Zit er dan geen olie in het gedeelte waar de yoke voor de achteras zit?

Hoe vul je de dana 300 bij met olie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit is een foto van mijn bak, de olie komt wel degelijk bij de yoke vd achteras, ik dacht ook dat dit de originele stand was maar ik moet er 100/150 ml minder olie in doen, anders komt dit er via de ontluchting weer uit.

Waar doe jij bij de dana 300 de olie er in Menno?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde even weten of de dana 300 op een bepaalde positie geplaatst moet worden of ben je zelf vrij om te bepalen hoe je hem gaat plaatsen achter de bak?

Heb een foto bijgevoegd en wilde weten of dit de juiste positie is of kan ik hem ook rechter plaatsen of andersom schuin omhoog?

Gr Michel

Hij kan wel schuin omhoog, moet je wel een bodylift nemen van 35 centimeter:blink:

En niet vergeten even een stuk uit je automaat slijpen i.v.m. voorste aandrijfas!

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals jij het nu omschrijft lijkt het niet schuin omhoog te zijn maar eerder verticaal omhoog :whistle: en ach dat komt wel goed dat slijpen aan mijn automaat. Daar ben ik niet bang voor.

Maar ik bedoelde met schuin omhoog gewoon zoals op de foto van Menno in die hoek maar dan andersom geplaatst. Dus waar de yoke naar de achteras zit dan lager als de zijde waar de vulplug zit en dan in dezelfde hoek.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik kijk naar de eerste foto (de bak van menno), steekt de bak daar +-2cm onder de plaat uit.

Dus uiteindelijk win je 'slechts' die 2cm met deze actie, lijkt me.

Zou je het dan wel op je hals halen,vraag ik me af?

Als het 'gewoon' kan, zou ik het zeker overwegen, als er hierdoor allerlei kosten bijkomen om dit te realiseren, zou ik me bedenken.

Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar je project lijkt me al aardig prijzig;).

Het is wel een prachtige wagen geworden, ben benieuwd zodra hij helemaal klaar is!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De plaat wil ik zelf helemaal weg hebben en wat anders voor maken. De bodemplaat komt ongeveer 10 cm onder je chassis uit. Ik wil deze bodemplaat dus weglaten en de dana 300 op gelijke hoogte brengen met het chassis. Dus ik win er meer mee als 2 cm en doordat het een cj8 is heb ik ook minder problemen met extreme aandrijfhoeken van de achteras. Deze is een stuk langer als bij een cj7.

Met de totale kosten valt het nog mee. Met geduld voor de levering van producten , goede connecties en een eigen garage kan je veel leuke dingen doen en kopen voor veel minder als normaal. Hierdoor hou je de kosten nog redelijk binnen de perken. Ik bouw nu eenmaal liever dan dat ik er mee ga rijden.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...