michel1972 Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 (bewerkt) Ik wilde even weten of de dana 300 op een bepaalde positie geplaatst moet worden of ben je zelf vrij om te bepalen hoe je hem gaat plaatsen achter de bak? Heb een foto bijgevoegd en wilde weten of dit de juiste positie is of kan ik hem ook rechter plaatsen of andersom schuin omhoog? Gr Michel March 24, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Hangt zo in de standaard positie. heb geen ervaring met verdraaien maar wordt wel vaker gedaan, weet niet hoe het dan met je oliepeil zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Is dat dan de vaste positie van hoe de dana 300 moet komen te hangen. Ik heb er nu een adapter op zitten en het lijkt net of ik de dana 300 kan hangen zoals ik wil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 De Dana 300 is inderdaad te klokken zoals ze dat noemen. HIervoor dient dan echter wel een adaptor geplaatst te worden welke meer gaten heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 De Dana 300 is inderdaad te klokken zoals ze dat noemen. HIervoor dient dan echter wel een adaptor geplaatst te worden welke meer gaten heeft. Hoi Richard, Ik heb op mijn handbak de novak adapter zitten met 6 gaten. Ik kan op deze adapter mijn dana 300 plaatsen maar voor zover ik kan zien kan ik de dana 300 op meerdere manieren positioneren. Ik kan hem plaatsen zoals op de foto die ik bijgevoegd heb hierboven maar ik kan hem ook zo plaatsen dat de zijde waar de yoke zit omhoog staat. Ik kan niet direct iets herkennen waarbij ik de dana 300 maar op 1 manier kan plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Dan kan je hem inderdaad anders plaatsen, ook op internet op US fora wordt hier regelmatig over gesproken. Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat de olie-niveau's anders zullen worden, en moeten worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Dan kan je hem inderdaad anders plaatsen, ook op internet op US fora wordt hier regelmatig over gesproken.Enige waar je wel rekening mee moet houden is dat de olie-niveau's anders zullen worden, en moeten worden. Dus het olieniveau hoort normaal dus aan de zijde te zitten zoals je kan zien bij de foto boven. Zit er dan geen olie in het gedeelte waar de yoke voor de achteras zit? Hoe vul je de dana 300 bij met olie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 dit is een foto van mijn bak, de olie komt wel degelijk bij de yoke vd achteras, ik dacht ook dat dit de originele stand was maar ik moet er 100/150 ml minder olie in doen, anders komt dit er via de ontluchting weer uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 dit is een foto van mijn bak, de olie komt wel degelijk bij de yoke vd achteras, ik dacht ook dat dit de originele stand was maar ik moet er 100/150 ml minder olie in doen, anders komt dit er via de ontluchting weer uit. Waar doe jij bij de dana 300 de olie er in Menno? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 als je goed op de foto kijkt zie je rechtsboven een vierkante plug Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 als je goed op de foto kijkt zie je rechtsboven een vierkante plug Ok ik zie hem. Hoeveel gaat erin en wat kan je er het beste in doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 80w90 2 liter red je het mee volgens mij, ik koop altijd wat meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 80w90 2 liter red je het mee volgens mij, ik koop altijd wat meer. Dank je Menno. Ik ga dit weekend eens rustig bekijken in welke positie ik de dana 300 ga plaatsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 (bewerkt) Ik wilde even weten of de dana 300 op een bepaalde positie geplaatst moet worden of ben je zelf vrij om te bepalen hoe je hem gaat plaatsen achter de bak?Heb een foto bijgevoegd en wilde weten of dit de juiste positie is of kan ik hem ook rechter plaatsen of andersom schuin omhoog? Gr Michel Hij kan wel schuin omhoog, moet je wel een bodylift nemen van 35 centimeter:blink: En niet vergeten even een stuk uit je automaat slijpen i.v.m. voorste aandrijfas! March 25, 2010 bewerkt door aitze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 (bewerkt) Zoals jij het nu omschrijft lijkt het niet schuin omhoog te zijn maar eerder verticaal omhoog en ach dat komt wel goed dat slijpen aan mijn automaat. Daar ben ik niet bang voor. Maar ik bedoelde met schuin omhoog gewoon zoals op de foto van Menno in die hoek maar dan andersom geplaatst. Dus waar de yoke naar de achteras zit dan lager als de zijde waar de vulplug zit en dan in dezelfde hoek. March 25, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2010 Ik heb 2 foto's gemaakt van hoe ik de dana 300 kan plaatsen onder mijn jeep. Foto 1 is de originele positie Foto 2 is de positie zoals ik hem kan plaatsen om wat meer bodemvrijheid te winnen Wat is nu wijsheid? 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GGuido Geplaatst March 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2010 Als ik kijk naar de eerste foto (de bak van menno), steekt de bak daar +-2cm onder de plaat uit. Dus uiteindelijk win je 'slechts' die 2cm met deze actie, lijkt me. Zou je het dan wel op je hals halen,vraag ik me af? Als het 'gewoon' kan, zou ik het zeker overwegen, als er hierdoor allerlei kosten bijkomen om dit te realiseren, zou ik me bedenken. Kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar je project lijkt me al aardig prijzig;). Het is wel een prachtige wagen geworden, ben benieuwd zodra hij helemaal klaar is!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 foto 2 vindt ik wel heel extreem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 foto 2 vindt ik wel heel extreem Als ik kijk naar de positie van de dana 300 bij jou dan zit deze anders als de mijne op foto 1. Dus volgens mij moet ik nog een tussenpositie hebben die tussen foto 1 en foto 2 hoort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 (bewerkt) De plaat wil ik zelf helemaal weg hebben en wat anders voor maken. De bodemplaat komt ongeveer 10 cm onder je chassis uit. Ik wil deze bodemplaat dus weglaten en de dana 300 op gelijke hoogte brengen met het chassis. Dus ik win er meer mee als 2 cm en doordat het een cj8 is heb ik ook minder problemen met extreme aandrijfhoeken van de achteras. Deze is een stuk langer als bij een cj7. Met de totale kosten valt het nog mee. Met geduld voor de levering van producten , goede connecties en een eigen garage kan je veel leuke dingen doen en kopen voor veel minder als normaal. Hierdoor hou je de kosten nog redelijk binnen de perken. Ik bouw nu eenmaal liever dan dat ik er mee ga rijden. March 28, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 Waarom niet "vlak" zetten dmv een "clocking ring"...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 28, 2010 Waarom niet "vlak" zetten dmv een "clocking ring"...... Ik kon geen clocking ring vinden die op de novak adapter past. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 29, 2010 Huh......? De adapter heeft toch het gaten patroon van de D300? Dan zou het toch moeten passen. Als je (dikte)matriaal genoeg hebt in je adapter, dan kun je gewoon 6 gaten bij boren, en doe je 'm zo vlak leggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.