Spring naar bijdragen

trekhaak op sleepoog


Recommended Posts

Hallo medejeepers,

Om het mijzelf gemakkelijker te maken om mijn boottrailer naast het huis te parkeren, wil ik een trekhaak aan de voorzijde maken.

Wie heeft er nog een idee, of al een oplossing ?

Zelf heb ik al iets op papier gekalkt , graag commentaar ......

post-497-12873030633299_thumb.jpg

post-497-12873030636602_thumb.jpg

De kogel kan niet rechtstreeks aan het sleepoog, omdat het sleepoog nogal verzonken zit onder de bumper.

Hij moet dus een 20 cm naar voren en eigenlijk ook iets gekanteld omdat het sleepoog schuin naar beneden wijst.

Groetjes Michel.

bewerkt door Michel_Jeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie heeft er nog een idee, of al een oplossing ?

Hoi Michel.

Mijn Zj heeft de mogelijkheid om de trekhaak van achter naar voor te verplaatsen,(is door vorige eigenaar gebruikt voor paardentrailer)zal ik morgen wat foto's maken? Mss kom je daar verder mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

graag commentaar ......

Heeft weinig nut om zoiets te maken, de tijd die je kwijt bent om je boottrailer om te koppelen naar de voorkant duurt veel te lang, tevens heb je het nadeel dat je je rechtse achterhoek van je boot niet ziet, die je anders wel in je spiegels kan zien.

Gewoon een kwestie van oefenen :lol::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Thomvis, het sleepoog is 10mm rond staal en zit met 3 bouten aan het chassis, zou er geen 50 a 60 kg op kunnen ?

Het is ook alleen maar om gemakkelijker te manoevreren, maar bedankt voor je reactie.

@Theo, het is een beetje lastig uit te leggen hoe ik de trailer naast het huis moet sturen, maar neem van mij aan dat het gemakkelijk is wanneer de trailer NIET recht achter of voor de auto zit.

In dit geval komt het goed uit dat het sleepoog rechts v/h midden zit.

Ik wilde dit ook toepassen om de caravan strakker op de campingplaats te zetten, maar als het niet mogelijk is vanwege vertikale krachten of domweg te lang duurt, zie ik er misschien van af.

Gr.Michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medejeepers,

Om het mijzelf gemakkelijker te maken om mijn boottrailer naast het huis te parkeren, wil ik een trekhaak aan de voorzijde maken.

Wie heeft er nog een idee, of al een oplossing ?

Zelf heb ik al iets op papier gekalkt , graag commentaar ......

[ATTACH]6997[/ATTACH]

[ATTACH]6998[/ATTACH]

De kogel kan niet rechtstreeks aan het sleepoog, omdat het sleepoog nogal verzonken zit onder de bumper.

Hij moet dus een 20 cm naar voren en eigenlijk ook iets gekanteld omdat het sleepoog schuin naar beneden wijst.

Groetjes Michel.

Michel, ik zou gewoon oefenen op het achteruitrijden. Is een kwestie van veel doen. En zoals Theo al zegt: met je spiegels zie je veel meer.

Begin april ben ik in Zelhem, als je wilt, wil ik je met alle plezier wat met je oefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beetje oud topic, maar toch, ik heb hetzelfde probleem, alleen wil ik een trekhaak van voren omdat ik simpelweg te weinig zijdelingse ruimte heb om achteruit de boot haaks de bocht om te zetten op de stalling. Nouja, tenzij ik de struiken in duik, en ik kan je zeggen, dat levert flink wat krassen op... Dus dat wilde ik met m'n verse jeep ZJ niet gaan doen.

Er zijn in amerika trekhaakbalken te krijgen die je gewoon voorop kan monteren. Ongeveer zoals bij beagle. Ik ben nog op zoek naar een leverancier die ook overseas wil shippen, maar nog zonder succes.

Denk dat ik m'n oude chevrolet trekhaakbalk maar ombouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Een kennis met lasapparaat heeft mij geholpen om mijn idee te maken.

Inmiddels getest en het werkt uitstekend. Het sleepoog zit niet recht maar schuin naar beneden gericht, vandaar de hoek.

Montage van de trekhaak is 1 minuut werk.

Groetjes Michel.

post-497-12873033578592_thumb.jpg

post-497-12873033584352_thumb.jpg

bewerkt door Michel_Jeep
foto bijgeplaatst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kennis met lasapparaat heeft mij geholpen om mijn idee te maken.

Inmiddels getest en het werkt uitstekend. Het sleepoog zit niet recht maar schuin naar beneden gericht, vandaar de hoek.

Montage van de trekhaak is 1 minuut werk.

Groetjes Michel.

Mooi gemaakt.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...