Spring naar bijdragen

Velgen polijsten, eerste resultaat!


Recommended Posts

Heb een tijdje geleden een setje velgen op de kop getikt voor mijn Cherokee Chief. Vandaag de eerste gepolijst, en het was ff doorbijten... maar het resultaat mag er zijn!!

dsc01698d.jpg

dsc01697r.jpg

dsc01701q.jpg

Even kleine sneak preview op een blokje hout :)

dsc01704j.jpg

Ben nu nog aan het rondkijken voor een setje banden, BF Goodridge AT of MT's (twijfel nog een beetje). Nu zit er 31x10,5x15 op, maar ben aan het rondkijken voor een setje 32" ... Zit de wielkas iets meer gevuld volgens mij. Iemand die met deze maat rondrijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onlangs een zelfde soort klus gedaan omdat de velgen nogal lelijk waren geworden door de pekel.

Ik heb de wielen gedaan met Aluminium Duivel. Dit verwijderd de meeste vervuiling zoals oxide, remstof, olie, vet.... Hierna de velgen behandeld met Belgom Alu (aluminium polish wat veel wordt gebruikt bij motoren) en tenslotte in de was gezet met Smartwax Rimwax.

Ben tevreden met het resultaat. Centercaps wordt ik een beetje moe van en ga ik van de week spuiten.

Voor

band1.JPG

Na

band2.JPG

Velgbed

band3.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er goed uit ! Waarmee en hoe heb je dat gedaan?

ik denk dat 32 inch niet gaat passen. achter misschien wel, maar voor wordt t krap met draaien..:no:

Chief is een Wide track zo te zien. denk dat 32ers wel moeten passen had op de mijne 33ers zitten. gaat alleen niet passen in het terrein met flexen ivm wheel offset.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb onlangs een zelfde soort klus gedaan omdat de velgen nogal lelijk waren geworden door de pekel.

Ik heb de wielen gedaan met Aluminium Duivel. Dit verwijderd de meeste vervuiling zoals oxide, remstof, olie, vet.... Hierna de velgen behandeld met Belgom Alu (aluminium polish wat veel wordt gebruikt bij motoren) en tenslotte in de was gezet met Smartwax Rimwax.

Ben tevreden met het resultaat. Centercaps wordt ik een beetje moe van en ga ik van de week spuiten

Mooi werk hoor! Ik neem aan dat je een mooie zachte polijstkop/borstel op je boormachine gezet hebt, of gaat dat juist weer te hard?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi werk Heren:thumbsup:

Krijg er helemaal het voorjaars-schoonmaak gevoel van;)

Nou, dat heb ik dus ook..... en om nou niet continu met met kop in de storingen te hangen....

Nee hoor, niks machinaal. Gewoon met een doekje met het handje.

De Belgom Alu is het middel wat het doet.

....en mijn velgen ook wel eens een opknap beurtje kunnen gebruiken.... mijn vraag aan Moto: waar haal je dat Belgom spul? Gewoon bij de automaterialen zaak, of een motorfietsen zaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...