Spring naar bijdragen

cv joints in Dana 30 vooras


Loorider
 Share

Recommended Posts

Misschien een overbodige vraag, maar in diverse topics worden o.a. patrol assen en toyota assen gebruikt bij ombouw. Deze zijn vaak sterker dan dana 30/35 assen en de komokineten zijn sterker dan de kruisjes in de meeste dana assen.

Nu zijn er Grand Cherokees die de vooras uitgevoerd hebben met homokineten oftewel cv joints. Aangezien de open knuckles zijn de cv's uitgevoerd met rubber hoezen terwijl ze bij de japanse assen in gesloten knuckles zitten.

Zijn er mensen die de cv's uit een grand gebruikt hebben in de assen van een YJ of XJ, en wat zijn hier de ervaringen van.

Ik ga dit zelf niet gebruiken maar ben gewoon nieuwsgierig, en heb zo weer wat te zeveren in de kantine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las er vanmiddag iets over dat ze toch wel veel sterker kunnen zijn...

zie net dat er ook een heel hoog prijskaartje aan zit.

Maar er zit wel een levenslange garantie op.... als je ze breekt krijg je nieuwe!

deze cv steekassen voor een dana 44 zouden even sterk zijn als een dana 60 u joint steekas.

Mijn vraag is dan weer... als je die sterkere cv steekassen er in doet, dan heb je toch weer meer kans dat je diff naar ***** gaat?

http://blogs.jpmagazine.com/6535033/editorials/jk-tj-yj-wrangler-axle-upgrade/index.html

https://www.rcvperformance.com/store/catalog/product_info.php?cPath=53&products_id=77

bewerkt door Cannonball
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las er vanmiddag iets over dat ze toch wel veel sterker kunnen zijn...

zie net dat er ook een heel hoog prijskaartje aan zit.

Maar er zit wel een levenslange garantie op.... als je ze breekt krijg je nieuwe!

deze cv steekassen voor een dana 44 zouden even sterk zijn als een dana 60 u joint steekas.

Mijn vraag is dan weer... als je die sterkere cv steekassen er in doet, dan heb je toch weer meer kans dat je diff naar ***** gaat?

http://blogs.jpmagazine.com/6535033/editorials/jk-tj-yj-wrangler-axle-upgrade/index.html

https://www.rcvperformance.com/store/catalog/product_info.php?cPath=53&products_id=77

Mooi spul wel.. alleen weer een reden om bij water weg te blijven zo te zien. :)

Ik denk dat het ervan afhangt wat je zwakste punt gaat worden.. als je alles opwaardeert zal misschien zelfs deze cv steekas weer de zwakste schakel worden.

Maar hoe hard moet je dan nog tekeer gaan voor het breekt? :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad mooi spul daar in de states, maar die hoes om het vet erin te houden zal in Nederland niet werken!

Ik zou voorkeur geven aan de originele cv's van een grand cherokee omdat die een afgeloten stofhoes hebben net zoals bij de meeste voorwielaangedreven personenwagens. De kostprijs hiervan zal ook niet zo hoog zijn (uit een sloper). Je hebt dan wel de voordelen van de sterkere cv ten opzichte van standaard kruisjes, en zoals op die amerikaans site staat; met uitgestuurde wielen zijn ze even sterk als rechtuit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordeel van een CV zit 'm vooral in full-time 4x4.

Kruiskoppelingen lopen niet mooi rond, wanneer ze gebogen staan. CV's wél.

CV's geven dus veel minder trillingen, en dus zijn ze bij een full-time 4x4 beter.

Kwa sterkte zijn ze meestal minder dan een kruiskoppeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...