tkindtd Geplaatst February 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 hallo ik heb volgend probleem: Vorige week pas koeilvloeistof volledig volgedaan (met water ). Begin dit weekend terug melding gekregen om bij te vullen. reservoir was helemaal leeg. Terug bijgevuld en gisteravond terug dezelfde melding dat reservoir leeg is. Waarschijnlijk zit ik ergens met een lek.. is er een doeltreffende manier om dit lek te vinden? Zijn er nog mogelijke oorzaken dan een gaatje in een leiding? Opmerking: - als ik mijn auto parkeer hoor ik nog gesuis ergens vooraan links als ik voor de jeep sta. - temperatuurmeter stond constant net voor streepje 100 ° C. Nu staat ie erop of soms korttijdig net achter streepje 100°C. Jeep GC limited 4.0l Bj 1998 Alvast bedankt !! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst February 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 - als ik mijn auto parkeer hoor ik nog gesuis ergens vooraan links als ik voor de jeep sta. - temperatuurmeter stond constant net voor streepje 100 ° C. Nu staat ie erop of soms korttijdig net achter streepje 100°C. Jeep GC limited 4.0l Bj 1998 Kijk eens onder de auto als je het gesuis/gesis hoort. Als je koelvloeistof ziet druppelen dan heb je het euvel direct gevonden. Misschien is je waterpomp/pakking/radiateur de boosdoener. Kan natuurlijk ook nog een lekke kop zijn. Haal je olievuldop eens los kijk eens of daar veel "sludge" op zit. Vorige week pas koeilvloeistof volledig volgedaan (met water ). Pas op met dit weer, als we echt nog een flinke koude golf krijgen dan kun je veel schade verwachten. Heb dit zelf een keer meegemaakt. In de zomer mijn radiateur vervangen van mijn BMW. Had toen geen koelvloeistof meer(op zondag niet verkrijgbaar) heb er toen maar water ingedaan. Later helemaal vergeten dat er water in zat. Todat het winter werd. Water dat bevriest kan onzettende kracht ontwikkelen door uitzetting. Scheur in het blok. Dit was het einde van mijn mooie cabrio. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HarmV Geplaatst February 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 Ik heb een identiek euvel gehad, bleek een kapotte radiator. Er waren lammellen weggerot. Temperatuur blijft gelijk staan, maar als je in een file komt loopt temperatuur toch gauw op. Remedie is radiator even laten afpersen en als het de radiator betreft heb je het euvel snel gevonden. Suc6. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijns Geplaatst February 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 Bij mij hetzelfde. Radiator lek/defect. Nieuwe voor in de plaats en klaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tkindtd Geplaatst February 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Dank je wel voor de vlugge reacties. Ik zal vlug proberen uit te zoeken waar het probleem ligt. Nieuwe radiator was kostelijk grapje zeker? gisterenmiddag bijgevuld en savond reeds terug leeg. Gelukkig heb ik gisteravond nog anti-vries ingedaan, deze nacht dikke -4° gevroren!! Bedankt voor de tip!! beter voorkomen é. Ik zal proberen mij deze avond eens eronder te leggen of er een lek te bespeuren valt. Wel opgemerkt gisteren aangezien het niet regende en jeep uitzonderlijk eens niet op gravé stond, dat er grote plas pal onder het reservoir lag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Radiator kost niet meer of minder dan een andere auto.. sterker, zelf goed te verwisselen. Die kosten spaar je dan mooi uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 (bewerkt) , dat er grote plas pal onder het reservoir lag. Komt het er bij het reservoir uit ? Dop van reservoir niet meer goed? Staat mij iets van bij dat hier een veer op zit. Als deze niet meer goed is laat hij bij een iets te hoge druk de vloeistof er uitlopen. Misschien toch een lekke koppakking ? Door een lekke koppakking komt er compressiedruk in het koelsysteem die het koelwater eruit perst. Controleer eens of je koelwaterslangen bij koude motor hard zijn. (1 van de tekenen van lekke koppakking) Edit- nog wat gevonden http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=778 February 9, 2010 bewerkt door Gerrit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tkindtd Geplaatst February 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Ik zal straks enkele testjes doen om proberen te zien waar het van komt. koppakking.. das hetzelfde als join de culasse zeker? Hopelijk is het dat niet.. Men vriendin heeft vorige maand deze mogen laten vervangen bij haar Jeep WJ 2002 .. dikke 3000 euro bij niet-jeep-dealer !!!! Duimen dat die koelwaterslangen niet hard zijn!!!! Indien radiator zou ik deze met plezier zelf vervangen, zou een leuke uitdaging zijn. (zetelverwarming herstellen is me gelukt dankzij dit forum ) Maar is meestal tijd dat ontbreekt. Net zoals nu om het lek te zoeken!! Alvast straks onderweg nog enkele bussen koelvloeistof halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ghostrider Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 De koppakking is idd hetzelfde als jou zwaan de kullas:) Heb zelf vorig jaar ook een koelvloeistof lek gehad, maar dat is vanzelf weer gestopt ( en ja er zit nog koelvloeistof in). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emiel Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Het gesuis als je de auto uitzet linksvoor, heb ik ook. Bij mij is dat de aircopomp die (nu stilstaand) de freon zachtjes doorlaat van het hogedruk naar de lagedrukgedeelte. Houdt bij mij na een minuut of twee op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Als er bij stilstand al een grote plas onderligt, moet het lek niet moeilijk te vinden zijn. Even laten lekken, dan met een zaklampje eronder, om te kijken waar het vandaan komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Het gesuis als je de auto uitzet linksvoor, heb ik ook. Bij mij is dat de aircopomp die (nu stilstaand) de freon zachtjes doorlaat van het hogedruk naar de lagedrukgedeelte. Houdt bij mij na een minuut of twee op. Volgens mij is de airco met dit koude weer buiten werking. Je kunt de airco wel aanzetten, maar er zit een veliheidssysteem in dat deze niet aangaat onder de de 10 graden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tkindtd Geplaatst February 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2010 Lek gevonden... Nuja, deze keer was het wel heel duidelijk van waar het kwam, het spoot eruit !! Moet ik er nu van uit gaan dat dit lek het probleem zelf is, of moet ik mij zorgen maken dat dit het gevolg is van een ander probleem? De koelwaterslangen voelen voor mij niet echt specifiek hard aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2010 T stukje is er later tussen gezet tbv verdamper? Ga er maar vanuit dat de slangklem in beginne al niet goed gezeten heeft. Wel nieuwe koelvloeistof er in doen hè Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tkindtd Geplaatst February 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2010 stuk er net uitgehaald en zit een gaatje ingeroest. Collega uit atelier heeft ander stuk gemaakt en dit werkt prima blijkbaar Nu heb ik wel gezien dat er even ergens anders ook water lekte.. heb auto kwartier laten draaien en is dan 2 keer even beginnen lekken. Ik heb ook even dit stuk gefilmd aangezien ik niet weet wat het is en als ik zou moeten gokken zou ik zeggen een waterpomp. onderaan dit stuk ergens zag je water lekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emiel Geplaatst February 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2010 Volgens mij is de airco met dit koude weer buiten werking.Je kunt de airco wel aanzetten, maar er zit een veliheidssysteem in dat deze niet aangaat onder de de 10 graden. Tsjonge. Dat wist ik niet. Ik rijdt altijd met alles op "auto" en dan zou de airco altijd bijstaan. (Is alleen uit te zetten als er geen voorraam in de rechterdraaiknop staat en de airco-indicatie geheel rechts uitgedrukt is, dacht ik.) Maar ik ga eens even controleren straks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.