Spring naar bijdragen

koelvoeistof telkens bijvullen


Recommended Posts

hallo

ik heb volgend probleem:

Vorige week pas koeilvloeistof volledig volgedaan (met water ).

Begin dit weekend terug melding gekregen om bij te vullen. reservoir was helemaal leeg. Terug bijgevuld en gisteravond terug dezelfde melding dat reservoir leeg is.

Waarschijnlijk zit ik ergens met een lek.. is er een doeltreffende manier om dit lek te vinden?

Zijn er nog mogelijke oorzaken dan een gaatje in een leiding?

Opmerking:

- als ik mijn auto parkeer hoor ik nog gesuis ergens vooraan links als ik voor de jeep sta.

- temperatuurmeter stond constant net voor streepje 100

° C. Nu staat ie erop of soms korttijdig net achter streepje 100°C.

Jeep GC limited 4.0l Bj 1998

Alvast bedankt !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- als ik mijn auto parkeer hoor ik nog gesuis ergens vooraan links als ik voor de jeep sta.

- temperatuurmeter stond constant net voor streepje 100

° C. Nu staat ie erop of soms korttijdig net achter streepje 100°C.

Jeep GC limited 4.0l Bj 1998

Kijk eens onder de auto als je het gesuis/gesis hoort.

Als je koelvloeistof ziet druppelen dan heb je het euvel direct gevonden.

Misschien is je waterpomp/pakking/radiateur de boosdoener.

Kan natuurlijk ook nog een lekke kop zijn.

Haal je olievuldop eens los kijk eens of daar veel "sludge" op zit.

Vorige week pas koeilvloeistof volledig volgedaan (met water ).

Pas op met dit weer, als we echt nog een flinke koude golf krijgen dan kun je veel schade verwachten.

Heb dit zelf een keer meegemaakt. In de zomer mijn radiateur vervangen van mijn BMW. Had toen geen koelvloeistof meer(op zondag niet verkrijgbaar) heb er toen maar water ingedaan.

Later helemaal vergeten dat er water in zat.

Todat het winter werd. Water dat bevriest kan onzettende kracht ontwikkelen door uitzetting. Scheur in het blok.

Dit was het einde van mijn mooie cabrio.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een identiek euvel gehad, bleek een kapotte radiator. Er waren lammellen weggerot. Temperatuur blijft gelijk staan, maar als je in een file komt loopt temperatuur toch gauw op. Remedie is radiator even laten afpersen en als het de radiator betreft heb je het euvel snel gevonden. Suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor de vlugge reacties. :blink:

Ik zal vlug proberen uit te zoeken waar het probleem ligt. Nieuwe radiator was kostelijk grapje zeker?

gisterenmiddag bijgevuld en savond reeds terug leeg.

Gelukkig heb ik gisteravond nog anti-vries ingedaan, deze nacht dikke -4° gevroren!! Bedankt voor de tip!! beter voorkomen é.

Ik zal proberen mij deze avond eens eronder te leggen of er een lek te bespeuren valt. Wel opgemerkt gisteren aangezien het niet regende en jeep uitzonderlijk eens niet op gravé stond, dat er grote plas pal onder het reservoir lag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

, dat er grote plas pal onder het reservoir lag.

Komt het er bij het reservoir uit ?

Dop van reservoir niet meer goed?

Staat mij iets van bij dat hier een veer op zit. Als deze niet meer goed is laat hij bij een iets te hoge druk de vloeistof er uitlopen.

Misschien toch een lekke koppakking ?

Door een lekke koppakking komt er compressiedruk in het koelsysteem die het koelwater eruit perst.

Controleer eens of je koelwaterslangen bij koude motor hard zijn.

(1 van de tekenen van lekke koppakking)

Edit- nog wat gevonden

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=778

bewerkt door Gerrit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal straks enkele testjes doen om proberen te zien waar het van komt.

koppakking.. das hetzelfde als join de culasse zeker?

Hopelijk is het dat niet.. Men vriendin heeft vorige maand deze mogen laten vervangen bij haar Jeep WJ 2002 .. dikke 3000 euro bij niet-jeep-dealer !!!! Duimen dat die koelwaterslangen niet hard zijn!!!!

Indien radiator zou ik deze met plezier zelf vervangen, zou een leuke uitdaging zijn. (zetelverwarming herstellen is me gelukt dankzij dit forum :yes: ) Maar is meestal tijd dat ontbreekt. Net zoals nu om het lek te zoeken!!

Alvast straks onderweg nog enkele bussen koelvloeistof halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gesuis als je de auto uitzet linksvoor, heb ik ook. Bij mij is dat de aircopomp die (nu stilstaand) de freon zachtjes doorlaat van het hogedruk naar de lagedrukgedeelte. Houdt bij mij na een minuut of twee op.

Volgens mij is de airco met dit koude weer buiten werking.

Je kunt de airco wel aanzetten, maar er zit een veliheidssysteem in dat deze niet aangaat onder de de 10 graden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lek gevonden... Nuja, deze keer was het wel heel duidelijk van waar het kwam, het spoot eruit !!

Moet ik er nu van uit gaan dat dit lek het probleem zelf is, of moet ik mij zorgen maken dat dit het gevolg is van een ander probleem?

De koelwaterslangen voelen voor mij niet echt specifiek hard aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

stuk er net uitgehaald en zit een gaatje ingeroest.

Collega uit atelier heeft ander stuk gemaakt en dit werkt prima blijkbaar :wacko:

Nu heb ik wel gezien dat er even ergens anders ook water lekte.. heb auto kwartier laten draaien en is dan 2 keer even beginnen lekken.

Ik heb ook even dit stuk gefilmd aangezien ik niet weet wat het is en als ik zou moeten gokken zou ik zeggen een waterpomp. onderaan dit stuk ergens zag je water lekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is de airco met dit koude weer buiten werking.

Je kunt de airco wel aanzetten, maar er zit een veliheidssysteem in dat deze niet aangaat onder de de 10 graden.

Tsjonge. Dat wist ik niet. Ik rijdt altijd met alles op "auto" en dan zou de airco altijd bijstaan. (Is alleen uit te zetten als er geen voorraam in de rechterdraaiknop staat en de airco-indicatie geheel rechts uitgedrukt is, dacht ik.) Maar ik ga eens even controleren straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...