Moto Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 Sinds enige tijd (eigenlijk sinds de hardtop er weer opzit, dus stiller in de Jeep) valt mij op dat zodra ik het gas los laat, in whatever voor versnelling, er een jankend geluid te horen is. Vermoed mijn achter-diff. Herkent iemand dit ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 Sinds enige tijd (eigenlijk sinds de hardtop er weer opzit, dus stiller in de Jeep) valt mij op dat zodra ik het gas los laat, in whatever voor versnelling, er een jankend geluid te horen is. Vermoed mijn achter-diff. Herkent iemand dit ? Heel goed mogelijk. Heb je olie al gecontroleerd/ververst? Kunnen lagers zijn, maar meer waarschijnlijk slijtage of een foutieve afstelling van kroonwiel en pignon. Kunnen ze overigens best oud mee worden. Goede olie is wel heel belangrijk. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst February 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 Sterker nog. Ik heb enige tijd geleden de olie ververst. Heb zelfs de indruk dat het zich sinds die tijd openbaart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 Sterker nog. Ik heb enige tijd geleden de olie ververst. Heb zelfs de indruk dat het zich sinds die tijd openbaart. Welke olie heb je gebruikt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 LS diff? Friction modifier toegevoegd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 ,,,,,,,,,,,, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst February 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 Ik heb inderdaad een LS-diff. Ik heb de olie bij B&S vandaan en had volgens de verpakking al LS toevoeging. Moet ik er dan nog extra bijgooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 Nee, als het erin zit, zit het erin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst February 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2010 Wat voor merk/type olie heb je gekocht bij B&S en in welke verhouding is die LS toegevoegd aan de olie mocht je dat kunnen zien want ik heb dat ook voorheen gedaan maar de hoeveel LS toevoeging bij mij was VEELS te weinig en daardoor me LS helemaal op gereden in een mom van tijd. haal ff het dopje erop en pijl even of er gruis in zit, geel achtig dan weet je zeker dat er te weinig LS toevoeging in zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst February 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2010 Huilen onder lading = teveel tand speling op het kroonwiel Huilen while coasting/ onbeladen pignon speling in de lagers of een slecht pignon lager Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst February 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2010 Hij huilt alleen wanneer ik het gas lot laat, dus feitelijk rem op de motor. Zodra ik ontkoppel, is het nagenoeg weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst February 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 Zodra je ontkoppeld ? Lijkt wel drukgroep ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 Sinds enige tijd (eigenlijk sinds de hardtop er weer opzit, dus stiller in de Jeep) valt mij op dat zodra ik het gas los laat, in whatever voor versnelling, er een jankend geluid te horen is. Vermoed mijn achter-diff. Herkent iemand dit ? komen er ook tranen uit gerold Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst February 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 Zodra je ontkoppeld ?Lijkt wel drukgroep ? Lijkt er wel verdacht veel op idd:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Denk niet dat het de drukgroep is. Wanneer je de koppeling intrapt haal je de tegendruk van het diff af,hij kan dan vrij ronddraaien. Dus ik ga voor het diff. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst February 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Ik ga zelf ook voor het diff. Reden hiervan is dat het alleen gebeurd bij loslaten gas, dus als er inderdaad tegendruk op het diff komt. Verder maakt het ook niet uit in welke versnelling ik rijd, de toon blijft hetzelfde bij gelijke snelheid. Als het drukgroep zou zijn, zou de toon van het janken ook moeten veranderen als ik op of terugschakel. Mee eens ???? Stel dat het de diff is, wat moet er dan aangepakt worden. Lagers, tandwielen, alles............ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Ik ga zelf ook voor het diff. Reden hiervan is dat het alleen gebeurd bij loslaten gas, dus als er inderdaad tegendruk op het diff komt. Verder maakt het ook niet uit in welke versnelling ik rijd, de toon blijft hetzelfde bij gelijke snelheid. Als het drukgroep zou zijn, zou de toon van het janken ook moeten veranderen als ik op of terugschakel. Mee eens ???? Stel dat het de diff is, wat moet er dan aangepakt worden. Lagers, tandwielen, alles............ Open maken en inspecteren. Speling op kroonwiel en pignon is snel waarneembaar. Eventuele schade aan tandflanken ook. Toestand van de olie (verontreinigingen?) kan duidelijkheid geven. Diagnose lagers is ietsjes lastiger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst February 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Open maken en inspecteren. Speling op kroonwiel en pignon is snel waarneembaar. Eventuele schade aan tandflanken ook. Toestand van de olie (verontreinigingen?) kan duidelijkheid geven. Diagnose lagers is ietsjes lastiger. Olie is per ververst. Oude oude heel goed nagekeken. Was eigenlijk weinig mee aan de hand. Gooi hem binnenkort wel weer eens open om te checken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.