Spring naar bijdragen

Jankend diff ???


Moto
 Share

Recommended Posts

Sinds enige tijd (eigenlijk sinds de hardtop er weer opzit, dus stiller in de Jeep) valt mij op dat zodra ik het gas los laat, in whatever voor versnelling, er een jankend geluid te horen is. Vermoed mijn achter-diff.

Herkent iemand dit ?

Heel goed mogelijk. Heb je olie al gecontroleerd/ververst?

Kunnen lagers zijn, maar meer waarschijnlijk slijtage of een foutieve afstelling van kroonwiel en pignon. Kunnen ze overigens best oud mee worden. Goede olie is wel heel belangrijk.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor merk/type olie heb je gekocht bij B&S en in welke verhouding is die LS toegevoegd aan de olie mocht je dat kunnen zien want ik heb dat ook voorheen gedaan maar de hoeveel LS toevoeging bij mij was VEELS te weinig en daardoor me LS helemaal op gereden in een mom van tijd.

haal ff het dopje erop en pijl even of er gruis in zit, geel achtig dan weet je zeker dat er te weinig LS toevoeging in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds enige tijd (eigenlijk sinds de hardtop er weer opzit, dus stiller in de Jeep) valt mij op dat zodra ik het gas los laat, in whatever voor versnelling, er een jankend geluid te horen is. Vermoed mijn achter-diff.

Herkent iemand dit ?

komen er ook tranen uit gerold :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zelf ook voor het diff.

Reden hiervan is dat het alleen gebeurd bij loslaten gas, dus als er inderdaad tegendruk op het diff komt.

Verder maakt het ook niet uit in welke versnelling ik rijd, de toon blijft hetzelfde bij gelijke snelheid. Als het drukgroep zou zijn, zou de toon van het janken ook moeten veranderen als ik op of terugschakel. Mee eens ????

Stel dat het de diff is, wat moet er dan aangepakt worden. Lagers, tandwielen, alles............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zelf ook voor het diff.

Reden hiervan is dat het alleen gebeurd bij loslaten gas, dus als er inderdaad tegendruk op het diff komt.

Verder maakt het ook niet uit in welke versnelling ik rijd, de toon blijft hetzelfde bij gelijke snelheid. Als het drukgroep zou zijn, zou de toon van het janken ook moeten veranderen als ik op of terugschakel. Mee eens ????

Stel dat het de diff is, wat moet er dan aangepakt worden. Lagers, tandwielen, alles............

Open maken en inspecteren. Speling op kroonwiel en pignon is snel waarneembaar. Eventuele schade aan tandflanken ook. Toestand van de olie (verontreinigingen?) kan duidelijkheid geven. Diagnose lagers is ietsjes lastiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Open maken en inspecteren. Speling op kroonwiel en pignon is snel waarneembaar. Eventuele schade aan tandflanken ook. Toestand van de olie (verontreinigingen?) kan duidelijkheid geven. Diagnose lagers is ietsjes lastiger.

Olie is per ververst. Oude oude heel goed nagekeken. Was eigenlijk weinig mee aan de hand. Gooi hem binnenkort wel weer eens open om te checken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...