Ed van Went Geplaatst January 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 (bewerkt) Jeep staat 2 maanden stil, accu los, auto ingepakt in schuur. Uitpakken,aansluiten en start goed. Rij 3 dagen prima 4e dag niet meer starten. Startmotor gaat goed rond. Gisteren gelezen bij Ludo dat de ontsteking mogelijk vocht opbouwt etc. Vanmorgen ontstekingskap, rotor,bougiekabels erafgehaald. Schoon en droog gemaakt.Ingespoten met vochtverdrijver en alls precies gemonteerd. Accu op lopende auto aangesloten en proberen te starten. Startmotor gaat goed rond maar motor wil niet aanslaan. Iemand nog een idee? January 3, 2010 bewerkt door Ed van Went Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 Wel brandstof druk op de injector rail? Ik neem aan dat je met het schoon/droog maken van de onsteking ook gecontroleerd hebt of er een vonk op de bougies aanwezig is..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed van Went Geplaatst January 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 (bewerkt) Wel brandstof druk op de injector rail? Ik neem aan dat je met het schoon/droog maken van de onsteking ook gecontroleerd hebt of er een vonk op de bougies aanwezig is..... Bedankt voor je reaktie, Ab. Heb net gekeken ik heb zowel geen brandstof op de rail als geen vonk. January 3, 2010 bewerkt door Kameel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 Hmmm...... dan is er toch meer aan de hand. Krijgt de onsteking en brandstofpomp wel spanning? Alle zekeringen heel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed van Went Geplaatst January 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 Hallo Ab, Heb nogmaals gecontroleerd maar er staat wel druk op de brandstofrail ( had niet goed gekeken) maar nog steeds geen vonk. Ik heb deze Jeep nu 2 jaar en beide winters zijn er na aanvankelijk 2/3 dagen goed lopen startproblemen. Hij start helemaal niet. Paar dagen later kan hij zo weer starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Bear Geplaatst January 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 Hoi Ed, Ik denk aan de startonderbreker. Probeer eens de reserve sleutel. Gr Hendrik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst January 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 Hallo. Wat ook aandacht verdient is de aarding van het motorblok naar chassis en min pool accu. wim. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed van Went Geplaatst January 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 In het verleden is er een Cobra startonderbreker ingebouwd die werkt met een electronische sleutel die in een contactpunt wordt gestopt en er als het goed is een lichtje uitgaat. Zonder dit draait de startmotor niet maar dat doet hij nu wel alleen geen vonk en dus loopt de motorniet. Er zit ook een tweede onderbreking op alleen ik weet niet waarop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2010 Even de kabels volgen en meten........ meten is weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed van Went Geplaatst January 5, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2010 Inmiddels weer een paar dagen later en een boel "pielen" ,anders kan ik het niet noemen, maar erger nog zonder resultaat. Inmiddels vriest het hier een graad of 5 . Vanmorgen gewoon ballorig gaan proberen of er niets aan de hand was en zie: starten en de motor loopt keurig. Schiet mij maar lek. Een rondje gereden en hem snel weer in de schuur gezet, accu los, kleedje erover heen en ik zie hem wel weer eind februari. Bedankt voor de steun en tot horens. Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
quicksand Geplaatst January 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2010 Bij mij was de BDP sensor kapot.. :blink:Toen hadden wij dezelfde klachten. Succes met de speurtocht;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed van Went Geplaatst February 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Inmiddels weer een paar dagen later en een boel "pielen" ,anders kan ik het niet noemen, maar erger nog zonder resultaat. Inmiddels vriest het hier een graad of 5 .Vanmorgen gewoon ballorig gaan proberen of er niets aan de hand was en zie: starten en de motor loopt keurig. Schiet mij maar lek. Een rondje gereden en hem snel weer in de schuur gezet, accu los, kleedje erover heen en ik zie hem wel weer eind februari. Bedankt voor de steun en tot horens. Ed Inmiddels is het februari en de Jeep uit z'n jas gehaald, accu aangesloten en starten en lopen als een zonnetje, 2 dagen lang in totaal zo'n 100 Km. Vervolgens al 6 dagen starten en niet aanslaan. Garageman Pascal uit ons dorp hier in Frankrijk heeft gekeken en zegt dat het de anti diefstal niet is want die blokkeert de startmotor en als 2e de benzine pomp. Beide lopen. VRAAG; Is dit correct? Wat kan er anders aan de hand zijn? Pascal praat over "capteur de moteur" ik denk de opnemer op de krukas t.b.v. het ontstekingsmoment. Iemand enig idee? Alvast bedankt Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2010 Krukas sensor is inderdaad wel eens vaker de oorzaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 Op deze vraag is zo gewoon geen antwoord te geven. Zaak is om te kijken wat 'ie wél doet. De pomp loopt en de startmotor ook. Maar komt de benzine ook op de verdeelrail? Is er vonk? Beweegt de toerenteller een weinig tijdens het starten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed van Went Geplaatst February 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 Hallo Wrangler heb meteen nagekeken, heb wel benzine op de rail, geen vonk en de toerenteller beweegt niet met starten. Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 Ik weet niet welk type cherokee je heb of de Low of High output,maar als je de High hebt zou ik eens foutcodes uitlezen. Helaas kan je bij de Low dit niet doen. 1990 is een jaar waarin beide modellen gemaakt zijn dus vanaf hier moeilijk te zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ed van Went Geplaatst February 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 Inmiddels zaterdagmiddag, Jeep met Pascal naar de garage gesleept. Daar de BDP sensor opgezocht en de draad gevolgt naar boven. Stekkertje was vastgezet met klemstripjes omdat de 2 haakjes waren afgebroken. Zaak open gemaakt, gereinigd en ingespoten met vochtverdrijver. Vastgezet met nieuw klemstripje. Gestart en Jeep loopt weer als een zonnetje. Of het lek boven is weet ik niet maar voorlopig is alles O.K. Bedankt voor de ideeen. Ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 Mooi werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.