REAL STRANGLER Geplaatst December 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2009 mocht het echter aan de voorzijde van het blok zitten, dan wil een dunne waterstraal op de achterkant van de poelies wel eens helpen om te ontdekken welk lager het is. succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
b_activ Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 Ik wil je niet bang maken maar voor zover ik nu kan horen heb ik dat geluid gehad met mijn vorige jeep (toyota 4Runner). Bleken uiteindelijk krukas lagerschelpen te zijn (een bièl in ons dialect) die danig versleten waren. Volgens de garage omdat blijkbaar mijn oliepomp niet genoeg continue druk kon leveren (de oliedrukmeter gaf nochtans geen abnormaal resultaat). Hoe dan ook, is bij mij ook zo begonnen (na een redelijke belasting) & heeft geresulteerd in een redelijke revisie. De krukas had er ook al een veeg van weg & is geslepen. Nogmaals : dit had ik voor met een totaal ander voertuig maar wou je het even meegeven. Paar vragen : - oliepeil gecontroleerd ? - oliedop (aflaatschroef) al eens afgedraaid & gekeken of je metalen restantjes ziet aan de magneet (had ik dus ook voor) - hoe is de oliedruk wanner je geen & wanneer je wel dat geluid hebt ? - als je onder de wagen gaat liggen met een stevige schroevendraaier tussen jouw oor & de karterpan kan je het dan niet beter lokaliseren ? Suc6 joh & hou ons op de hoogte ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 mocht het echter aan de voorzijde van het blok zitten, dan wil een dunne waterstraal op de achterkant van de poelies wel eens helpen om te ontdekken welk lager het is.succes, siert. Deze ken ik nog niet. Leg eens uit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 Moderne motoren hebben zoals je weet vaak maar 1 riem en een hoop poelies. Als er een lager fluit , is het vaak lastig te bepalen welk lager het is. [ drukrol, spanrol, dyno, waterpomp, stuurpomp enz. ] Met wat water erop is, het lager even stil,, vandaar. [ kruipolie werkt natuurlijk ook, maar vaak te lang ] siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pvtveer Geplaatst December 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 Vandaag een drukke dag op t werk en dus geen tijd gehad om én te lokaliseren én jullie bevindingen te bekijken. Sorry hiervoor.. Jullie wel bedankt voor de inzet en ideeën!! Morgen (ja echt waar) ga ik het geluid nog eens proberen te lokaliseren. Even wat antwoorden op jullie vragen: - Ja, hij rijdt op LPG - ATSN uit Nijeveen heeft de automaat gereviseerd. Het geluid is zowel voor als na de renovatie hetzelfde (verder rijdt de bak weer als nieuw, wat een verschil!) - oliepeil is goed en de druk blijft hetzelfde Ik hoop jullie morgen dus een exacte lokatie te kunnen geven en houdt jullie uiteraard op de hoogte. Nogmaals mijn excuses voor de trage reactie.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 pvtveer Wanneer je GC lpg-injectie heeft kunnen de aansluitingen van de injectoren op je inlaatspruitstuk lekken, dat kan ook een fluittoon genereren. Ook een evt flashlube systeem (aansluiting) is verdacht. Controle met remreiniger ,mits met beleid, kan snel een diagnose geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepkid Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 mischien ondanks de koprrevisie toch nog een (haar)scheur in je cilinderkop ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 (bewerkt) Ik heb een paar keer het geluid beluisterd volgens je opnames en mijn mening is dat het mechanisch is. Wellicht ergens een lager of in erger geval iets in de aandrijflijn ? Klinkt in ieder geval niet gezond. Ik heb ooit eens een Beejemwee gehad (520i) en die maakte ook een dergelijk geluid... Bleek toch achteraf dat de automatische versnellingsbak kapot was... vraagje: verandert het geluid als je hem in P, N of D zet ? December 31, 2009 bewerkt door fransdemers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 31, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 31, 2009 Of eventjes de motor laten lopen met de multi snaar eraf. Dan heb je die draaidende delen ook uitgesloten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Ik ben benieuwd wat de oorzaak van de herrie was [ of is ]. is dat al bekend? siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 het duurt wel erg lang vooraleer we nog iets horen... Volgens mij is hij naar het autosalon in Brussel en heeft hij een groene auto gekocht... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GCJosh Geplaatst January 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 20, 2010 Is je waterpomp niet verrot? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.