Spring naar bijdragen

Vrije val marktwaarde ???


JohsH
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Onlangs was ik even aan het snuffelen op internet, waar welke Jeeps te koop stonden. Het valt mij op dat de vraagprijzen voor de Jeep's behoorlijk zakken.

Zou dat een gevolg kunnen zijn van de voorgenomen kilometerheffing??

Als ik Cherokee intik (in de calculator voor kmheffing) dan ga ik inderdaad van 1450 EUR naar 4500 EUR per jaar. Dat is wel een extreme verhoging.:no:

Betreft Cherokee CRD 2003, 20.000 km/jr

Even denken op wie ik zal stemmen bij de volgende verkiezingen........:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben hier zo al een tijdje aan het meelezen over die kilometerheffing...

Als ik het goed begrijp hebben ze dus een prachtig truukje gevonden om nog eens fors aan de koe te melken.

In ieder geval is dit gangsterpraktijk om een belasting van 4500 euro per jaar te heffen op een voertuig. Kun je verdorie gans het jaar een taxi voor nemen...

als dit idd. zo er door komt, dan vrees ik dat voor velen de goesting om te jeepen, te amerikanen of andere petrol-head hobbies uit te oefenen rap zal over zijn...

Zal plezierig worden in de toekomst als we allemaal met ons 1.0 driepittertje rondtuffen...

En onze jeeps: die geraken we aan de straat niet meer kwijt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de marktwaarde door de kilometerheffing en de duurdere brandstof slechter wordt staat buiten kijf.

Het is wel een beetje voorbarig: We moeten nog wel even afwachten of en wanneer het doorgaat. :no:

Daarnaast geldt het (nog) niet voor alle jeeps, CJ's en Wranglers hebben er iig erg weinig last van.

edit: niet technisch -topic verplaatst-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In België is het zowiezo al moeilijk. Politici komen hier voor de minste scheet al niet overeen tussen vlaanderen, brussel en wallonie.

En we mogen niet vergeten dat er nog europa is ook.

Dus ja, hopelijk loopt het allemaal zo'n vaart niet en kunnen we nog enkele jaren jeepen, of jeeperen... hoe noemt dat weer...:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie voor de toekomst, dat de export van Nederland naar Noorwegen toe zal nemen met Jeeps en andere Amerikaanse auto,s.

:wub::D

En anders nemen we ze mee naar Frankrijk. Hier geen wegenbelasting en kilometerheffing. Wel tol, maar da's voor een grote Jeep net zo duur als voor een Prius:D

Volgende maand gaat i.i.g. de cherokee vast mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En anders nemen we ze mee naar Frankrijk. Hier geen wegenbelasting en kilometerheffing. Wel tol, maar da's voor een grote Jeep net zo duur als voor een Prius:D

Volgende maand gaat i.i.g. de cherokee vast mee.

Jup, Zullen we alvast een lijstje maken welke jeep hier van het forum naar het zuiden gaat, en welke naar het noorden.:D

Hier betalen we ca 300 euro aan wegenbelasting per jaar. (ongeacht welke auto je hebt. en als je LPG of benzine rijd)

En we hebben wat tolwegen.

Het is hier de aanschaf. 180 000 euro voor een nieuwe grand V8 :(

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jup, Zullen we alvast een lijstje maken welke jeep hier van het forum naar het zuiden gaat, en welke naar het noorden.:D

Hier betalen we ca 300 euro aan wegenbelasting per jaar. (ongeacht welke auto je hebt. en als je LPG of benzine rijd)

En we hebben wat tolwegen.

Het is hier de aanschaf. 180 000 euro voor een nieuwe grand V8 :(

:bye1:

Dus de regering krijgt z'n centen in één keer bij jullie, eigenlijk veel slimmer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een klant van mij is naar Noorwegen geëmigreerd en wilde toen zijn 2 jaar oude auto meenemen. Heeft hij nagelaten omdat de invoerrechten meer waren dan wat hij voor de auto betaald had.

Heeft een Santa Fé diesel van 3 jaar oud gekocht met 120.00 km., maar die kosten meer dan een nieuwe hier....

Maar kijk naar de voorgenomen tarieven voor de CO2 belasting bij aanschaf en we zijn binnen de kortste keren ook op bij zulke bedragen aangeland....:D:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een klant van mij is naar Noorwegen geëmigreerd en wilde toen zijn 2 jaar oude auto meenemen. Heeft hij nagelaten omdat de invoerrechten meer waren dan wat hij voor de auto betaald had.

Heeft een Santa Fé diesel van 3 jaar oud gekocht met 120.00 km., maar die kosten meer dan een nieuwe hier....

Maar kijk naar de voorgenomen tarieven voor de CO2 belasting bij aanschaf en we zijn binnen de kortste keren ook op bij zulke bedragen aangeland....:(:bye1:

Ok, dus eigenlijk zeggen jullie dat onze wagens MEER waard worden? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nou het probleem, een auto in Nederland wordt in 5 jaar afgeschreven.

Terwijl die auto er nog goed is, en nog vele jaren mee gaat.

Hier in Noorwegen gaat dat over zo,n 20 jaar.Ligt aan het type auto.

Sommige zijn het bij 15 jaar, Andere 20 t0t 25 jaar.

De wrangler die ik heb ( 4 liter bj 1997 ) heeft nog een marktwaarde van ca 18 000 euro. kom je in NL niet tegen.

De grand cherokee V8 eind 2003 heeft nu een marktwaarde van ca 43 000 euro. Naar zal nu langsaam zaken.

Thats live :-):yes:

Nu maar weer on t. Het probleem van Johs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

weddes ??? = inkomsten???

:yes:

Yup..= Belgisch voor salaris. Hoewel, in NL krijgen militairen nog altijd een wedde.

Volgens mij hebben jullie daar in ieder geval geen last van premies zorgverzekeringen en het daaraan verbonden toeslagencircus.

En een IB-tarief van 42 en 52% kennen jullie ook niet. Was dat niet 15 of 25%, en zitten de zorgverzekeringen daar niet bij in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yup..= Belgisch voor salaris. Hoewel, in NL krijgen militairen nog altijd een wedde.

Volgens mij hebben jullie daar in ieder geval geen last van premies zorgverzekeringen en het daaraan verbonden toeslagencircus.

En een IB-tarief van 42 en 52% kennen jullie ook niet. Was dat niet 15 of 25%, en zitten de zorgverzekeringen daar niet bij in?

Toch allemaal wel; zorgverzekering is verplicht af te nemen, basis minimaal 80,= per mnd

IB 52 kennen we ook..helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...