martijn12 Geplaatst February 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 Anders kan je is informeren bij 4wd in Amerika, die hebben ook wel schappelijke prijzen en kunnen je ook informeren over hoe en wat. Wil het eerst ff proberen in nl omdat ik geen ervaring heb met verschepen en omdat het toch iets sneller is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2010 Bel Nico in Wommels, scherpe prijzen en veel op vooraad. www.jeepparts.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 Als er veel messing slijpsel onderin de bak ligt kun je vergif op innemen dat de sig.ringen versleten zijn. De schakelmoffen zou ik mij niet al te veel zorgen over maken, is een normaal slijt patroon en kunnen nog jaren mee. Hoe zit het met de ruimte op de tandwielen, is hier ook slijt patronen moet haast wel omdat de olie grijs is. Ik heb veel ax 15 uitelkaar gehad en gereviseerd, de 1 was wel te redden de ander niet, hangt er vanaf hoe lang men heeft doorgereden. suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst February 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 9, 2010 De syncroonringen ga ik ook zowizo vervangen. Ik weet alleen niemand in de buurt hier die er een beetje verstand van heeft dus is beetje lastig bepalen wat ik nu moet vervangen en wat niet. wat bedoel je precies met ruimte op de tanwielen ? is dit niet op de foto's te zien ? http://www.mijnalbum.nl/Album=AUS4QHXK Martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst February 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2010 Net even de 5e versnelling eraf gehaald, lagers en as zien er nog perfect uit Maar ik vervang voor de zekerheid toch ook alle lagers Bij diverse bedrijven kom ik dan op +/- € 450 voor alle lagers en keringen en syncroonringen en dan komt er nog ongeveer 150 bij voor de druklager. De koppeling laat ik dan even voor wat het is Iemand nog nuttige tips toevallig ? Martijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Eergisteren ben ik naar b&s gereden om onderdelen te halen. Deze adviseerde om alleen de hoofdlagers en synchroon ringen te vervangen wat ik dus ook gedaan heb. Ook heb ik meteen een nieuw druklager gekocht omdat volgens b&s deze na demontage 9 van de 10 keer gaan lekken omdat ze nu geen tegendruk meer hebbben en in een stand komen waar ze nog nooit geweest zijn. Dus toen heb ik ook maar meteen een nieuwe koppelingsplaat gekocht omdat als ik deze naderhand moet vervangen ik ook weer een nieuwe druklager nodig heb, en nou is alles ook ineenkeer goed. Gisteren ben ik de hele dag bezig geweest met de tandwielen uit elkaar te halen. Grootste gedeelte ging vrij makkelijk allemaal. Alleen een tandwiel krijg ik er niet af met warm stoken. Dus vanacht in de vriezer gelegt en nog een keer proberen vandaag. De syncrhoon ring van de 1e versnellig is toch iets meer versleten als ik op het 1e gezicht kon zien. Links de nieuwe, rechts de oude Meer foto's op http://www.mijnalbum.nl/Album=AUS4QHXK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst February 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 (bewerkt) De versnellingsbak zit weer bijna helemaal in elkaar Alleen een hoofdlager (rechtsonder op de foto) was niet op voorraad dus moet ik wachten todat deze binnen is voordat ik verder kan February 20, 2010 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst February 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2010 De lager zou eigenlijk gister binnenkomen maar niets van gehoord dus net ff bs opgebeld en nou blijkt de lager in backorder te staan bij de leverancier duurt dus nog minstens een week Iemand idee waar ik het anders zou kunnen halen ? Hier in de omgeving is niks te vinden blijkt toch een speciaal crysler lager te zijn. Nummer: 83506259 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst February 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2010 Heb je het ook geprobeerd met het nummer dat op het lager staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst February 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2010 Ja ik heb het ook met dat nummer geprobeerd is bijna niks over te vinden, maar het is inmiddels al gelukt Nico had hem nog op voorraad liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst February 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2010 De versnellingsbak zit weer helemaal in elkaar en hangt er al weer onder, net ff proefritje gemaakt en wat een verschil Alles gaat weer soepel en tot nu toe nog geen problemen gehad, moet alleen nog even een koppelingsleiding aan zien te komen want die lekt een beetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2010 Mooi zo! Viel het mee om te doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2010 Als je een goede handleiding hebt, ( ik heb de chilton gebruikt) en je bent een beetje handig dan is het goed te doen. Het lastigste was nog om sommige lagers eraf te halen zonder iets te beschadigen, want ik heb niet zo'n lange pullietrekker en je kunt de vingers bijna nergens achter zetten. Een lager heb ik zelfs eerst het hele gedoetje voor in de vriezer moeten leggen en toen het lager warm gemaakt en toen kreeg ik hem er net voorzichtig afgeslagen. Toen ik het eerste proefritje ging maken was er nog een lager dat wat gilde, terwijl ik vantevoren alle lagers nog ingeolied heb. Maar dit was na verloop van tijd ook over. Ik heb er nou 100 km mee gereden en alles werkt nog perfect. Alleen ik heb vandaag wat olie afgetapt en deze was alweer redelijk grijs, is dit normaal ? Ik heb wel al een keer flink door een plas gereden dus mischien dat er water in gekomen is maar dit lijkt me sterk aangezien de enigste opening bij de pook is en het daar nog allemaal redelijk droog was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2010 Kheb net even me olie afgetapt terwijl deze nog koud was Links is de olie van de vulplug (bovenin), deze is nog mooi helder Rechts is de olie van de aftapplug (onderin), deze is al behoorlijk grijg Als de olie warm is ziet de olie uit de vulplug er ook uit zoals rechts Moet ik me nou zorgen gaan maken of valt het allemaal wel mee ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst March 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2010 Ik denk dat het een mix is van olie en (water), als je in die grijse olie roer zie je dan metaaldelen ???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2010 Ik denk dat het een mix is van olie en (water), als je in die grijse olie roer zie je dan metaaldelen ???? Nee zitten helemaal geen ijzerdeeltjes in. Water zou in princiepe wel kunnen want ben door een aantal plassen gereden, maar de enigste plaats waar er water in kan komen is bij de schakelpook en dit is afgesloten met een rubber, dus lijkt me niet dat daar zoveel water in kan komen dat de olie grijs wordt. En dit is allemaal nog origineel dus dan zou elke wrangler hier last van moeten hebben zou ik zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst March 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2010 Lijkt er wel erg veel op dat er water in de olie zit, dan zal de bak toch ergens niet goed dicht zijn. Check dubbel check Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bossie Geplaatst March 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2010 Misschien en domme vraag... Maar de slang van je ontluchting???? Als die er niet op zit,of naar beneden hangt krijg je wel snel water in je bak... Gr.Karel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2010 Op de ax15 zit zover ik weet geen ontluchting op, alleen op de tussenbak. Maar ik zal de afdichting bij de pook dan nog maar is grondig inspecteren. Niemand hier die ooit ook water in zijn bak heeft gehad ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2010 Net even de schakelpook vanuit de cabine losgehaald, en het is me nu wel duidelijk waardoor de grijze olie komt Zo zat het rubber eerst, leek mij opzich niets mis mee Maar blijkbaar dicht dit toch niet genoeg af, want toen ik hem 1 week geleden reviseerde was alles nog helemaal schoon. Dit heeft vooral te maken denk ik omdat mijn tussenbak verlaagd is, waardoor het rubber net onder het vloeroppervlak zit. Maar dit betekend dus ook dat ik al een jaar rond rijd met dit probleem, vandaar dat de versnellingsbak mischien ook wel zo snel kapot ging Ik had nooit verwacht dat er zoveel troep door zo'n kiertje kon gaan Hoe kan ik nou het beste mijn versnellingsbak weer schoonmaken van binnen ? Dit is hoe ik het nu opgelost heb, ik heb onder het rubber een tierap gedaan zodat het rubber omhoog blijft staan. En ik heb er nog een binnenband van een brommer overheen gedaan zodat de opening zeker boven de vloer zit. Deze heb ik maar wat ruimer genomen, omdat dit tevens ook voor de ontluchting is volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesdaphne Geplaatst March 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2010 nog nieuws Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 nog nieuws over ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesdaphne Geplaatst March 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 over de versnellingsbak nu wel helemaal dicht of nog lekkage Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst March 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 over de versnellingsbaknu wel helemaal dicht of nog lekkage Ik heb nog niet echt veel gereden dus ik weet het nog niet, maar ik ga ervanuit dat het nu goed is. Ik had niet verwacht dat er zoveel rotzooi door die ene afdichting kon gaan maar dat was dus wel het geval en dit is nu verholpen dus het zou goed moeten zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst December 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2010 (bewerkt) Inmiddels al weer heel wat kilometers gereden en schakelt nog perfect, ook geen grijze olie meer gehad sindsdien December 3, 2010 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.