Spring naar bijdragen

Chassisnummer/VIN decoders..soepie?


Leo5
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal

Gisteren is het gelukt; koopovereenkomst voor een Wrangler uit '95 ondertekend. Ik blij!

Ik had het chassisnummer even overgeschreven, kijk het na, thuis, en ontdek dat het volgens die decoder geen Wrangler is, maar een Wagoneer of Cherokee, en nog uit '93 ook...

Andere VIN decoder geprobeerd... geeft allemaal letters op de plek waar ik een cijfer heb, en/of letters/cijfers die ik niet in het chassisnr. heb staan.

Volgens weer een andere decoder is het geen Wrangler maar een Briarwood Cherokee.

En ik weet best hoe een Wrangler eruit ziet, hoor.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik het nummer heb overgeschreven (16 karakters) van een witte sticker die op de kopse kant van het portier zit, en niet van een ingeslagen nr. op het frame.

Kortom, ik snap niets van die VIN decoders.:whistle:

Wagen is in juni nog probleemloos door de APK gekomen... Krijg ik hier problemen mee?

Groet,

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de opmerkingen. Ik ga maandag zeker bellen met de garage, en vragen of ze het nummer nog eens doorgeven.en ook met mijn "eigen" garagehouder, eens horen hoe die daarover denkt.

Bedankt voor de decoder, Masis. Hij maakt er nog steeds een Cherokee van, net zoals die op Jeeptech.

Goed... Misschien heb ik dus helemaal geen Jeep... Bummer.

Groeten

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de opmerkingen. Ik ga maandag zeker bellen met de garage, en vragen of ze het nummer nog eens doorgeven.en ook met mijn "eigen" garagehouder, eens horen hoe die daarover denkt.

Bedankt voor de decoder, Masis. Hij maakt er nog steeds een Cherokee van, net zoals die op Jeeptech.

Goed... Misschien heb ik dus helemaal geen Jeep... Bummer.

Groeten

Leo

Mijn YJ heeft het VIN op een plaatje achter de voorruit op de plaats van de ruitenwissemotor zitten....

Goed leesbaar en lijkt me iets betrouwbaarder als een sticker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, Eucalypta. Ik ga het autobedrijf zo maar 's bellen, en dan kan ik ze vertellen waar ze het chassisnummer moeten zoeken. Moet ook op het kenteken staan, dus ze mogen het oplepelen, en dan ga ik zoeken.

Dat stickertje vond ik ook al wat aanvechtbaar, ja, maar ik zoek de boel toch maar even tot op de bodem uit.

Wat ik zat te denken...: De auto staat op 29 inch wielen. Komen die wellicht van een Cherokee, en heeft Nico in Wommels -die ze eronder heeft gezet- misschien die sticker in de deur geplakt voor de juiste bandenspanning voor die band, volkomen vergetend dat hij zo ook een chassisnr. meetransplanteert?

Je verzint al eens wat. Meldcode komt alleen weer wel van dat stickertje af...

Kortom, het duurt wel even voor ik aan mijn werk raak, vandaag! :yes:

Een goed begin van de week maar weer, mensen.

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik maak een lekkere entree in het forum... Of het stickertje klopte niet helemaal, of ik had een fout gemaakt met overschrijven...:(

Garage gebeld, correcte 17-cijferreeks gekregen, en dat klopt; het is idd. een Wrangler 4.0. Woensdag halen.

Liever zo dan dat je een Wranokee gekocht had, toch? :lol:

Feel plezier met je Wrangler, en welkom idd. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik maak een lekkere entree in het forum... Of het stickertje klopte niet helemaal, of ik had een fout gemaakt met overschrijven...:lol:

Garage gebeld, correcte 17-cijferreeks gekregen, en dat klopt; het is idd. een Wrangler 4.0. Woensdag halen.

Yup, je past hier prima tussen.. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nou, de Wrangler waarvan ik even geleden dacht dat het een Cherokee was staat inmiddels een weekje voor de deur en bevalt uitstekend. Een paar roestplekjes alvast bijgewerkt, voor de pekel uit, en het verbruik geklokt: Malle ding loopt 1:9!!!

En ook die van mij heeft een vastzittende brandstofmeter, ontdekte ik na het tanken. Op vol gaan staan, ruim 100 km. rijden en nog op vol staan... Daar tuin ik niet in he.

Maar daarmee ben ik hier in goed gezelschap geloof ik.

Ik zou nog foto's plaatsen? Het worden de prenten die ik van de site van de verkoper geplukt heb; het is er nog niet van gekomen zelf plaatjes te schieten. En nu is-ie toch helemaal ondergesneeuwd. (strax dus een endje door de sneeuw tuffen!)

Alles bij mekaar denk k dat ik er een goeie koop aan heb gedaan, mede dankzij alle tips en info van dit forum. Zo kon ik behoorlijk m'n huiswerk doen voor ik ergens op af ging. Bedankt allemaal!:wacko:

Groeten,

Leo

post-4858-12873027162946_thumb.jpg

post-4858-12873027164589_thumb.jpg

post-4858-12873027166149_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...