Spring naar bijdragen

Motor wissel


VanVliet
 Share

Recommended Posts

Goedeavond!

Ik zit met een flinke uitdaging, ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Jeep Wrangler 2,5L Laredo, Handgeschakeld uit 1991,... eigenlijk al veel te veel problemen mee gehad, en nu het volgende,... Versnellingsbak had een revisie beurt nodig, was bekend en zou ik ook gaan doen,... maar voor dat ik zover was is mijn blok vast gelopen,... Bougie kapot en in me zuiger geschoten, langs de garage geweest, daar via een camera me bovenkant van me zuiger kunnen zien,... dit leek wel een maanlandschap.... bougie was ook weinig van over,... hoe dit heeft kunnen plaats vinden zou ik niet weten,... :blink: Dus heb nu een Jeep met slechte bak en vastgelopen blok :blink: Nu heb ik me er al een beetje in verdiept en eraan gedacht een Jeep Cherokee 4,0L I6 te kopen en hiervan het blok + bak over te zetten,... Alleen nu is mijn vraag hoe lastig kan dit worden en waar moet ik zoal rekening meehouden?

Groetjes Rik

bewerkt door VanVliet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan!

maar is niet simpel. De meeste Cherokee's zijn automaat. Een enkele keer heeft Boris wel eens een handbak-Cherokee.

Je zult de complete draadboom over moeten zetten, inclusief reken-eenheid. Dan blijft nog het probleem van het dashboard.

Oftewel, als je rijk bent, doen we het graag voor je. [ zitten in Delft ] en anders moet je maar eens goed het Internet op.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik nu even duidelijk zijn dat het gaat om een 4.0L I6 + Automaat uit een cherokee, Hoe lastig kan dit worden en welke grote uitdaging kan ik tegen komen?

(ps. Ik heb een garage tot me beschikking en de nodige ruimte, ik wil alleen weten of het haalbaar is zonder te gekke dingen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was ook wel duidelijk , echter heeft een handbak geen electronica en een automaat wel.

Mij lijkt dat je het beste de handbak toch reviseerd en er dan een 4.0 in legt. (die bak past nl. ook op een 4.0)

Het makkelijst is dan om een 4.0 High poort te nemen.

Bij een Hi zit de meeste bekabeling en de PCM onder de motorkap.

Bij een Low zit de PCM in de auto.

Mocht je iets zoeken , ik heb vaak 4.0 HI's compleet staan (met een cherokee er om heen). We zouden dan zoiets kunnen afspreken dat je een gehele cherokee meeneemt en de rest terug brengt als alles gebeurt is. (zo doe ik het vaak bij mensen die aan zulke projecten beginnen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rik,

Het ligt eraan hoe handig je bent. en niet alleen handig maar ook nog goed met kabelbomen en schema's uit de voeten kan...

het makkelijkste is als je een 4.0 gebruikt. HO heeft als voordeel dat de comp in de motorruimte zit. LO heeft onderin iets meer vermogen ( maar eigenlijk niet noemendwaardig)

motorsteunen van een CJ of YJ gebruiken, dan 4.0 erop leggen. dan eventueel een bak en tussenbak van een CJ YJ gebruiken en dan de vliegwiel sensor op het koppelingshuis maken.

en dan begint de ellende... het verbinden van de 4.0 kabelboom aan de dasboard kabelboom. oplossing: uitvergootte schema's potlood, gele marker, soldeerbout, striptang en een langere tijd om eraan te werken. (een uurtje 's avonds werkt niet, je blijft dan weer zoeken waar je de vorige keer gestopt bent haha...)

ik heb 2 maanden geleden mijn 4.0 in mijn CJ5 laten lopen...( na 5 jaar uit elkaar gelegen te hebben en 3 verhuizingen meegemaakt te hebben..)

indien je vragen hebt kan ik je wellicht helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...