VanVliet Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 (bewerkt) Goedeavond! Ik zit met een flinke uitdaging, ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Jeep Wrangler 2,5L Laredo, Handgeschakeld uit 1991,... eigenlijk al veel te veel problemen mee gehad, en nu het volgende,... Versnellingsbak had een revisie beurt nodig, was bekend en zou ik ook gaan doen,... maar voor dat ik zover was is mijn blok vast gelopen,... Bougie kapot en in me zuiger geschoten, langs de garage geweest, daar via een camera me bovenkant van me zuiger kunnen zien,... dit leek wel een maanlandschap.... bougie was ook weinig van over,... hoe dit heeft kunnen plaats vinden zou ik niet weten,... Dus heb nu een Jeep met slechte bak en vastgelopen blok Nu heb ik me er al een beetje in verdiept en eraan gedacht een Jeep Cherokee 4,0L I6 te kopen en hiervan het blok + bak over te zetten,... Alleen nu is mijn vraag hoe lastig kan dit worden en waar moet ik zoal rekening meehouden? Groetjes Rik December 4, 2009 bewerkt door VanVliet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Ik weet niet of je al een V6 hebt gevonden , maar krijg er over 2 weken 1 binnen , en nog goed werkend te horen lopen. (voor niet te veel geld..) Maar waarom een V6 blok en geen Lijn 6 ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Denk dat ie ook een L6 bedoeld Zover ik weet zijn er toch geen jeeps met een V6 gebouwd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VanVliet Geplaatst December 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 (bewerkt) Sorry, gaat idd om een I6.... Ik lees hier trouwens al meer dan een jaar mee, me eigenlijk nooit geregistreerd! maar nu heb ik de hulp hard nodig December 4, 2009 bewerkt door VanVliet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Denk dat ie ook een L6 bedoeld Zover ik weet zijn er toch geen jeeps met een V6 gebouwd Yup, 2.8 liter V6... dus hij zal inderdaad wel de I6 bedoelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Yup, 2.8 liter V6... dus hij zal inderdaad wel de I6 bedoelen. Vergeet de nieuwere types niet met de 3.8 V6. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 Het kan! maar is niet simpel. De meeste Cherokee's zijn automaat. Een enkele keer heeft Boris wel eens een handbak-Cherokee. Je zult de complete draadboom over moeten zetten, inclusief reken-eenheid. Dan blijft nog het probleem van het dashboard. Oftewel, als je rijk bent, doen we het graag voor je. [ zitten in Delft ] en anders moet je maar eens goed het Internet op. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 3, 2009 De V6 die binnen komt (al wil je dat wellicht niet) , heeft een handbak en zit in een Cherokee uit 1986. Hij is geheel met tussenbak en verder geheel compleet. Het enigste wat er volgens mij aan mankeert is iets met de koppeling. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VanVliet Geplaatst December 4, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Laat ik nu even duidelijk zijn dat het gaat om een 4.0L I6 + Automaat uit een cherokee, Hoe lastig kan dit worden en welke grote uitdaging kan ik tegen komen? (ps. Ik heb een garage tot me beschikking en de nodige ruimte, ik wil alleen weten of het haalbaar is zonder te gekke dingen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Dat was ook wel duidelijk , echter heeft een handbak geen electronica en een automaat wel. Mij lijkt dat je het beste de handbak toch reviseerd en er dan een 4.0 in legt. (die bak past nl. ook op een 4.0) Het makkelijst is dan om een 4.0 High poort te nemen. Bij een Hi zit de meeste bekabeling en de PCM onder de motorkap. Bij een Low zit de PCM in de auto. Mocht je iets zoeken , ik heb vaak 4.0 HI's compleet staan (met een cherokee er om heen). We zouden dan zoiets kunnen afspreken dat je een gehele cherokee meeneemt en de rest terug brengt als alles gebeurt is. (zo doe ik het vaak bij mensen die aan zulke projecten beginnen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst December 4, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 4, 2009 Voor de automaat is ook een stand alone computer available maakt het hand geschakeled maar is simple en niet duur is hier de hot ticket voor rock crawling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2009 Misschien heb je wat aan deze link. Zit handige info bij http://www.novak-adapt.com/knowledge/yj_87_95_swap.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VanVliet Geplaatst December 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2009 Dankje u wel alvast! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst December 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 Hoi Rik, Het ligt eraan hoe handig je bent. en niet alleen handig maar ook nog goed met kabelbomen en schema's uit de voeten kan... het makkelijkste is als je een 4.0 gebruikt. HO heeft als voordeel dat de comp in de motorruimte zit. LO heeft onderin iets meer vermogen ( maar eigenlijk niet noemendwaardig) motorsteunen van een CJ of YJ gebruiken, dan 4.0 erop leggen. dan eventueel een bak en tussenbak van een CJ YJ gebruiken en dan de vliegwiel sensor op het koppelingshuis maken. en dan begint de ellende... het verbinden van de 4.0 kabelboom aan de dasboard kabelboom. oplossing: uitvergootte schema's potlood, gele marker, soldeerbout, striptang en een langere tijd om eraan te werken. (een uurtje 's avonds werkt niet, je blijft dan weer zoeken waar je de vorige keer gestopt bent haha...) ik heb 2 maanden geleden mijn 4.0 in mijn CJ5 laten lopen...( na 5 jaar uit elkaar gelegen te hebben en 3 verhuizingen meegemaakt te hebben..) indien je vragen hebt kan ik je wellicht helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.