zino Geplaatst March 24, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Ik kom morgen wel even langs tegen een uur of 7 als dat goed is Foto is al gelukt zie ik ja is goed tot morgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 ja is goed tot morgen Heb even alles snel doorgelezen en ik zou zelf niet weten waar het probleem zit ik heb ook nog niet zo veel kennis maar wie weet zien we een verschil ergens In ieder geval tot morgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 24, 2010 Heeft de auto voorheen altijd goed gereden? Misschien een keer iets te hard in het terrein te keer gegaan waarbij chassis een tik heeft gekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Heeft de auto voorheen altijd goed gereden? Misschien een keer iets te hard in het terrein te keer gegaan waarbij chassis een tik heeft gekregen. ik heb er andere 2 dehands shokdempers onder gemonteerd omdat er 2 defect waren en vroeger stonden er 33/14.5/15 banden onder en toen had hij het ook al dus ik dacht het ligt aan de banden maar blijkbaar niet heb dan de vering kit 4inch ervan onder gedaan voor de keuring hier in belgie en er gewoon 2 de hands standaard bladveren onder gemonteerd die ik nog had liggen en een standaard pitmanarm gemonteerd ook maar het resultaat is het zelfde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 ik heb er andere 2 dehands shokdempers onder gemonteerd omdat er 2 defect waren en vroeger stonden er 33/14.5/15 banden onder en toen had hij het ook al dus ik dacht het ligt aan de banden maar blijkbaar niet heb dan de vering kit 4inch ervan onder gedaan voor de keuring hier in belgie en er gewoon 2 de hands standaard bladveren onder gemonteerd die ik nog had liggen en een standaard pitmanarm gemonteerd ook maar het resultaat is het zelfde Je hebt alles zo min of meer al onderzocht. Als een auto betrokken is geweest bij een aanrijding of in het terrein een klap heeft gehad kan het chassis misschien niet meer recht zijn. Met als gevolg een auto die niet fijn rijdt. Er blijft zo weing over om te controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 ik heb er andere 2 dehands shokdempers onder gemonteerd omdat er 2 defect waren en vroeger stonden er 33/14.5/15 banden onder en toen had hij het ook al dus ik dacht het ligt aan de banden maar blijkbaar niet heb dan de vering kit 4inch ervan onder gedaan voor de keuring hier in belgie en er gewoon 2 de hands standaard bladveren onder gemonteerd die ik nog had liggen en een standaard pitmanarm gemonteerd ook maar het resultaat is het zelfde Rij nou gewoon ff naar de bandenboer en laat de boel uitlijnen. Voor een paar tientjes weet je alles. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Banden uitlijnen heeft te maken met de afstelling van het auto onderstel, als het onderstel niet goed afgesteld is (buiten de fabrieksnormen vallen) Kan je auto naar één kant trekken , onstabiel weggedrag vertonen , banden slijten scheef af en het stuur draait niet terug na een bocht. Het vreemde weggedrag kan liggen aan de fuseekogels , schokdempers en spoorstang. Bij een wrangler valt er verder weinig af te stellen. Ook hier geldt meten is weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Banden uitlijnen heeft te maken met de afstelling van het auto onderstel, als het onderstel niet goed afgesteld is (buiten de fabrieksnormen vallen)Kan je auto naar één kant trekken , onstabiel weggedrag vertonen , banden slijten scheef af en het stuur draait niet terug na een bocht. Het vreemde weggedrag kan liggen aan de fuseekogels , schokdempers en spoorstang. Bij een wrangler valt er verder weinig af te stellen. Ook hier geldt meten is weten! ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst March 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 25, 2010 Uitleg voor Zino! Die begon tenslotte het topic vandaar mijn uitleg. En nog een tip. Ik heb hier ook een uitlijnapparaat staan. Niet elke bandenleverancier weet ermee om te gaan en veel bedrijven hebben in hun computer niet de juiste originele afstelgegevens staan. Dus het kan voorkomen dat de wrangler niet in hun systeem voorkomt en dan valt er ook met niks te vergelijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 Uitleg voor Zino! Die begon tenslotte het topic vandaar mijn uitleg.En nog een tip. Ik heb hier ook een uitlijnapparaat staan. Niet elke bandenleverancier weet ermee om te gaan en veel bedrijven hebben in hun computer niet de juiste originele afstelgegevens staan. Dus het kan voorkomen dat de wrangler niet in hun systeem voorkomt en dan valt er ook met niks te vergelijken. het probleem zou het volgende zijn de achterste bladveren zijn 2.5 inch en de voorste bladveren zijn gewoon standaard dus de jeep hangt schuin naar de voorzijde voorderest is alles zoals het zou moeten horen gisteren bezoek gekregen van een buurt genoot uit axel en alles eens goed vergeleken en dat is het enigste verschil nogmaals dank voor het bezoek he jongen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 het probleem zou het volgende zijn de achterste bladveren zijn 2.5 inch en de voorste bladveren zijn gewoon standaard dus de jeep hangt schuin naar de voorzijde voorderest is alles zoals het zou moeten horen gisteren bezoek gekregen van een buurt genoot uit axel en alles eens goed vergeleken en dat is het enigste verschil nogmaals dank voor het bezoek he jongen Was een kleine moeite en ik ben er ook weer wijzer van geworden. Maar zoals Zino zegt alles is nagemeten en en vergeleken en alles was dus het zelfde totdat we de achterste bladveren zagen en dit gingen contoleren. Hopelijk is dit het probleem en is het met het vervangen van de achterste bladvering opgelost. Ik kom binnenkort waarschijnlijk nog langs of ik mail je wel. Grt Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 ik denk niet dat dat wat uitmaakt? komt op hetzelfde neer als achter 37"banden en voor 33", ik ben met deze combi vanuit inor naar petten gereden. wat ik wel vreemd vind is dat je spoorstang gelijk staat met je stuurstang, normaal gesproken staat je stuurstang gelijk met je panhard stang en dat is schuin omhoog en je spoorstang horizontaal, maar voor staat hij nog standaart en iets doorgezakt, volgens mij, dus zou kunnen kloppen, ik kan mij zo niet voor de geest halen of dit plaatje bij een standaart wrangler klopt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 Zino, heb je al ooit gecontroleerd of je stuurhuis wel helemaal vast zit? Laat iemand anders aan het stuur draaien terwijl je zelf vooronder kijkt of het stuurhuis op en neer beweegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 ik denk niet dat dat wat uitmaakt? komt op hetzelfde neer als achter 37"banden en voor 33", ik ben met deze combi vanuit inor naar petten gereden. wat ik wel vreemd vind is dat je spoorstang gelijk staat met je stuurstang, normaal gesproken staat je stuurstang gelijk met je panhard stang en dat is schuin omhoog en je spoorstang horizontaal, maar voor staat hij nog standaart en iets doorgezakt, volgens mij, dus zou kunnen kloppen, ik kan mij zo niet voor de geest halen of dit plaatje bij een standaart wrangler klopt. de stuur stang en panhardstang staan bij bleek net het zelfde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst March 26, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 Zino, heb je al ooit gecontroleerd of je stuurhuis wel helemaal vast zit?Laat iemand anders aan het stuur draaien terwijl je zelf vooronder kijkt of het stuurhuis op en neer beweegt. heb ik reeds allemaal gekontoleerd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst March 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 oke dan heb ik dat fout, maar zoals ik al schreef, ik kan het niet vergelijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst March 26, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 26, 2010 Zino als je nog eens wil kijken bij mij dan laat je het maar weten wie weet is er toch iets over het hoofd gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2010 Alle kogels spelingvrij en gangbaar? Hoe draait e.e.a. Wanneer de stuurstang losgkoppeld is, met motor uit én aan? Hoe draait het geheel met de voorwielen van de grond, wederom met lopende en stilstaande motor? Da's de basis! Check dat eerst maar 'ns. Zonder dingen los te nemen en deze tests te doen is alles gissen. Foutzoeken is uitsluiten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst April 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2010 vandaag nogmaals bezig geweest aan het stuurprobleem nu heb ik wel iets ontdekt dat het draaien naar links soepeler gaat als naar rechts met de wielen van de grond en op de grond niet ook is het zo dat wanneer ik de stuuromwentelingen tel en dan hem in het midden zet de pitmanarm niet in het midden komt te staan maar een 3cm naar links zou het soms kunnen dat het stuurhuis niet juist staat, want heb gezien dat er aan die stelbout onlangs gedraaid is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 Ja, dat kan. En dan veranderd je hele stuurgeometrie. Stuurstang los, stuurhuis centraal zetten en, nadat je de stang ongeveer op lengte gezet hebt, de stuurstang weer monteren. Vanzelfsprekend met de wielen ook in de rechtuitstand... En dan maar weer eens proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst April 7, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2010 en hoe los ik het probleem op met de verdraaide afstelling van het stuurhuis ??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Hol Geplaatst April 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2010 Hallo Zino, Ik zou toch ff van vooraf aan beginnen. Zorg dat de Jeep horizontaal staat (dus voor en achter de juiste hoogte). Staat de jeep voorover (bijv. hogere veren achter) dan wordt het sturen "zoekeriger", staat ie achterover (door bijv. doorgezakte achterveren zoals bij menig CJ), dan wordt het sturen lastiger. Dat alles komt door de hoek waaronder de fusee staat. Mijn advies: als de auto recht staat, zorg dat alle mogelijke stelbouten/moeren gangbaar zijn en laat de uitlijning controleren door een specialist, bij voorkeur niet een snelfitter zoals Kwikfit maar een firma die ook zware bedrijfswagens aankan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 En Steven hoe is het nu met het stuur gedrag of heb je geen proefritje meer gemaakt vandaag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst April 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 En Steven hoe is het nu met het stuur gedrag of heb je geen proefritje meer gemaakt vandaag? heb deze avond een ritje gedaan en ik moet zeggen het is al stukken beter ik ga morgenavond toch de stuurpomp ook vervangen en dan hem eens perfect laten uitlijnen en dan moet het opgelost zijn hoop ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2010 heb deze avond een ritje gedaan en ik moet zeggen het is al stukken beter ik ga morgenavond toch de stuurpomp ook vervangen en dan hem eens perfect laten uitlijnen en dan moet het opgelost zijn hoop ik Ah oke dat is toch al beter dan met dat extra blad op je veren en die stuurpomp zei je gister al dat het ook een boosdoener kon zijn. (Hier toch weer meer lekkage dan wat wij gister zagen ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.