Spring naar bijdragen

[YJ] Verder verhogen van mijn jeep.


Driver
 Share

Recommended Posts

Ik heb een yj met 35ers en ik denk 3,5 of 4 inch skyjacker verenpakket.. tot nu toe een hoop problemen gehad met het aanlopen in de achterspatborden.. heb de schommels al is met 5 cm verlengt.. ook al een extra blad der tussen gemonteerd. tot nu toe met een volle tank benzine en een hobbelig parcours worden mijn spatborden steeds ruimer aan de binnenkant.. nu zijn de bumpstops al is verlengt en hebben bij een vlakke ondergrond maar 5 cm tot de rubbers. dus meer verlengen zorgt der voor dat die daar op gaat leunen en ik gewoon geen vering meer heb...

nu heb ik inmiddels een lierbumpertje voor achter aangeschaft en moet ik zowizo... wat doen om hoger te komen.

Nu zijn der een paar oplossingen..

Ron vertelde me al dat een procomp verenpakket erg stug is en zijn structuur goed behoud.. maar zal een procomp 4 inch genoeg zijn om een volle tank , lierbumper en lier goed hoog te houden. (hoger dan 4 inch word spiraalveren zo ver ik gezien heb)

Spiraal veren is misschien ook een optie maar erg duur.

Dan is der ook nog een optie de SOA.. heb het project van pully bekeken en komt een hoop bij kijken zag ik.

Ook vraag ik me af of zo'n verhoging meer vraagt van de assen enzo.. Ik heb der namelijk nog een dana 35 onder zitten.

Ik zou graag wat tips van de mede jeepers horen .. en ik weet niet of der meerdere zijn met een lier achter.. en hoe die der verhoging hebben.

alvast bedankt :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een yj met 35ers en ik denk 3,5 of 4 inch skyjacker verenpakket..

Je hebt al een flinke verenlift; als je alleen je spatborden wilt vrijhouden zou ik er nog een bodylift onder zetten. Kost heel weinig en je kan er snel 3" bij bouwen.

Verlengen van shackles geeft volgens mij voornamelijk meer flex en minder verhoging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dennis, SOA zou ik je niet willen aanraden.

Door het extra gewicht blijven je veren doorzakken en de auto wordt er niet stabieler op.

Ga ook niet te hoog zoals idd. Marcel al aangaf, je moet al gauw meer aanpassen dan je lief is denk ik.

Wat Procomp betreft, niet de schokbrekers want die zijn knap slecht !

Ik hoop dat je hier wat goede adviesen zult opdoen, succes !:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een standaard bodylift.. denk zo'n 10 cm dat die bussen zijn. het is idd ook nog een idee ja die spatborden uitslijpen. maar dan weet ik nog niet of deze veren die 100 kilo extra kunnen houden... ik heb reacties gezien op dit forum dat skyjacker snel doorzakt. wat ze al deden voor ik het extra blad der tussen zette... :unsure:

kwam deze nog tegen op 4wd.com : http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=0&plID=69&partID=45417

van procomp kan ik geen lossen delen vinden en weet ok niet of die 4,5 inch als bladveer hebben.

bewerkt door Driver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=357&plID=70&partID=9270

6 inch lift kit van skyjacker.

Dat in combinatie met je bodylift moet toch zat zijn.

Als je goedkoper wilt doen zal je inderdaad kunnen proberen met nieuwe bladveren en dan eventueel extra blad erbij, en dan spatborden uitslijpen zal je toch een heel eind moeten kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wel een beetje eens met utah. Deze veren zijn niet egt gemaakt voor zwaar gewicht.. En ik heb ook geen heel pakket nodig want het gaat mij alleen om de achterkant wat hoger te laten komen.. voor staat die nog netjes en kan ik altijd nog een extra blad tussen leggen. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm.....3,5 - 4 verenlift, 2 extra shackel lift (achter, is effectief 1), add a leaf er bij, 4 body lift dat is bij elkaar al een kleine 9-10 inch verhoging........

Volgens mij kun je veel beter in de wielkast met slijptol of plasmasnijder aan de gang. Ding staat al zo hoog en volgens mij is snijwerk ook een "verplichting" bij 35-ers (hoewel bij 9-10" verhoging......:unsure: ).

Als alternatief: Rubicon Express 4,5 HD achter er onderzetten, zijn 6 bladen als ik me niet vergis. Maar zou toch ook het slijp/snijwerk doen

Succes iig!

Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar met dat inslijpen moet ik zowizo andere spatbordverbreders hebben? en hoe zitten die dan gemonteerd? met draadbussen in de body ofzo?

hoer een foto waarbij je een beetje kan zien wat de ruimte is.. [ATTACH]5660[/ATTACH]

en hoe groot is de kans als ik van die veren neem van rubicon express 4,5 inch dat een een SYE nodig heb :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog een set 32ers te koop probleem opgelost....

Ff zonder gekkigheid aad heb een set grotere en bredere fenders die die wel of niet op zijn jeep gaat doen misschien kan die wat voor je betekenen. En misschien dat hij jouw oude over kan nemen die zijn wel breder toch? maar niet groter toch?

Heb zelf een set bushwackers erop en die zijn achter ook aanzienlijk groter als standaard. Zitten met torx zelftappers vast. Kan veel spatbord weghalen dan. Heb ik niet gedaan alleen zwart gespoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

SYE zou je met de door jou genoemde verhogingen nu al "moeten" hebben.

Plaats eens een foto van de achterveerbladen op een recht stuk grond/weg.

Als ik alle verhogingen optel en naar bovenstaande foto kijk, klopt er naar mijn gevoel iets niet.

Daar zou veel meer ruimte moeten zitten.

Slijpen; normaal gesproken volstaat die rand weg te slijpen en "wat" laten staan voor montage van de flares.

O ja.....en pas op met Bushwackers als je terrein rijdt. Ze kunnen relatief snel breken, die "normale" flares zijn veel flexibeler en zijn er tot 7"breed, maar die heb je er al opzitten geloof ik.

Ik had die flares overigens met tiewraps vastzitten, ben je ook van dat gepruds met die (dure) blokjes af.

bewerkt door kollee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kom binnenkort anders wel een keertje koekeloeren bij je marcel :unsure:

[ATTACH]5661[/ATTACH][ATTACH]5662[/ATTACH][ATTACH]5663[/ATTACH][ATTACH]5664[/ATTACH]

foto's zijn met een zo goed als legen tank. bij een volle tank hangt die al weer lager.

en het voorwiel met standaard schommels en ruimte genoeg. [ATTACH]5665[/ATTACH]

hier staan nog 3 foto's zonder de wielen maar heb geen idee hoe ik die fototjes hier krijg :<

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=16465&page=6

bewerkt door Driver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb er nog niet zo veel verstand van maar de eerder genoemde 9 of 10 inch verhoging moet meer dan genoeg zijn voor een 35" band.

je kan op het net op meerdere plaatsen vinden wat er voor een verhoging nodig is voor welke band:yes:

tevens heb ik een yj met een 2,5 inch paraboliche pakket en 2,5 inch body lift

en heb gekozen voor 33" banden.

35" banden hadden ook gepast maar dit trekt de motor niet

verder vind ik op de foto zonder wielen dat er niet veel ruimte is

bij mijn is dit veel meer

is het vere pakket wel echt een verhogings zet?

probeer anders eens naast een andere jeep waar je de verhoging van weet te parkeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan de stand van de veerbladen niet heel goed zien. Als ik echter die verlengde shackel op normale(re) lengte "denk", blijft er niet veel veerverhoging over, in ieder geval geen 3,5 of 4 lijkt mij.

Vind het ook apart dat na het tanken de wagen zo inzakt. Zou haast wijzen op slappe veren (maar je hebt ook add a leaf). Shocks ok? (heeft maar beperkte invloed maar toch).

Anders eens een foto plaatsen waarop we de stand van de veerbladen goed kunnen zien. Onder de wagen kruipen en dan zeg maar vanaf het dif naar het wiel fotograferen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dez zo hoor ik der meer maar tot nu toe is der nog niets stuk gegaan ... en als ik der ook nog andere assen onder moet gooien hou ik helemaal geen centjes meer over... ben zo af en toe wel aan het kijken maar ga der niet egt mee verder :unsure: ik ben dan weer een beetje bang als ik de assen ga versterken dat me bak het zwakste punt word.

toch vind ik het rijden met 35 ers een stuk prettiger dus zal niet terug gaan naar 33ers :no:

[ATTACH]5666[/ATTACH]

[ATTACH]5667[/ATTACH]

de veren staan nog iets rond ( ze zijn niet vlak laten we het zo zeggen ) :) maar der zit weinig lift meer in denk.

en de shoks zijn nog in redelijke staat, ze werken nog wel maar der zit al wat roestuislag op de cilindertjes. en de een geeft ook ff meer druk dan de ander.

bewerkt door Driver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...