Spring naar bijdragen

voor andere maat dan achter


Recommended Posts

Op mijn TJ heb ik nieuwe voorbanden maat 30/9,5/15. Amerikaanse maat dus. Cooper Discoverer H/T

Achter heb ik nu dezelfde banden en maat, maar die zijn versleten.

Mag ik die vervangen door Cooper Discover H/T banden met een Europese maat, bijvoorbeeld 235/75/15?

Dat scheelt namelijk 20 euro per band.

Wat is vergelijkbaar met 30/9,5/15?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je komt meer in de buurt van 255/75-15

Kijk bijv. even op http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html kijken om de verschillen tussen de verschillende hoogte/breedte maten uit te rekenen.

Op pagina 1 staat een tooltje om de amerikaanse maten naar europees om te rekenen.

Succes !

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helemaal, :bye1: maar het leek me belangrijker om zo veel mogelijk de omtrek van de andere banden te benaderen, breedte verschil lijkt me minder schadelijk voor de aandrijflijn, toch? :P

Is inderdaad het belangrijkste, zolang een auto geen permanente 4 wd is, dan is een klein verschil niet erg maar zorg wel dat de grootste voor liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wat off-topic,

maar zorg wel dat de grootste voor liggen.

maar waarom speciaal voor? De aandrijflijn krijgt het toch zwaar te verduren door het verschil in omtrek tussen voor- en achterkant en dan maakt het toch niet uit of de grootste voor of achter zitten?:P Of maak ik een denkfout? :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wat off-topic,

maar waarom speciaal voor? De aandrijflijn krijgt het toch zwaar te verduren door het verschil in omtrek tussen voor- en achterkant en dan maakt het toch niet uit of de grootste voor of achter zitten?:P Of maak ik een denkfout? :bye1:

Heeft 2 redenen

De voorwielen leggen altijd de verste afstand af doordat de achterkant in een bocht altijd binnendoor komt.

Door een beetje voorloop te hebben trekt de auto harder bij ingeschakelde 4wd

Verschil mag niet te groot worden!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, Theo-CJ7, duidelijk en logisch, weer wat geleerd. :bye1:

@Martijn12: Via de hoofdpagina http://www.carbibles.com/index.html zijn er ook nog een aantal pagina's speciaal over olie, remmen, transmissie, ophanging etc. te benaderen, misschien ook wel handig. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...