Spring naar bijdragen

achterdemper verwijderen.


Recommended Posts

Mede jeepers,

ik heb vandaag eens gekeken of ik de achterste demper er niet af kon halen en dan vanaf de kat.. een stuk open pijp kan maken?

maar, dan zit ik volgens mij met het probleem met de lambasonde, want tussen de kat, en de eind demper zit maar 20 cm pijp tussen en als ik de demper weg pak, dan gaat dat volgens mij problemen opleveren wat de lambasonde betreft qwa berekenen enzo....

iemand enig idee hoe ik dat kan gaan maken??

groet Sander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mede jeepers,

ik heb vandaag eens gekeken of ik de achterste demper er niet af kon halen en dan vanaf de kat.. een stuk open pijp kan maken?

maar, dan zit ik volgens mij met het probleem met de lambasonde, want tussen de kat, en de eind demper zit maar 20 cm pijp tussen en als ik de demper weg pak, dan gaat dat volgens mij problemen opleveren wat de lambasonde betreft qwa berekenen enzo....

iemand enig idee hoe ik dat kan gaan maken??

groet Sander.

Kat en lambda sensor laten zitten, alleen de demper vervangen door een stuk passende pijp.

'T is wel veel geluid zonder demper hoor....:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luister even op Youtube, daar staan een aantal filmpjes op van GC's zonder demper. Heb volgens mij ook ergens gelezen dat je Jeep minder kan gaan lopen maar waarom dat zo was en of dat exemplarisch was weet ik niet, het kan maar even gezegd zijn toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kat en demper ertussen uit en alleen een cherry bomb,erg mooi en vol geluid buiten de auto , in de auto valt dit reuze mee.

maar waar blijft de lambasonde dan in het verhaal want die meet de uitstoot toch en stelt daar de inspuiting toch op af?

want wil de kat eigenlijk wel laten zitten en dan gewoon een stuk passende pijp erop zoals AB ook zei.

groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gat boren in de voorste pijp en moer weer vastlassen

lamda erin schroeven en klaar.

kat verwisselen met apk,als je op lpg rijdt niet nodig.

dus de lamda... uit de kat halen, gat in de voorste pijp boren de moer erop lassen de lambda... daar erin zetten en een normale bout in het gat van de kat draaien? ( waar de lamda eerst zat? )

maakt het ook nog uit waar ik dan dat gat boor, dicht bij het spruitstuk of een halve meter voor de kat???

groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kun je er een foto van maken misschien, als voorbeeld want dat is welheel handig zoals je dat gedaan hebt.

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar

even tussendoor een vraagje ik heb een g3 installatie kan ik gewoon de kat weghalen???? zonder problemen te krijgen met apk??

dit is voor mij geheel nieuw???:P

zoj a ga ik dat denk ik meteen doen. i.v.m vermogenwinst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even tussendoor een vraagje ik heb een g3 installatie kan ik gewoon de kat weghalen???? zonder problemen te krijgen met apk??

dit is voor mij geheel nieuw???:P

.

A. Personenauto"s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31-12-1995, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Voor personenauto"s op LPG of een ander al dan niet tot vloeistof verdicht gas geldt dit pas na 31-12-1997.

B. Personenauto"s met brandstofcode B op het kentekenbewijs, in gebruik genomen na 31-12-1992 doch voor 1-1-1996, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd. Dit kan onder andere blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs.

C. Personenauto"s op LPG of een ander al dan niet tot vloeistof verdicht gas, in gebruik genomen na 31-12-1992 doch voor 1-1-1998, met een brandstofcode G3, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.

D. Bedrijfsauto"s met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg die zijn voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking en die in gebruik zijn genomen na 31-12-1997, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde.

E. Bedrijfsauto"s met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg en met

een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking die in gebruik zijn genomen na 31-12-1994

doch vóór 1-1-1998, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem

dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde indien deze van fabriekswege zijn

gemonteerd. Dit geldt overigens alleen als de brandstofcode B op het kentekenbewijs staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...