Spring naar bijdragen

Hoe sluit ik mistlichten aan


Micha
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb een leuke Jeep Cherokee Ltd. uit 1993 gekocht :).

Er lagen losse mistlichten in de achterbak, die heb ik geprobeerd aan te sluiten, maar dat lukt niet.

De aansluitdraden leveren geen spanning, tot ik de schakelaar vd mistverlichting aanzet, daarna leveren ze circa 2 volt (???)

Lampen zelf lijken kortsluiting te geven, bij aansluiten op een simpel 12 volt adaptertje (overigens slechts 300 ma aan stroom leverend) gaat er niets gloeien en begeeft het adaptertje het.

Kan iemand de 2 volt verklaren en weet iemand iets van de (volgens mij standaard) Hella mistlampen van de Cherokee?

Bedankt,

Micha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de suggesties.

Aarde is het helaas niet. Ik meet links en rechts dezelfde spanning, ongeacht welk aardepunt ik gebruik (er ligt ook aan aardedraadjebij , maakte ook niets uit).

Ik heb mijn reservewiel verwijderd, maar zie geen luik of zoiets, er zit gewoon dezelfde plastic binnenkant achter als aan de andere kant, als ik die moet weghalen dan moet mijn halve interieur er voor mijn gevoel uit. Klopt dat?

En over water gesproken: ik schrok me vandaag rot toen ik een hoop water onder mijn motor uit zag druppelen. Is de bus die rechts naast het ruitensproeier-reservoir zit van de airco en klopt het dat daar water uit druppelt ook als je de airco helemaal niet aan hebt gehad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij mag je achter geen mistlichten hebben, maximaal een mistlicht.

Meervoud zal dus wel betekenen dat het om de voorkant gaat

Doe ze maar eens aan en ga achterop kijken. Als je er maar eentje hebt is er een goede kans dat het andere lampje defect is o.i.d. Links of in het midden moet tegenwoordig, twee mag.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om twee mistlampen te laten branden wordt er meestal een relais geplaatst omdat de belasting voor de schakelaar te hoog is. De schakelaar stuurt dan een stuurstroom en het relais verbindt de voeding met de lampen.

Heb je de goede aansluiting op het relais wel te pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Nou bedankt allemaal.

Volgens mij heb ik het relais eindelijk gevonden, het zit niet in een ruimte achter het reservewiel (daar is alles gewoon dicht net als aan de andere kant) maar linksvoor onder de motorkap (als je voor de grille staat).

Volgens mij lopen er draden van accu via relais naar lampen en draden naar de schakelaar en het relais werkt niet en de aansluitingen bij de accu zijn volgens mij uit het bouwjaar van het ding (1993) en gecorrodeerd.

Dus ik ga daar te zijner tijd wat aan prutsen, maar met dit weer doe ik even niets meer, behalve genieten van het rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...