Spring naar bijdragen

winter banden


jamme
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Ik rijd nu inmiddels een half jaartje op General Grabber AT2, weinig afrolgeluid, goed op asfalt, zowel droog als nat en de paar keren dat ik off-road geweest ben ook goed bevallen.

Heeft ook een bergje/sneeuwvlokje symbool, dus je kunt/mag ook Duitsland/Oostenrijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Kijk eens op autobanden.nl, de leverancier komt uit duitsland maar er is een link waarop je recente bevinden terug kunt vinden nav de band die jij op het oog hebt.

Heb toevallig vandaag 2 banden thuisgekregen voor mijn WJ, 235-70 R16 General Grabber all terein banden. goedkoop! incl verz kosten 184 euro.

Goedkoop?

Vind ze nog aardig aan de prijs.....

Ter vergelijking, voor 5 stuks BFG AT 31ers betaalde ik 147 eu p/s incl. montage, balaceren en verwijderings bijdrage. Gewoon bij de lokale bandenboer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Chris:

Sneeuwkettingen zijn verplicht als dit d.m.v. borden is aangegeven, verder ben je in Duitsland altijd verplicht om "aangepast te zijn voor winterse omstandigheden". Dat betekent dus winterbanden, ruitensproeirantivries, goed zicht etc.

Volgens de ANWB:

Winterbanden. In Duitsland moet de auto voor­zien zijn van banden die geschikt zijn voor de weersomstandigheden. In winterse om­standig­heden moeten auto’s beschikken over een winteruitrusting. Er staat geen vaste periode voor, het weer kan zeker in de bergen ook buiten de wintermaanden voor verrassingen zorgen. Onder winteruitrusting vallen met name voor winterse omstandigheden geschikte banden maar ook voldoende ruitensproeiervloeistof en goede ruitenwissers. Deze verplichting geldt ook voor Nederlandse auto’s. De boete voor het rijden op ongeschikte banden is € 20; in ge­val van gevaarzetting of hinder is de boete € 40 en 1 strafpunt. Als er winterbanden gemonteerd zijn, moet men zich houden aan de voorgeschreven maximum­snelheid van de band. Als deze maximumsnelheid lager is dan die van de auto dan moet u dit met een voor de bestuurder zichtbare sticker aangeven.

Sneeuwkettingen. In sommige omstandigheden kan ook het gebruik van sneeuwkettingen verplicht zijn, dit wordt met een verkeersbord aangegeven. Deze verplichting geldt ook voor vierwiel aange­dreven auto’s. Met sneeuwkettingen mag ten hoogste 50 km per uur gereden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...