Hoi Jeep fanaten.
Wij zijn sinds anderhalfjaar de trotse bezitters van en GJ laredo (kleur rood) 4.0ltr 6 cil uit 2000.
Twee weken terug hebben we er toch maar gas in laten leggen. Lekker tanken is dat. Wel een investering van een kleine 2600 euro, maar dan heb je ook wat. directe inspuiting, dus geen back fire risico, eenvoudige bediening, ringtank (93ltr), nette afwerking kofferbakplaat (+ 4 cm verhoging tov originele plaat ivm plaatsing ringtank op plaats reservewiel)
En zekerheidshalve heb ik een kleppensmeringssysteem laten plaatsen. Dat schijnt niet noodzakelijk te zijn voor deze motor, maar voorkomen is beter dan genezen, hij moet nog wat jaartjes mee kunnen.
Al met al zal zoals de km teller het nu aangeeft mijn investering binnen 18 maanden terugverdient zijn.
Afijn, wel wat minder met dit weer, en volgens mij is behalve zijn kleur ook uniek dat geen 4x4 is. Al het vermogen zit op de achterwielen, en het is spekglad in de straat, leuk met automaat.....
Stom eigenlijk bij aanschaf, maar we zaten toen snel verlegen om een goede hoge en sterke auto en kwamen op deze uit.
De uitsparing van de schakelpook voor 2 naar vier wiel aandrijving zit er, maar zou het mogelijk zijn, om er een 4x4 van te maken? Wie zou mij daar mee kunnen helpen en zoja welk kostenplaatje zou daar globaal aan zitten?
Ik zie de reactie graag.
Ohja, de originele laredo suv banden, 235/70 r16 (ja die met de witte letters) zitten er nog op maar de voorste twee zijn aan vervanging toe. nw General grabbers all seasons heb ik al thuis liggen, die kwamen goed uit de test. De originele zijn nog wel verkrijgbaar maar daar moet al gauw 143 euro per band voor neerleggen. Goed is goed op een gegeven moment.