Spring naar bijdragen

originele onderdelen ?????


Recommended Posts

Als jullie onderhoud aan jullie Jeep doen(olie verversen, bougies vervangen, filter enz.enz. )

gebruiken jullie dan imitatie of de originele onderdelen?

Mij zei pas een Jeepreparateur dat bv. een oliefilter van Fram

niet echt bevordelijk voor je motor is.

Zelf ben ik geen techneut dus als zo iemand dat zegt dan ben ik

snel te overtuigen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee ???

:lol::ohmy::bye1::ohmy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderdelen is een markt op zich, dus kies het beste voor de beste prijs.

Er is zo vreselijk veel, zeker voor Jeeps.

Het grappige is dat de originele onderdelen van Mopar vaak ook worden ingekocht bij bv Fram of andere fabrikanten.

Gewoon een beetje shoppen, soms kom je terecht bij origineel, soms niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik koop wel degelijk altijd alles origineel. Er zit zeker verschil in.

Koop eens een Fram en een Mopar filter en zaag ze in 2-en. Kost je hooguit 15 euro maar je zult zien dat er verschil in zit. De buitenkant kan qua afmeting hetzelfde zijn maar binnenin zie je het verschil.

Fram tov Mopar:

- schroefdraad korter dus zit (minder stevig vast)

- lamellen zijn niet met kunstof gegoten (dus als je filter vies word "kleven" de papieren lamellen aan elkaar, wat minder filtert)

- minder filtermateriaal (bv dikte lamellen)

Doe op mijn werk veel onderzoek naar dit soort filters. En ook heb ik de mogelijkheid voor zeer uitgebreid olie onderzoek dmv een van de grootste olie laboratorium op de zaak. Ik sample ongeveer 2 a 3 maal per jaar de olie en kan daardoor ook precies zien hoe snel vervuiling optreed, wat het voor vervuiling is en wat olie verversen doet. Het klopt dat sommige filters in dezelfde fabriek geperst worden, echter wil dat zeker niet zeggen dat de filters exact gelijk zijn. Fram wilt goedkopere dus krijgen ook minder materiaal en soms zitten daar ook geen "nieuwe" veranderingen in.

Iedereen moet lekker zelf weten wat tie op zijn Jeep zet, ja toch? Het is ook moeilijk aantoonbaar wat het nu daadwerkelijk aanricht.

Maar er is wel degelijk verschil. Belangrijker is eigenlijk wel regelmatig olie wisselen, das eigenlijk belangrijker dan de keuze Fram of Mopar.

Voor mijn TJ koop ik de Mopar CK05281090 die kost 5.65 ik krijg altijd 10% korting dus kost 5.09 (ex btw) per stuk. Ga je voor dat geld Fram kopen?

:no:

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dark Green: soms koopt Mopar ook Fram in. 'Tis maar dat je het weet. :D

Overigens is veel kleinmateriaal bij de dealer voor een prima prijs te verkrijgen.. online kopen is vaak nog duurder.

Over je eerste regel mag je mij wat meer vertellen. In Mopar verpakking hoort een Mopar filter, tenminste als je op Mopar doelt via de Jeep dealer. Daar mag je geen Fram vinden. Via Jeepdealer hoor je uitsluitend origineel te krijgen. Ben al 10 jaar weg bij Jeep maar dat moet nog wel zo zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mopar maakt zelfs geen filters. Mopar koopt in bij de 2 of 3 grotere fabrikanten. Net als Crown etc.

Er zijn mensen die er erg veel tijd in hebben gestoken...

ff googlen: klik ander forum: klik

Ze hebben niet allemaal meteen gelijk natuurlijk, maar het gaat nu eenmaal vaak zo in de auto industrie.

Mopar maakt ook echt niet haar eigen olie, om maar eens een zijstraat te noemen.

Het gaat meer om een bepaalde kwaliteitsnorm, als daaraan voldaan wordt komt het in een Mopar verpakking. Dus wat dat betreft zit je bij het spul van de dealer toch altijd goed.

The point is that Mopar filters are like a box of chocolates; you never know what you are going to get. In fact, this seems to be true of many OEM and some clone-brand filters. I purchased one filter from my local dealer and the other from a nearby store that stocks some Mopar parts (Murray's Auto Parts). Though the Mopar part numbers are the same, the filters are completely different. You can identify the manufacturer of a particular filter by looking at the backplate.
bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben van mening dat je voor een Jeep van na '90 niet duurder uit bent bij de dealer voor zulke onderdelen. Dus waarom geen orginele onderdelen gebruiken???

Nog belangrijker kies een goede olie een orgineel filter met supermarkt (sla)olie wordt nooit een succes:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...