Spring naar bijdragen

tips verenpakket onder cj monteren


Recommended Posts

zo.....de verenlift zit er onder, is toch een flink karwei:blush:

Gelukkig kon ik gebruik maken van een 2 koloms hefbrug, als eerste de wielen er af en aan de achterkant begonnen, alle oude zooi ging verrassend goed los dus zat er nog al eens een keer onder vervolgens de tussenbak verlaging, meteen even een nieuwe keerring in de dana 300 gezet(voorste cardan) en de skidplate weer gemonteerd, echter 1 probleempje moet er nog opgelost worden, 1 van de 6 bouten afgebroken met losdraaien.

De voorkant, Ooooo.., wat zij Utah ook al weer,,,,foto"s maken

Eerst dan even de achterkant:

GroteFoto-QKZHJUEV.jpg

Vervolgens de voorkant, eerst de veerstroppen losgedraaid en de schokdemper verwijdert

GroteFoto-CDBJBSKW.jpg

daarna de as met een spanband omhoog hangen en kan de bladveer er onderuit

GroteFoto-PFMNECEX.jpg

Nu kan het nieuwe spul in omgekeerde volgorde weer gemonteerd worden

GroteFoto-RQN8FO8L.jpg

Lastigste karweitje komt nog de nieuwe remslangen, stelt niks voor hoor ik je nu al denken, nee opzich niet ware het niet dat de ontluchtingsnippels vastgevroren zitten net zoals de .......schroefding wat over de leiding heen zit.

Dus de remslangen gemonteerd en getracht dat er geen lucht in de remklauw zou komen vervolgens de remzuiger met een schroevendraaier terug geduwd zodat je de lucht uit de leiding het reservoir in perst, daarna een paar keer met het rempedaal pompen om de zuiger weer tegen de blokken aan te krijgen, en warempel ...........geen lucht er in zitten:rolleyes::lol::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de nieuwe veren uitgeprobeert

:Deerste conclusie: pakket is minder stug dan het oude orginele pakket wat er onder zat, was gisteren al na de eerste kilometer te merken

:Dtweede conclusie: in ruw ongelijk terrein merk je dat hij grip "zoekt" waar hij eerst door zou slippen

:wacko:derde conclusie: hij staat een klein beetje achterover

:(vierde conclusie: bij het optrekken/wegrijden in het terrein kantelt de achteras een tikkeltje en de veerschommels schommelen dan ook te veel, merk het zelf niet maar dit is wat toeschouwers met "verstand" er van mij vertelde

:huh:vijfde conclusie de nieuwe pitmanarm is effectief iets korter zodat de draaicirkel wat is toegenomen

Hoop dat 3 en 4 opgelost zijn nadat ik de veerstoppen nog een keer nagetrokken heb en achter iets langere veerschommels gemonteerd heb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even terug komen op de vijfde conclusie,

Gisteren eens gekeken wat de oorzaak hiervan is en ondekt dat de dropped pitmanarm h.o.h. een centimeter of 3 korter is dan de orginele rechte. Een langere gaat niet passen omdat de uitgaande as van het stuurhuis schuin naar achteren staat waarop schijnbaar de pitmanarm ook is aangepast zodat hij net voor de spoorstang doordraaid

Wie herkent het probleem een wil(de) er ook niet mee leren leven??

Iemand die de stuurstang op de bovenkant van de fuseearm heeft bevestigd zoals hier?? http://www.offroaders.com/info/tech-corner/project-cj7/project-cj7-tie-flip.htm

Alle tips en oplossingen zijn welkom zolang ze maar veilig zijn!!!

Bij voorbaat dank

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:wacko:derde conclusie: hij staat een klein beetje achterover

Heb je al gemeten of het aan je bladveren ligt dat je een klein beetje achterover hang? Of heb je zelf een idee waar het aan kan liggen? Ik neem aan dat je dat probleem voorheen niet had

:(vierde conclusie: bij het optrekken/wegrijden in het terrein kantelt de achteras een tikkeltje en de veerschommels schommelen dan ook te veel, merk het zelf niet maar dit is wat toeschouwers met "verstand" er van mij vertelde

Dat kantelen deed mijn achteras ook een klein beetje maar dat gaf nooit problemen. Het moet natuurlijk wel te verwaarlozen zijn dat kantelen. Hoe staat de hoek van je achteras t.o.v. je aandrijfas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al gemeten of het aan je bladveren ligt dat je een klein beetje achterover hang? Of heb je zelf een idee waar het aan kan liggen? Ik neem aan dat je dat probleem voorheen niet had

Dat kantelen deed mijn achteras ook een klein beetje maar dat gaf nooit problemen. Het moet natuurlijk wel te verwaarlozen zijn dat kantelen. Hoe staat de hoek van je achteras t.o.v. je aandrijfas.

Ben aan het kijken geweest, het achterover staan van de jeep valt mee en is met een paar 5 cm langere veerschommels helemaal opgelost , de verklaring dat het oude pakket dit niet had is denk ik dat de voorkant zwaarder is en daardoor het voorste pakket iets meer was doorgezakt.

Wat het kantelen van de as betreft ben ik nog niet helemaal aan uit, ik denk dat ik in veldhoven over 2 weken maar eens even iemand anders in mijn jeep laat rijden:unsure: zodat ik zelf kan kijken,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag achter 5 centimeter langere veerschommels gemonteerd, hiermee 2 probleempjes opgelost, nu staat de jeep mooi vlak en de wielen lopen niet meer aan achter in de wielkasten:rolleyes:

ook de YJ stuur en spoorstang ontvangen compleet met stuurdemper, van de week maar eens inkorten en monteren.

Heeft iemand een fotootje waar de stuurdemper bij een yj vast zit aan de as??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo.., probleem is opgelost door middel van de stuur en spoorstang van een YJ te monteren.

Doordat bij een YJ de stuurstang aan de spoorstang vastzit heb je minder slag(van de pitmanarm) nodig voor meer wieluitslag.

Ik heb beide stangen wel 150 MM in moeten korten alvorens ze paste verder zijn de conussen van de stuurkogels hetzelfde, was dus redelijk makkelijk te doen en kan altijd nog terug naar orgineel,..............niet dat dat zal gebeuren maar,......

GroteFoto-U44UUDA6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

:bye1:heb ik zelf ook gehad met de veeren pakket maar rij nu al lang genoeg 4x4 en weet ook wat er op die gebied tekrijgen is probeer eens een chackel reverse want als je extreme gaat offroaden kan zijn dat je shackels verkeert gaan staan of je bladveer tegen de oog aanknalt oog op oog omdat de bladveer wil inveren op de shackel en de shackel plat gaat liggen:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...