theo-cj7 Geplaatst October 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 9, 2009 Morgen ga ik het nieuwe 4 inch verenpakket onder mijn cj7 plaatsen:yes: Had de aflevering van wheeler dealers waarin ze een cj van een nieuw verenpakket voorzien al eens terug gekeken op youtube:unsure: Iemand nog tips of handige weetjes of wat voor advies dan ook???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 Zorgen dat je nieuwe moeren en bouten hebt. Ga geen tijd verspillen om die oude zooi die muurvast zit proberen los te krijgen. Slijptol en gaaaaaan........ Owja. Nog een tip. Fotos maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 zo.....de verenlift zit er onder, is toch een flink karwei:blush: Gelukkig kon ik gebruik maken van een 2 koloms hefbrug, als eerste de wielen er af en aan de achterkant begonnen, alle oude zooi ging verrassend goed los dus zat er nog al eens een keer onder vervolgens de tussenbak verlaging, meteen even een nieuwe keerring in de dana 300 gezet(voorste cardan) en de skidplate weer gemonteerd, echter 1 probleempje moet er nog opgelost worden, 1 van de 6 bouten afgebroken met losdraaien. De voorkant, Ooooo.., wat zij Utah ook al weer,,,,foto"s maken Eerst dan even de achterkant: Vervolgens de voorkant, eerst de veerstroppen losgedraaid en de schokdemper verwijdert daarna de as met een spanband omhoog hangen en kan de bladveer er onderuit Nu kan het nieuwe spul in omgekeerde volgorde weer gemonteerd worden Lastigste karweitje komt nog de nieuwe remslangen, stelt niks voor hoor ik je nu al denken, nee opzich niet ware het niet dat de ontluchtingsnippels vastgevroren zitten net zoals de .......schroefding wat over de leiding heen zit. Dus de remslangen gemonteerd en getracht dat er geen lucht in de remklauw zou komen vervolgens de remzuiger met een schroevendraaier terug geduwd zodat je de lucht uit de leiding het reservoir in perst, daarna een paar keer met het rempedaal pompen om de zuiger weer tegen de blokken aan te krijgen, en warempel ...........geen lucht er in zitten:rolleyes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 Nog een paar fotootjes voor het eindresultaat Voor: Na: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 ziet er mooi uit:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 Lang gewacht toch gekomen, Theo het ziet er perfect uit zo! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 Nog een paar fotootjes voor het eindresultaatNa: Cool! ik ga 'm morgen live zien! en ook nog in actie in Landgraaf! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Downsouth Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 Netsjes! Veel plezier ermee murge Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst October 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2009 ps. wat is er morgen in landgraaf??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 ps. wat is er morgen in landgraaf??? 4x4 limburg bij groeve de Groot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CJ-7 PEET Geplaatst October 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 ziet er erg goed uit theo ben benieuwd hoe het je bevalt vandaag in landgraaf. grtz peet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2009 Vandaag de nieuwe veren uitgeprobeert :Deerste conclusie: pakket is minder stug dan het oude orginele pakket wat er onder zat, was gisteren al na de eerste kilometer te merken :Dtweede conclusie: in ruw ongelijk terrein merk je dat hij grip "zoekt" waar hij eerst door zou slippen :wacko:derde conclusie: hij staat een klein beetje achterover :(vierde conclusie: bij het optrekken/wegrijden in het terrein kantelt de achteras een tikkeltje en de veerschommels schommelen dan ook te veel, merk het zelf niet maar dit is wat toeschouwers met "verstand" er van mij vertelde :huh:vijfde conclusie de nieuwe pitmanarm is effectief iets korter zodat de draaicirkel wat is toegenomen Hoop dat 3 en 4 opgelost zijn nadat ik de veerstoppen nog een keer nagetrokken heb en achter iets langere veerschommels gemonteerd heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Nog even terug komen op de vijfde conclusie, Gisteren eens gekeken wat de oorzaak hiervan is en ondekt dat de dropped pitmanarm h.o.h. een centimeter of 3 korter is dan de orginele rechte. Een langere gaat niet passen omdat de uitgaande as van het stuurhuis schuin naar achteren staat waarop schijnbaar de pitmanarm ook is aangepast zodat hij net voor de spoorstang doordraaid Wie herkent het probleem een wil(de) er ook niet mee leren leven?? Iemand die de stuurstang op de bovenkant van de fuseearm heeft bevestigd zoals hier?? http://www.offroaders.com/info/tech-corner/project-cj7/project-cj7-tie-flip.htm Alle tips en oplossingen zijn welkom zolang ze maar veilig zijn!!! Bij voorbaat dank Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst October 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 :wacko:derde conclusie: hij staat een klein beetje achterover Heb je al gemeten of het aan je bladveren ligt dat je een klein beetje achterover hang? Of heb je zelf een idee waar het aan kan liggen? Ik neem aan dat je dat probleem voorheen niet had :(vierde conclusie: bij het optrekken/wegrijden in het terrein kantelt de achteras een tikkeltje en de veerschommels schommelen dan ook te veel, merk het zelf niet maar dit is wat toeschouwers met "verstand" er van mij vertelde Dat kantelen deed mijn achteras ook een klein beetje maar dat gaf nooit problemen. Het moet natuurlijk wel te verwaarlozen zijn dat kantelen. Hoe staat de hoek van je achteras t.o.v. je aandrijfas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2009 Heb je al gemeten of het aan je bladveren ligt dat je een klein beetje achterover hang? Of heb je zelf een idee waar het aan kan liggen? Ik neem aan dat je dat probleem voorheen niet had Dat kantelen deed mijn achteras ook een klein beetje maar dat gaf nooit problemen. Het moet natuurlijk wel te verwaarlozen zijn dat kantelen. Hoe staat de hoek van je achteras t.o.v. je aandrijfas. Ben aan het kijken geweest, het achterover staan van de jeep valt mee en is met een paar 5 cm langere veerschommels helemaal opgelost , de verklaring dat het oude pakket dit niet had is denk ik dat de voorkant zwaarder is en daardoor het voorste pakket iets meer was doorgezakt. Wat het kantelen van de as betreft ben ik nog niet helemaal aan uit, ik denk dat ik in veldhoven over 2 weken maar eens even iemand anders in mijn jeep laat rijden:unsure: zodat ik zelf kan kijken, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2009 Heb vandaag achter 5 centimeter langere veerschommels gemonteerd, hiermee 2 probleempjes opgelost, nu staat de jeep mooi vlak en de wielen lopen niet meer aan achter in de wielkasten:rolleyes: ook de YJ stuur en spoorstang ontvangen compleet met stuurdemper, van de week maar eens inkorten en monteren. Heeft iemand een fotootje waar de stuurdemper bij een yj vast zit aan de as?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2009 Demper zit vast op de spring perche. Hier zit standaard een gat in met draad . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst October 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2009 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 18, 2009 Oké bedankt Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst October 19, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2009 Zo.., probleem is opgelost door middel van de stuur en spoorstang van een YJ te monteren. Doordat bij een YJ de stuurstang aan de spoorstang vastzit heb je minder slag(van de pitmanarm) nodig voor meer wieluitslag. Ik heb beide stangen wel 150 MM in moeten korten alvorens ze paste verder zijn de conussen van de stuurkogels hetzelfde, was dus redelijk makkelijk te doen en kan altijd nog terug naar orgineel,..............niet dat dat zal gebeuren maar,...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cj5 power Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 :bye1:heb ik zelf ook gehad met de veeren pakket maar rij nu al lang genoeg 4x4 en weet ook wat er op die gebied tekrijgen is probeer eens een chackel reverse want als je extreme gaat offroaden kan zijn dat je shackels verkeert gaan staan of je bladveer tegen de oog aanknalt oog op oog omdat de bladveer wil inveren op de shackel en de shackel plat gaat liggen:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.