aw12345 Geplaatst September 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2009 Er is nog een ding dat te doen is dat het verhaal kan helpen. Maak je zelf een 1" motormount lift uit een paar stukkies 1" vierkante buis. Daardoor komt de rear yoke op de transfercase wat verder naar beneden en vemondert die hoek wat helpt ook met de aandrijf as lengte. Als je dat doe moet ke wel de fan shroud en of de radiateur wat hoger plaatsen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2009 Er is nog een ding dat te doen is dat het verhaal kan helpen.Maak je zelf een 1" motormount lift uit een paar stukkies 1" vierkante buis. Daardoor komt de rear yoke op de transfercase wat verder naar beneden en vemondert die hoek wat helpt ook met de aandrijf as lengte. Als je dat doe moet ke wel de fan shroud en of de radiateur wat hoger plaatsen Als je dit doet komt de aandrijfas toch juist nog rechter te staan ? en 1" lijkt me niet genoeg voor de goede hoek ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 3, 2009 Als je dit doet komt de aandrijfas toch juist nog rechter te staan ?en 1" lijkt me niet genoeg voor de goede hoek ? gewoon de wiggen verwisselen en rijden . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 (bewerkt) Ok dan ga ik eerst de wiggen is proberen, hoeveel moet de yoke minimaal in de tussenbak zitten? Denk dat er later nog een sye met een xj aandrijfas op komt Is er iemand die deze onderdelen toevallig nog heeft liggen? September 5, 2009 bewerkt door martijn12 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Als de motor way omhoog gaat dan komt het achter eind wat meer naar beneden. Dit helpt de hoek van de aandrijf as en helpt ook met de lengte van de aandrijf as vandaar kun je met de wiggen biide koeken gelijk maken. Effe in het engels The simplest is to measure from yoke to yoke first the top then the same for the bottom if those measurements are the same then the u joint angles are the same. If after that the slope of the driveshaft is not excesive then your problem should be fixed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Als de motor way omhoog gaat dan komt het achter eind wat meer naar beneden. Dit helpt de hoek van de aandrijf as en helpt ook met de lengte van de aandrijf as vandaar kun je met de wiggen biide koeken gelijk maken.Effe in het engels The simplest is to measure from yoke to yoke first the top then the same for the bottom if those measurements are the same then the u joint angles are the same. If after that the slope of the driveshaft is not excesive then your problem should be fixed Het achter eind moet toch juist wat omhoog ipv naar beneden om de hoek beter te maken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Mischien maakt dit het iets duidelijker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 Het achter eind moet toch juist wat omhoog ipv naar beneden om de hoek beter te maken ? nee juist omlaag nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2009 heb er nog liggen maar deze zijn 2mm tot 12mm dik . dus moet je even kijken hoe die van jou zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2009 heb er nog liggen maar deze zijn 2mm tot 12mm dik .dus moet je even kijken hoe die van jou zijn. Die er nou onder zitten zijn +/- 3,5 tot 16,5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst September 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2009 jou kruisjes gaan kapot door spanning denk ik door dat as omhoog en naar beneden veert veranderd de langte van de aandrijfas en ik zie bij jou geen schuifstuk omdat op te vangen de as kan ook kantellen door torsie kracht optrekken remmen dat moet op gevangen worden door een schuifstuk zo dat de as langer en korter kan worden de as zo recht mogelijk moet juist perfect zijn voor kruisjes hoe schuiner hoe meer wringing zo heb ik het opgelost en het werkt super en nooit een kapot kruisje gehad maar idereen heeft een andere oplossing of meening groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 7, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2009 jou kruisjes gaan kapot door spanning denk ik door dat as omhoog en naar beneden veert veranderd de langte van de aandrijfas en ik zie bij jou geen schuifstuk omdat op te vangen de as kan ook kantellen door torsie kracht optrekken remmen dat moet op gevangen worden door een schuifstuk zo dat de as langer en korter kan worden de as zo recht mogelijk moet juist perfect zijn voor kruisjes hoe schuiner hoe meer wringing zo heb ik het opgelost en het werkt super en nooit een kapot kruisje gehad maar idereen heeft een andere oplossing of meening groeten De as kan in en uitschuiven in de tussenbak dus daar licht het niet aan. Ik dacht ook dat hoe rechter de kruisjes hoe beter, maar in het verhaal dat als de kruisjes altijd op dezelfde plek staan ze niet goed gesmeerd worden en sneller inslijten lijkt me toch ook wel logisch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst September 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2009 Erwin, Zijn schuifstuk is het deel wat de tussenbak ingaat, de zogenaamde slip-yoke. Dat is standaard bij de NP-231 tussenbak. jou kruisjes gaan kapot door spanning denk ik door dat as omhoog en naar beneden veert veranderd de langte van de aandrijfas en ik zie bij jou geen schuifstuk omdat op te vangen de as kan ook kantellen door torsie kracht optrekken remmen dat moet op gevangen worden door een schuifstuk zo dat de as langer en korter kan worden de as zo recht mogelijk moet juist perfect zijn voor kruisjes hoe schuiner hoe meer wringing zo heb ik het opgelost en het werkt super en nooit een kapot kruisje gehad maar idereen heeft een andere oplossing of meening groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2009 heb er nog liggen maar deze zijn 2mm tot 12mm dik .dus moet je even kijken hoe die van jou zijn. Die er nou onder zitten zijn +/- 3,5 tot 16,5 Kunnen deze er dan onder of niet ? En weet iemand hoeveel de slip yoke minimaal in de tussenbak moet zitten ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2009 Niemand ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst September 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2009 Niemand ? volgens mij wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst September 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 Ik denk dat dat bij iedere auto anders is. geen idee of der een minimale lengte aan zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 Ik denk dat dat bij iedere auto anders is. geen idee of der een minimale lengte aan zit Dat zal wel per auto verschillen ja, maar echt een minimale lengte zal er niet zijn? Ik heb gisteren even mijn schokbrekers achter aan de onderkant losgehaald omdat ik vermoed dat ze kapot zijn. Ik kan ze allebij helemaal induwen en dan komen ze niet meer terug is dit normaal ? Zo niet, dan kan dit ook een grote rol meespelen denk ik ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst September 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 ik geloof dat je goeie schokbrekers een beetje het zelfde werken als een gasveer, dus niet makkelijk in te drukken en zo ver ik weet moeten ze weer naar buiten komen durf het niet met zekerheid te zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst September 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 volgens mij heb je verschillende schokbrekers ik heb er nu onder zitten die zelf uitkomen maar heb er in de schuur nog liggen die niet zelf uitkomen die werken het zelfde als een stuurdemper die dempen in en uit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 volgens mij heb je verschillende schokbrekersik heb er nu onder zitten die zelf uitkomen maar heb er in de schuur nog liggen die niet zelf uitkomen die werken het zelfde als een stuurdemper die dempen in en uit :yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 17, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 Daarom zat ik dus ook te twijfelen Dit staat er op de schokbrekers: Black diamond 787037 C0347 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst September 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2009 (bewerkt) Als de schokbrekers niet gas gevuld zijn komen ze niet zelf terug. Zover het de U joints betreft zolang je geen probleem met axle wrap hevt heeft het er geen effect op. Probleem zit in de hoek van de aandrijf as en de hoek waaronder de kruisjes werken. Todat dit binnen de de normen zit zal het probleem zich niet verhelpen. Een ander ding dat het kan veroorzaken is dat mischien de oren van de aandrijf as waar het kruisje in gaat, verbogen zijn ( de gaten zijn niet meer in line) September 17, 2009 bewerkt door aw12345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martijn12 Geplaatst September 18, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2009 Als de schokbrekers niet gas gevuld zijn komen ze niet zelf terug.Zover het de U joints betreft zolang je geen probleem met axle wrap hevt heeft het er geen effect op. Probleem zit in de hoek van de aandrijf as en de hoek waaronder de kruisjes werken. Todat dit binnen de de normen zit zal het probleem zich niet verhelpen. Een ander ding dat het kan veroorzaken is dat mischien de oren van de aandrijf as waar het kruisje in gaat, verbogen zijn ( de gaten zijn niet meer in line) En hoe kan ik erachter komen of ze gas gevuld zijn? heb al heel wat gegoogled maar kan over mijn schokbrekers niets vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 18, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2009 black diamond heb ik ook gehad, deze komen niet vanzelf terug. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.