Spring naar bijdragen

[yj] Liftsets - welke te kiezen


Recommended Posts

Omdat ik mijn YJ met maximaal 4" wil verhogen ben ik eens gaan kijken op het internet naar een verenliftset.

Nu zie ik een ruime keuze aan merken en dito prijzen.

Wie kan mij vertellen waarop te letten en wat de grote verschillen zijn. Zijn er wel slechte sets?

Ik noem even een paar merken maar als je iets kan adviseren, laat me maar weten:

Rancho

ProComp

Skyjacker

Old man Emu

Rubicon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf de rubicon, erg tevreden over.

Skyjacker schijnt erg slap te zijn en snel in te zakken.

Rest geen ervaring mee.

Zijn er op het forum meer, die met Rubicon rijden.

Gebruike de zoekfunctie maar eens.

Rucicon wordt erg compleet geleverd tegen normale prijzenl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een 2" procomp onder de TJ. gekocht bij 4wd.com wat ik een goede zaak vind en erg goedkoop. in de USA bestellen is wel het goedkoopste en kan je rustig doen. nog beter als je het (van vakantie bv) mee terug neemt, dan betaal je geen invoerrechten en transport. goed intapen en gewoon met je koffer inchecken. Je betaald wat dollars voor de kilo's maar dat is niet veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rancho > goed normaal gebruik

ProComp > stug bij notmaal gebruik, zeer geschikt voor zwaardere Jeeps met rolkooien en lieren etc.

Skyjacker > Eigenlijk weer te zacht, zakt snel door.

Old man Emu > Volgens mij prima spul maar erg duur dacht ik.

Rubicon express > Goed bij normaal gebruik

Hoop dat je hier wat aan hebt, Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij zelf met 4 inch skyjacker nu anderhalf jaar naar alle tevredenheid. Veert goed, compleet spul, niet te duur. Doorzakken? na anderhalf jaar nog geen problemen mee.........

Kameraad rijd met 4 inch lift kit van 4wd huismerk goedkope sets erg compleet maar erg stug word nu wel ff soepeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een 4" ProComp kit zitten onder m'n Wrangler. Deze is zeer stug. Sinds het bijplaatsen van 2 lieren + lierbumper is dit gebeterd. Zou allessinds niet opnieuw voor ProComp gaan. Heb van RE en Rancho nog maar weinig negatieve dingen gelezen, dus ik zou kiezen voor een van die 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook erg tevreden met mn Rubicon Express veren en monoshocks van RE

4,5 inch extreme duty. omdat ik al de extra's al had zoals dropped pitmanarm,verlengde remleidingen,shackles ,brackets, had ik alleen de veerbladen en de monoshocks besteld ( via 4wd special order)

de extreme duty heeft achter een blad meer dan voor. omdat ik nogal veel rotzooi meeneem, onderdelen gereedschap etc. Heb ik er nog 2 veren achter bijgezet en vóór een iets kortere boomerang shackle (RE)

Veert super

PS Ik had daarvoor al een SYE kit ( gemonteerd door Utah)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rubicon express levert zoals je al heb kunnen lezen hele complete sets. Ze behoren tot 1 van de betere merken.

Als je 4 inch gaat verhogen vergeet dan ook niet je SYE kit. Je leest wel eens verhalen dat de mensen prima zonder kunnen rijden en anderen schrijven juist dat er niet zonder mee te rijden is ivm het trillen van de aandrijflijn.

Ik ben van mening dat een SYE kitt altijd een hele goede oplossing is daar je dan je transfer lowering case weg kan laten. Het is vaak zo dat je een wrangler 3.5 a 4 inch gaat verhogen en dat je transfercase dan weer 1.5 a 2 inch verlaagd moet worden om trillingen te voorkomen in je aandrijflijn. Dus je jeep komt 3.5 inch hoger te staan maar je buikje komt weer 1.5 a 2 inch omlaag door de transfer lowering case. Met de sye kit heb je dit dan officieel niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

John,

Ik heb een 4" Liftkit van ProComp.

Als complete kit aangeschaft bij OffroadEurope in Nuenen.

Was zeer compleet, dus inclusief:

Bladveren, shocks, Transfer Case Lowering, Dropped Pitman Arm, diverse bevestigingshardware, verlengde (RVS) remleidingen voor en achter, nieuwe bushings, verlengde sway bar links, nieuwe U-bolts, dus echt compleet.

Ik ben er in ieder geval tevreden over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...