Spring naar bijdragen

Welke banden op asfalt en in terrein?


Recommended Posts

Mijn Patriot van 2008 is na 35000 km bijna toe aan nieuwe banden. De standaar gemonteerde dingen rijden wel aardig op het asfalt, maar doen in de modder behalve ronddraaien bijna niets. Ze lopen snel vol en dan moet je alsnog duwen...:yes:

Heeft een van jullie een tip voor bruikbare banden? Ik bedoel: dingen die 't op de weg aardig doen, zonder te veel herrie, maar die ook in terreinomstandigheden aardig mee kunnen komen. Zelf vind ik die banden met witte tekst op de flank (goodyear?) wel mooi, maar is dat ook wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Patriot van 2008 is na 35000 km bijna toe aan nieuwe banden. De standaar gemonteerde dingen rijden wel aardig op het asfalt, maar doen in de modder behalve ronddraaien bijna niets. Ze lopen snel vol en dan moet je alsnog duwen...:yes:

Heeft een van jullie een tip voor bruikbare banden? Ik bedoel: dingen die 't op de weg aardig doen, zonder te veel herrie, maar die ook in terreinomstandigheden aardig mee kunnen komen. Zelf vind ik die banden met witte tekst op de flank (goodyear?) wel mooi, maar is dat ook wat?

Heb zowel onder de YJ als ZJ BF Goodrich banden AT KO

Ben er zeer over te spreken.

In Inor ploegde de zware ZJ goed door de modder met deze banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GoodYear Wrangler is goede band slijtvast ( BFGoodrich ook super)

denk niet dat er echt slechte banden zijn

Ik zou met jou auto voor een AT All Terrain gaan Modderbanden slijten harder en maken lawaai.

Kijk eens op www.reifen.com of op www.offroadreifen.com

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Patriot van 2008 is na 35000 km bijna toe aan nieuwe banden. De standaar gemonteerde dingen rijden wel aardig op het asfalt, maar doen in de modder behalve ronddraaien bijna niets. Ze lopen snel vol en dan moet je alsnog duwen...;)

Heeft een van jullie een tip voor bruikbare banden? Ik bedoel: dingen die 't op de weg aardig doen, zonder te veel herrie, maar die ook in terreinomstandigheden aardig mee kunnen komen. Zelf vind ik die banden met witte tekst op de flank (goodyear?) wel mooi, maar is dat ook wat?

ikzelf met de compass heb die standardbanden rap opzij gesmeten:bye1: en ben overgeschakeld naar pirelli scorpion str het zijn geen AT's maar M+S. Heb er heel goeie baan en terreinervaringen mee!!!:D Kben zelfs wat breder gegaan van 215/60/17 naar 235/55/17

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodyear Wrangler HP M+S heb ik nu onder de WJ zitten en ik vind ze maar middelmatig. Droog wegdek doen ze aardig en makken vrij veel herrie, bij nat wegdek moet ik goed opletten, dan is hebben ze maar matig grip. Geen idee hoe de Goodyears het in het terrein doen of in de sneeuw, nog niet geprobeerd maar ik verwacht er niet al te veel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wranglers bevallen steeds minder en ik zag dat er in mijn rechtervoorband een behoorlijke snee zat dus een goed moment on te wisselen. Na wat lees- en zoekwerk heb ik gisteren 4x General Grabber UHP 245/70/16 107H besteld bij autobandenmarkt.nl. Zullen deze week wel geleverd worden dus als je nog geïnteresseerd bent kan ik je de ervaringen met deze banden op een WJ meedelen (vanaf volgende week ergens).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
R-W

ben benieuwd naar je ervaringen. Waarom heb je deze gekozen?

Zoek hier maar naar General Grabber op het forum, staat genoeg (positiefs) op en ook op de andere sites die hier vaak voorbij komen is men enthousiast. Ik heb de banden via Autobandenmarkt.nl gekocht en daar staan ook beoordelingen (via een zustersite) bij, daar kwamen de Grabbers ook goed naar voren. Ze schijnen ook nog redelijk hun mannetje te staan in de sneeuw en in het terrein volgens de commentaren. Ik gebruik de WJ voornamelijk onroad dus eigenschappen als 'stille band' en 'rijcomfort' zijn voor mij belangrijker dan bijv veel grip in het terrein, vandaar ook de keuze voor de Grabber UHP versie (=straatversie). Banden hebben wel een M+S keurmerk, voor wat het waard is.

Eigen ervaringen volgen nog, Grabbers worden 'as we speak' gemonteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, eerste ervaringen met de Grabbers:

- superstille banden, vrijwel geen afrolgeluid

- zeer comfortabel, klinkerwegen rijden als glad asfalt

- aanmerkelijk minder last van spoorvorming, het zoekerige gedrag is behoorlijk afgenomen

- profiel van de band blijft mooi leeg in het zand.

tot nu toe zeer tevreden dus. Ben erg benieuwd naar het gedrag in de regen, gezien het profiel zal de waterafvoer wel goed zitten en hopelijk is het onbedoeld driften nu voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Op Amerikaanse sites, www.streetjeeps.net www.jeepforum.com komt de Grabber UHP heel goed uit. En blijkt nog goedkoop ook. In EU noordelijke landen rijden ze met Grabber ook in de winter. Voor mijn 17inch neem ik ze voor de winter ook.. die wranglers zijn niks.. Ben van plan 20inch velgen erbij te nemen dan naam ik Yokohama Parada Spec-X. Recenties zijn ook heel goed.

Zit alleen nog te twijfelen tussen 275/45-20 of 275-50-20.

bewerkt door knoxxio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou uh, bedankt! Ik zal deze banden eens zelf bekijken. Ben overigens erg benieuwd of ze in het ruigere werk ook (relatief) goed hun mannetje staan.

De meeste AT's doen het relatief goed in het terrein.

Ben zelf erg weg van de BFG AT, prijs kwaliteits verhouding is goed, wegligging prima, super met regen, M+S en *, staat in het terrein ook zijn mannetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik kan iig na afgelopen vakantie in Italie meedelen dat het zeer geschikte banden zijn voor onroad en licht offroad werk. Weet niet hoe serieus je offroad wil gaan maar met een band voor beide omstandigheden zal je blijven schipperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste AT's doen het relatief goed in het terrein.

Ben zelf erg weg van de BFG AT, prijs kwaliteits verhouding is goed, wegligging prima, super met regen, M+S en *, staat in het terrein ook zijn mannetje.

Helemaal mee eens! Heb ze op mijn ZJ en op de YJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Nou, kogel door de kerk: ik wilde General banden kopen. Ai, passen niet op mijn velgen (215 60 17). Dan maar BF..., ook niet! Volgens garage is mijn bandenmaat wel heel weinig voorkomend. Wie kent goede AT banden voor deze maat? Ik wil eigenlijk geen nieuwe velgen.

Is een iets grotere maat geen optie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...