Spring naar bijdragen

knoxxio

Forum member
  • Aantal bijdragen

    68
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over knoxxio

  • Verjaardag 18/03/1953

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    2006

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

knoxxio's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. De Drakebox is een tuningbox met negen stages. Die van ons heb ik op stage 6, meer koppel, wellicht ook meer PK maar daar ging het niet om. De box "fooled" min of meer de CU, waardoor deze denkt dat er b.v. te weinig turbo druk is en deze dus bijregelt. Hoe tuning werkt is een ander item, kan wel wat uitleggen later. Eerst heb ik
  2. He Ours, wat betreft die aandrijflijn, is bij jou de slipkoppeling al vervangen? Bij die van ons is dat al twee keren gedaan. Waarschijnlijk omdat we merendeel met de trailer ook door blubberige boswegen rijden. Geluiden en shake shake komt heel bekend voor. De slipkoppeling is niet duur ongeveer
  3. He Frans een 9-traps automaat???? Misschien in 2020 maar nu niet.. Als JPM een nieuwe neemt dan moet hij de SUMMIT nemen waar alles op en aan zit, vooral de luchtvering en accoustische voorruit en de dynamische geluidsdemping interieur zijn bij de prijs inbegrepen. Onze Jeep heeft al 3 ton erop met meer dan 1,5 als paardentrailer trekschuit. Loopt nog steeds als een zonnetje en met de Draketuning box een stuk zuiniger. Nadeel zijn de elektrische contacten.
  4. Cherokeeboss, wat bedoel je met iets? Welke gloeibougies, merk, 4Volt of 7Volt? Als je gas geeft tijdens starten komt er na de start een rookpluim?
  5. Ik weet niet waar jij met je Jeep naar toe rijdt, zo vaak dat ik naar en in Scandivi
  6. De swirl motor zorgt ervoor dat de diesel in draaiende beweging de cilinders inkomt. Probleem bij de CRD is onvoldoende smering; een modificatie is wellicht ook uitgevoerd.
  7. Ik heb een zomerset en een winterset velgen met banden. Ik rijd regelmatig in Scandinavie en mijn ervaring met zware last is: hoe platter de band des te minder lucht, dus 18" doe ik geen 3atm zoals de dealer deed, maar 2.7atm en met 17" vooral daar met besneeuwde wegen doe ik er 2.5atm in met 245-65/17. Begin dit jaar heb ik 235-65/17 opgezet, omdat de paardentrailer beladen meeging en moet zeggen in de sneeuw rijdt dit een stuk fijner. Zelfde druk en toch meer grip. Maar een vraagje,waarom doe je in NL voor een Jeep winterbanden? Mijns inziens totaal overbodig. Vorig jaar zijn we in de winter de Oostenrijkse bergen ingegaan, wij met winterbanden en Finse vrienden (Jeep rijders) zonder. Resultaat geen verschil.
  8. Frans, aannemende dat je GC alle software updates heeft ondergaan en er geen DTC verschijnt, zeg ik gloeibougies vervangen. Na opwarmen, druk tijdens starten maar je gaspedaal in als diewat eerder start en daarna een rookpluim vervang ze maar. Bij mij waren er twee niet goed, maar omdat die dingen slechts
  9. De 3.0CRD is een WH, altijd export model. Mijn vrouw gebruikt het meest de Jeep en bijna altijd trekt ze een paardentrailer met twee paarden ermee, zowel over de gewone weg, maar heel vaak over graffel- en zandwegen. Nu over de 2k gereden, problemen, ja: De slipkoppeling, wiellagers voor, schokbrekers voor, remschijven voor, remvoeringen en extra hulpveren laten plaatsen. Problemen elektra: slot soleno
  10. Slopen is niet nodig, ik heb nog zo'n switch. Drie schroeven en je klapt de kniebescherming naar beneden. Duurt tussen 40-50 minuten enkel en alleen het priegelwerk voor de switch. Van de CRD bij een kennis heb ik deze ook vervangen, alleen deze is zo'n zes keer duurder en na vervanging moet je de montage verzegelen.
  11. Neen niet alle fouten worden bij de GC weggeschreven en zeker niet deze, kijk je service manual maar na
  12. Welke verlichting, middenconsole of bij de KM-teller?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...