Spring naar bijdragen

Wie helpt me s.v.p. (3 vragen waar ik niet uitkom)


Recommended Posts

Ik heb sinds 2 weken een Grand Cherokee (uit 2004).

Ik heb een 3-tal vragen waar ik niet uitkom, wie kan me s.v.p. helpen.

1. Elke keer als ik benzinetank, slaat de benzinehendel/ benzinepistool af na het tanken van 20 liter benzine (terwijl volgens de handleiding er 78 liter in de tank kan). Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe kan ik dit oplossen ?

2. Als ik langzaam, met het stuur iets gedraaid, achteruit rijd, blokkeren regelmatig de achterwielen volledig. Dat is heel vervelend en ik ben bang dat ik iets kapot maak. Alleen vooruit rijden (en daarna weer achteruit) lost het probleem op. Wie kent dit probleem en weet hoe dit opgelost kan worden.

3. Ik heb maar 1 sleutel waarvan de afstandsbediening werkt. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de afstandsbediening van de andere sleutel kan programmeren (ik heb een Engelstalige handleiding welke ik helaas niet goed begrijp)

Alvast bedankt voor een ieders reactie/ hulp

Groeten Ton

bewerkt door Ton Jansen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Nadat hij is afgeslagen mag je gerust verder tanken hoor :B

Beetje draaien met het handvat, goeie positie vinden en anders een andere pomp.

2. komt wel eens voor, kan van alles zijn.. simpele zaken t/m nieuw differentieel. Ga eens een avond googlen, ik kwam in een minuut al veel tegen.

3. Geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, punt 1 ben ik met kameel ééns, punt 2 als het een quadradrive is kan het goed zijn dat de limetidslip gewoon goed werkt omdat er een soort gedeetelijke automatische sper in werking treed. punt 3 hier zul je mee naar de dealer moeten om een 2e sleutel te bestellen en hem te laten aktiveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het tankprobleem is een Chryslerprobleem. Ik heb het van meerdere Jeepeigenaren gehoord, maar ook mijn Voyager heeft het probleem. Wat bij mij het beste werkt is de slang maar een klein stukje door het gat in de vulbuis te steken (het gat in het plaatje dat voorkomt dat je er loodhoudende benzine ingooit)

Het programmeren van de afstandsbdiening kostte bij mijn auto niets, gewoon bij de dealer. De Chrysler dealer hier is ook zeker geen dure garage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een WJ ligt LPG in de reservewielbak.

Ik heb bij mijn wj hetzelfde probleem bij het tanken, en inderdaad een beetje heen en weer draaien met het vulpistool helpt.

Bij het achteruit rijden zou ik eens kijken of het handrem mechanisme niet ligt te eikelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ton, laat 's iemand die achterwielen opendoen.

De handremstelling van de WJ's geeft soms problemen.

Als je een eind flink doorgereden hebt, voel ook 's aan de achterwielen of ze niet warm staan, dan heb je een vastgelopen handrem of vastgelopen zuigers van de gewone rem.

komt vaak voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik heb sinds 2 weken een Grand Cherokee (uit 2004).

Ik heb een 3-tal vragen waar ik niet uitkom, wie kan me s.v.p. helpen.

1. Elke keer als ik benzinetank, slaat de benzinehendel/ benzinepistool af na het tanken van 20 liter benzine (terwijl volgens de handleiding er 78 liter in de tank kan). Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe kan ik dit oplossen ?

2. Als ik langzaam, met het stuur iets gedraaid, achteruit rijd, blokkeren regelmatig de achterwielen volledig. Dat is heel vervelend en ik ben bang dat ik iets kapot maak. Alleen vooruit rijden (en daarna weer achteruit) lost het probleem op. Wie kent dit probleem en weet hoe dit opgelost kan worden.

3. Ik heb maar 1 sleutel waarvan de afstandsbediening werkt. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de afstandsbediening van de andere sleutel kan programmeren (ik heb een Engelstalige handleiding welke ik helaas niet goed begrijp)

Alvast bedankt voor een ieders reactie/ hulp

Groeten Ton

Ha Ton,

Punt 1 en 2 heb ik geen idee van.

Punt 3, hopelijk wel;

De sleutel die niet werkt;

Stap in de auto, druk 8 X op ontgrendelen achter elkaar.

Als het goed is en de sleutel op zichzelf is niet stuk. Dan reset de centrale je sleutel en is hij daarna weer werkbaar. Hij leert zichzelf opnieuw in.

'

Kijk eens bij mijn eerdere topic over Alarm/Centrale deurvergrendeling. De dealer

zelf kan er gezien mijn topic ook niet goed mee overweg.

Succes met de probleempjes

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...