Spring naar bijdragen

Grand Cherokee 5.9 LX


Paparazzi
 Share

Recommended Posts

Zo heb ff het "foto plaatsen topic" bestudeerd dus kan nu wat foto's plaatsen van het pimpen van mijn nieuwe ZJ.

Zo heb ik hem gekocht

dsc01371jyr.jpg

Zat hier en daar een krasje en een deukje, dus leek me het beste om hem helemaal over te spuiten. Daar ben ik dus reeds mee begonnen en de carrosserie staat sinds vandaag weer in de kleur.

Nu alleen alle losse onderdelen nog, en dat zijn er nog al wat

Verder in de planning

Ramen tinten

Cherrybom, eventueel met dubbele uitlaat zowel links als rechts

Witte knipperlichten ( zijn al binnen)

Witte hoeklichten (moet ik nog vinden)

Ga ik nu even wat foto's uitzoeken om te plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben natuurlijk begonnen met het demonteren van alle losse onderdelen.

dscf0101d.jpg

dscf0096.jpg

dscf0098.jpg

dscf0095j.jpg

Hierna wat licht uitdeuk werk, viel tenslotte allemaal wel mee, en strak maken.

dsc5068m.jpg

dsc5067.jpg

dsc5066n.jpg

dsc5065y.jpg

dsc5064n.jpg

dsc5063t.jpg

Hierna heb ik hem in donker grijze primer gespoten wat een goede dekkracht geeft voor de uiteindelijke eindkleur straks.

Maar die foto's plaats ik de volgende keer weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes. :lol:

Ga je nog wat doen aan de veren en banden etc., of komt dat nog?

Eeuh nee blijft gewoon origineel voor de rest, durf het bijna niet te zeggen maar dit is eigenlijk gewoon een boodschappen autootje:blush:

Maar wel een hele mooie dan en een Jeep:yes:

Voor het terrein hebben we tenslotte de CJ-7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf hoor weer helemaal opbouwen, "ben blij dat mijn 5.9 nog in mint-conditie is", ben benieuwd naar het eindresultaat(durf je er straks wel mee te rijden? :)).wel iets meer rubber straks hopelijk:P,SUCCES.

Hoop dat die dit weekend ook weer in mint-conditie thuis voor de deur staat. Durf er zeker mee te rijden daar is ie tenslotte voor;), maar ga er maar niet mee het terrein in das dan weer zonde.

Dus meer rubber heb ik ook niet nodig al hoewel het erg cool is/staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZJ weer helemaal waterproof geschuurd, afgeplakt en gespoten.

dscf0105.jpg

dscf0106.jpg

Kunnen we weer rustig aan gaan opbouwen.

Moeten we wel eerst alle losse spullen klaarmaken en spuiten natuurlijk anders valt er weinig te bouwen.

Beginnen maar met de zijlijsten, spiegels en motorkap-louvres.

dscf0109.jpg

dscf0108.jpg

dscf0110r.jpg

Zijn we in ieder geval al weer een stukje verder.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga je alle emblemen weer terugplaatsen?, bij mijn vorige Jeep had ik van te voren alles uitgemeten zodat na het spuiten weer alles op het "originele" plekje zat(want wat je wel eens tegenkomt, gespoten Jeeps met de emblemen helemaal verkeerd teruggeplaatst!, en als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan net even dat kleine detail missen, zeker als je het zo grondig aanpakt, overigens "boodschappen"autootje,:bye1: daar gebruik ik me Hummer voor:lol:........schaal 1:18.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes hoor, als nieuw.

Thanx

Ga je alle emblemen weer terugplaatsen?

Ja wel de bedoeling, zeker op de achterklep V8 5.9 :P.

Ga principe alle emblemen weer terug zetten maar moet eerst nog ff bij de stealer vragen wat die emblemen allemaal kosten, niet dat ik dood neer val als ik ze ga halen, weet dat emblemen in het algemeeen erg duur kunnen zijn en Jeep kennende zullen die ook niet goedkoop zijn. En weet ook waar ze horen te zitten overigens, paar detail foto's doet wonderen.

Nu ik er toch weer achter de klaptop zit zal ik meteen nog een paar fotootjes er bij zetten.

Ben tenslotte al weer aan het opbouwen.

dscf0117v.jpg

ondertussen is Elton

dscf0120y.jpg

de bumpers en dorpels en nog wat laatste losse spullen aan het spuiten.

dscf0123n.jpg

dscf0122p.jpg

Ga ik maar door met schroeven.

dscf0118.jpg

En bewonderen:lol:;)

dscf0125.jpg

Bijna klaar !!

afbeelding035.jpg

afbeelding030.jpg

afbeelding026.jpg

afbeelding028.jpg

Zit alleen nog even op de ramen te wachten, liggen nog bij de tinter, had ze net niet op tijd klaar helaas. :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijruiten van de achterportieren waren klaar bij de tinter dus gisteren de achterportieren weer opgebouwd.

dsc5080.jpg

Dat ziet er al een stuk beter uit. Maandag de achterzijruiten nog en de achterklepruit er in en dan is ie op de emblemen na helemaal klaar.

Aan de buitenkant dan

Nog even een paar fotos van gisteren, kon het weer niet laten

dsc5135.jpg

Self shot:D

dsc5118u.jpg

dsc5086.jpg

dsc5143b.jpg

Tot zo ver dus.

Heb er gisteren overigens voor het eerst echt even mee gereden:yes: naar de benzinepomp uiteraard:lol:. Maar wat een vermogen, ben toch heel wat gewent door mijn werk, maar dit slaat echt alles, wat een banden killer word/is dit zeg, over de draaikolk in je tank nog niet gesproken:blink:, maar dat waren we al gewent dus dat scheelt.

Had verwacht dat ie wel van zijn plek af kwam maar dat ie nog met gierende banden er vandoor gaat als je de rotonde of een bocht uitkomt en dan gas geeft dat had ik zeker niet verwacht.

De bandenleverancier zal wel goede vrienden met me worden:P

Voorlopig zal ik wel zo de auto uitstappen:D:lol::D:D:lol:;):wub::P:thumbsup::whistle::worshippy::D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super Job!!

Héél mooi, erg professioneel gedaan ook. Het is (ook) je werk begrijp ik, maar dan nog....super job!!

En nu.......heel veel fun er mee!!

Is idd ons werk, dus dan moet het ook wel lukken natuurlijk. Maar complimenten blijven altijd leuk, vooral als het om je eigen auto gaat.

En de Fun dat gaat zeker lukken:yes::whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gebeld met de dealer voor alle nieuwe emblemen. Denk zal voor de zekerheid eerst maar even vragen wat ze kosten. Het antwoord, 432 euro:frusty::yes::frusty: ja je leest het goed vierhonderdtweeendertig euro. ex ook nog waarschijnlijk, van de schrik niet eens meer gevraagd.

Eerst maar alleen de emblemen voor de voor en achterkant besteld. Als ik daar van ben bij gekomen bestel ik de overige nog wel een keer. Zal waarschijnlijk wel ff duren voordat ik weer van de beademing af ben:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...