Robert2912 Geplaatst July 24, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2009 Hallo, Ik heb 2 weken geleden in de USA een hele mooie Wagoneer uit 1982 gekocht. De auto ziet er zowel van binnen als buiten als nieuw oud en heeft 60.000 miles gelopen. Ik heb er in Amerika ruim 2000 miles mee gereden, zonder problemen. 2 dingen waren echter nogal irritant: 1) De motor start 's ochtends heel moeilijk, pas na 4 of 5 pogingen komt er leven in de brouwerij. Je moet dus echt heel lang door starten. Als de motor 1 keer heeft gelopen, al is het maar voor een maar minuten, start hij daarna weer direct. Zodra de auto langer dan 4 uur heeft stil gestaan beginnen de problemen echter weer opnieuw. Het lijkt wel of de carburateur na een tijdje "leegloopt" en de brandstof terugloopt naar de tank. Dit zou verklaren waarom ik zo lang door moet starten als de auto een tijdje niet heeft gelopen, de brandstof moet eerst opgepompt worden uit de tank. Verder loopt de motor perfect, als hij 1 keer loopt . De motor is de bekende AMC 360 V8 met een 2 barrel Motorcraft (2100 of 2150) Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit slechte koudstart gedrag en hoe verhelp ik dit? 2) De startmotor draait soms niet als de automaat in P staat, ik moet dan de pook in N zetten en dan gaat het wel goed. Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar in ieder geval kan ik gelukkig altijd wel starten in de N stand van de automaat. Maar natuurlijk wil ik toch ook graag de auto in P kunnen starten, weet iemand hier de oplossing voor? De auto komt ongeveer over 5 weken in Nederland binnen en dan kan ik beginnen met het klaar maken voor de RDW keuring. Weet iemand toevallig welke Hella koplampen (nummer?) ik moet gebruiken ipv de nu aanwezige sealed beam lampen? Alvast bedankt voor de hulp, Rob van der Es Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst July 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2009 Hoi, allereerst welkom! Ik denk dat #1 de electrische choke is die de geest heeft gegeven (heb momenteel het zelfde met een edelbrock 1406 op een 360 en de symptomen klinken bekend. probeer eens als hij koud is om de choke er met de hand op te zetten en dan te starten. probleem #2 zou je NSS neutral safety switch kunnen zijn. is een schakelaar in de stuurkolom of versnellingsbak die "kijkt" of de auto wel in de P of N staat altevorens het starten. Groeten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robert2912 Geplaatst July 25, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2009 Hoi Pulli, Bedankt voor je reactie, ik had in de States al wel even gecheckt of de choke zijn 12 Volt wel kreeg, dit bleek het geval te zijn. Dus de voedingsspanning is er wel, het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de electrische choke zelf defect is en de chokeplaat niet dicht trekt. Zodra de auto in Nederland aangekomen is ga ik dat checken! Voor wat betreft de NSS, deze zit bij mij in de bak en niet op de stuurkolom voor zover ik weet. Volgens mijn Haynes werkplaatsboek zou dit ook een kwestie van het opnieuw afstellen van de schakelstang kunnen zijn. Klopt dit? Ik vond het nogal raar, want de bak laat zich prima in elke stand schakelen. Misschien maar even een nieuwe NSS op de kop tikken voor de Jeep? Nogmaals bedankt, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst July 25, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2009 de nss hoef je meestal niet te vervangen hoor je moet hem ff open maken dan schoonmaken de contacjes licht opschuren en weer invetten en dan doet hij het wel weer voor een jaar of 20:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robert2912 Geplaatst July 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2009 Bedankt voor de tip Dave, Maar...een nieuwe is al onderweg uit de States <_< Dat spul kost daar helemaal niets! Ik geloof dat ik er $9 voor moest betalen! Ik zal de oude uitelkaar halen en de contactjes schoonmaken, heb ik in ieder geval 1 op reserve! Groeten, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst July 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2009 Ennuh Rob, Welkom, maar.................. Fotootjes zijn we dol op <_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst July 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2009 dag rob zoals jij je probleem verteld zou dit 2 oorzaken kunnen hebben als 1ste de benzine loopt terug denk dit niet want in de vlotterkamer zit meestal genoeg als 2e je hebt geen oliedruk genoeg aan de rechterkant van het blok zit de oliedruk sensor maar daarbij zit een soort veiligheids ventiel met 3 stekkers als deze niet genoeg druk meet schakelt deze uit en doet je ontsteking het niet wat voor motorolie zit erop en wat voor merk oliefilter als je de olie vervangt in de zomer 20w50 en in de winter 15w40 voor olie filter meestal een ac delco of fram in iedergeval een merk filter de amc v8 staat er om bekend dat ze een slechte oliedruk hebben dit is op te lossen door de tandwielen v/d pomp van een oldsmobile te gebruiken deze zijn groter dus meer volume suc6 met je wago Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robert2912 Geplaatst July 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2009 Hallo 6Wheeler, Dat van die oliedruk is nieuw voor mij..Bedankt voor de tip Zodra de Jeep binnen is zal ik de oliedruk eens gaan meten met een echte drukmeter. Die op het dashboard geeft genoeg druk aan.. Om je een indruk te geven, afgelopen week op weg van Memphis naar Dallas op de highway bij 75 mph ruim 60 psi op de meter bij een buitentemperatuur van rond de 36 graden (celsius..) In stadsverkeer, stationair bij een stoplicht, bij dezelfde buitentemperatuur ruim 25 psi op de meter. Als de meter correct aanwijst zijn deze waarden zeker hoog genoeg. Lage oliedruk verwacht ik ook niet echt bij een blok met slechts 59.000 mile op de teller. Ik zoek het in een vervuilde carburateur (auto heeft ruim een jaar lang stilgestaan in een garage..) en wellicht een defecte electrische choke. Zodra de wagen binnen is stuur ik wat leuke fotoś, maar hier is een Ebay link waar de auto op staat zodat jullie vast een idee hebben waar ik het over heb <_< : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180363274889&ssPageName=ADME:B:BCA:MOTORS:1123 Nogmaals bedankt, Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robert2912 Geplaatst July 26, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2009 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180363274889&ssPageName=ADME:B:BCA:MOTORS:1123 Om een of andere reden komt de link verminkt over ... als ik hem uitschrijf komt er dit: "http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/ebayISAPI.dll?Viewitem&item=180363274889&ssPagename=adme:b:bCA:motors:1123 Handiger is wellicht om gewoon naar ebay.com te gaan en daar als itemnummer : 180363274889 in te vullen. Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst July 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2009 (bewerkt) De link werkt hier prima hoor! Leuk karretje! July 27, 2009 bewerkt door Raven Smiley gewijzigd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst July 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2009 Daar is die dan. Mooie auto. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robert2912 Geplaatst July 27, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2009 Hallo moto, Bedankt voor het plaatsen van de foto! En voor het compliment natuurlijk. Jammer dat wachten zo lang duurt.. Hij staat nog in de loods in Houston, klaar voor transport. Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepenjanneke Geplaatst July 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2009 Rob, tis een pracht zo te zien. Ik heb er ook net een gekocht via ebay, maar die is al hier.Koplampen heb ik op ebay de gekocht, van een CJ model , en kosten zo 80 euro set inkl verzenden , van hella. Weet je al bij wie hij in NL wordt ingeklaard ? grtz chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BAREND Geplaatst August 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2009 hallo is inderdaad mooie auto veel plezier ermee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rini Geplaatst September 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2009 de nss hoef je meestal niet te vervangen hoor je moet hem ff open maken dan schoonmaken de contacjes licht opschuren en weer invetten en dan doet hij het wel weer voor een jaar of 20:yes: hallo.Dave. kun je mij zeggen waar pr. de nss schakelaar zit van een wagoneer. Want ik heb dat ook dat hij af en toe niet in de P maar in de N start. Gr. rini. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst September 26, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2009 hallo.Dave.kun je mij zeggen waar pr. de nss schakelaar zit van een wagoneer. Want ik heb dat ook dat hij af en toe niet in de P maar in de N start. Gr. rini. bij een wag weet ik het niet zeker dat ligt aan de automaat bak die er onder hangt maar bij een xj zit hij aan de bijrijders kant aan de bak naast de uitlaat http://www.go.jeep-xj.info/HowtoNSSrebuild.htm hier een linkje uitleg over xj (is wel in het engels) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 27, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 27, 2009 hier een topic op IFSJA over de NSS in een '82er http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=107520&highlight=neutral+safety+switch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.