Spring naar bijdragen

Robert2912

Forum member
  • Aantal bijdragen

    10
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Robert2912

  • Verjaardag 29/12/1962

Robert2912's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Ik ben opzoek naar een mooi VERCHROOMDE achterbumper voor mijn Wagoneer. Dus NIET een matte aluminium bumper zoals je zo vaak ziet, mijn Brougham uit 1982 was voorzien van een chroombumper. Helaas is die zeer ernstig in de kreukels geraakt na een aanrijding met een vuilniswagen van de Mileudienst in Groningen Gelukkig wél hun schuld, de Jeep stond gewoon geparkeerd voor mijn huis. Wie heeft (of weet) een mooie bumper voor mij te koop? Alvast bedankt, Rob
  2. Hallo Fred, De schakelaar op jouw foto is een zgn. CTO switch, CTO staat voor Coolant Temperature Override switch. Dat will zeggen dat afhankelijk van de temperatuur van de koelvloeistof de verschillende poorten van deze vacuumschakelaar aangestuurd worden om zo het gewenste vacuum op de juiste plek te krijgen. De CTO schakelaars op het blok hebben allemaal betrekking op de uitlaatgas emissie (smog control). Duidelijk dus niet de schakelaar die ik bedoel! Mijn schakelaar zit inderdaad gelijk achter de 3 knopjes van de heater.. Ik blijf doorzoeken en hou jullie op de hoogte, Rob
  3. Hallo HendrikJan, Ik heb wel vacuum op de ingang van de schakelaar maar het wordt niet omgeleid naar de uitgang van de schakelaar als ik de knop voor defrost of heater indruk... Het lijkt er dus op dat de schakelaar niet goed is, ik kan alleen nergens zo'n schakelaar vinden op Internet... Is er iemand die het onderdeel nummer weet? Op mijn schakelaar staat alleen maar een code en geen officieel Jeep part number, ik denk dat deze schakelaar al eens eerder vervangen is.. Alvast bedankt, Rob
  4. Hallo allemaal, Ik heb een vraag over het verwarmingssysteem van de Wagoneer, bouwjaar 1982. De verschillende kleppen in het systeem worden bediend dmv vacuum via een vacuumschakelaar in het instrumentenpaneel. De vacuumschakelaar wordt bediend dmv drukknoppen, OFF, Heat en Defrost. De vacuumschakelaar is waarschijnlijk defect, weet iemand misschien waar deze te koop is? Een onderdeel nummer helpt ook al! Het is een rond model schakelaar, waar 3 vacuumslangen op aangesloten worden. Alvast bedankt!, Rob Jeep Wagoneer Brougham, 1982
  5. Hallo moto, Bedankt voor het plaatsen van de foto! En voor het compliment natuurlijk. Jammer dat wachten zo lang duurt.. Hij staat nog in de loods in Houston, klaar voor transport. Rob
  6. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180363274889&ssPageName=ADME:B:BCA:MOTORS:1123 Om een of andere reden komt de link verminkt over ... als ik hem uitschrijf komt er dit: "http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/ebayISAPI.dll?Viewitem&item=180363274889&ssPagename=adme:b:bCA:motors:1123 Handiger is wellicht om gewoon naar ebay.com te gaan en daar als itemnummer : 180363274889 in te vullen. Rob
  7. Hallo 6Wheeler, Dat van die oliedruk is nieuw voor mij..Bedankt voor de tip Zodra de Jeep binnen is zal ik de oliedruk eens gaan meten met een echte drukmeter. Die op het dashboard geeft genoeg druk aan.. Om je een indruk te geven, afgelopen week op weg van Memphis naar Dallas op de highway bij 75 mph ruim 60 psi op de meter bij een buitentemperatuur van rond de 36 graden (celsius..) In stadsverkeer, stationair bij een stoplicht, bij dezelfde buitentemperatuur ruim 25 psi op de meter. Als de meter correct aanwijst zijn deze waarden zeker hoog genoeg. Lage oliedruk verwacht ik ook niet echt bij een blok met slechts 59.000 mile op de teller. Ik zoek het in een vervuilde carburateur (auto heeft ruim een jaar lang stilgestaan in een garage..) en wellicht een defecte electrische choke. Zodra de wagen binnen is stuur ik wat leuke fotoś, maar hier is een Ebay link waar de auto op staat zodat jullie vast een idee hebben waar ik het over heb <_< : http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180363274889&ssPageName=ADME:B:BCA:MOTORS:1123 Nogmaals bedankt, Rob
  8. Bedankt voor de tip Dave, Maar...een nieuwe is al onderweg uit de States <_< Dat spul kost daar helemaal niets! Ik geloof dat ik er $9 voor moest betalen! Ik zal de oude uitelkaar halen en de contactjes schoonmaken, heb ik in ieder geval 1 op reserve! Groeten, Rob
  9. Hoi Pulli, Bedankt voor je reactie, ik had in de States al wel even gecheckt of de choke zijn 12 Volt wel kreeg, dit bleek het geval te zijn. Dus de voedingsspanning is er wel, het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de electrische choke zelf defect is en de chokeplaat niet dicht trekt. Zodra de auto in Nederland aangekomen is ga ik dat checken! Voor wat betreft de NSS, deze zit bij mij in de bak en niet op de stuurkolom voor zover ik weet. Volgens mijn Haynes werkplaatsboek zou dit ook een kwestie van het opnieuw afstellen van de schakelstang kunnen zijn. Klopt dit? Ik vond het nogal raar, want de bak laat zich prima in elke stand schakelen. Misschien maar even een nieuwe NSS op de kop tikken voor de Jeep? Nogmaals bedankt, Rob
  10. Hallo, Ik heb 2 weken geleden in de USA een hele mooie Wagoneer uit 1982 gekocht. De auto ziet er zowel van binnen als buiten als nieuw oud en heeft 60.000 miles gelopen. Ik heb er in Amerika ruim 2000 miles mee gereden, zonder problemen. 2 dingen waren echter nogal irritant: 1) De motor start 's ochtends heel moeilijk, pas na 4 of 5 pogingen komt er leven in de brouwerij. Je moet dus echt heel lang door starten. Als de motor 1 keer heeft gelopen, al is het maar voor een maar minuten, start hij daarna weer direct. Zodra de auto langer dan 4 uur heeft stil gestaan beginnen de problemen echter weer opnieuw. Het lijkt wel of de carburateur na een tijdje "leegloopt" en de brandstof terugloopt naar de tank. Dit zou verklaren waarom ik zo lang door moet starten als de auto een tijdje niet heeft gelopen, de brandstof moet eerst opgepompt worden uit de tank. Verder loopt de motor perfect, als hij 1 keer loopt . De motor is de bekende AMC 360 V8 met een 2 barrel Motorcraft (2100 of 2150) Wat zou de oorzaak kunnen zijn van dit slechte koudstart gedrag en hoe verhelp ik dit? 2) De startmotor draait soms niet als de automaat in P staat, ik moet dan de pook in N zetten en dan gaat het wel goed. Dit probleem doet zich niet altijd voor, maar in ieder geval kan ik gelukkig altijd wel starten in de N stand van de automaat. Maar natuurlijk wil ik toch ook graag de auto in P kunnen starten, weet iemand hier de oplossing voor? De auto komt ongeveer over 5 weken in Nederland binnen en dan kan ik beginnen met het klaar maken voor de RDW keuring. Weet iemand toevallig welke Hella koplampen (nummer?) ik moet gebruiken ipv de nu aanwezige sealed beam lampen? Alvast bedankt voor de hulp, Rob van der Es
×
×
  • Nieuwe aanmaken...