Spring naar bijdragen

jeepenjanneke

Forum member
  • Aantal bijdragen

    18
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over jeepenjanneke

  • Verjaardag 24/02/1961

jeepenjanneke's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Een uitlaat die links en rechts eronderuit komt is wel een klussie denk ik, je moet dan toch onder de chassisbalk door, kost je bodemvrijheid. De mijn komt in de hoek van de achterbumper eruit, maar wil hem op de originele plek terug na het achterwiel ivm uitlaatgas met het rijden met open achterraam. WBT de klep, je moet wel een systeem hebben die een bypass heeft voor de lucht, niet eentje die alleen maar knijpt. grtz chris
  2. Beste mede jeepers, Sinds ik met mijn wagoneer ( 84 er 5,9 ) rijd zit ik al een beetje te zoeken naar de goede sound.Je hoort wel eens een amerikaan voorbij komen dat je denkt, die klinkt lekker. Dat wil ik ook. Eerst geprobeerd helemaal open,maar dat werd me te gortig, kon de radio amper horen. Toen een flowmaster demper en de kat teruggeplaatst.Nu was het goed maar bij nat of koud weer super, bij warm weer net tekort sound. Heb nu een Varex demper geplaatst , kat en flowmaster weg gehaald. Nu heb ik de keus, of helemaal open en ruig.Of helemaal stil. Varex gebruikt een elektrische klep waarmee je de demper negeert of de lucht er doorheen leidt. is super, herrie als ik het wil en stil als het moet.Je hebt een afstandbediening en in een tel is het stil of juist niet. grtz chris PS heb foto's en als iemand dat ook wil weet ik de dempers te koop, ze kosten zo 275 euro
  3. ik ga wel het schakelmechanisme bekijken en zien te vinden waar speling zit. cruise control wordt ook zoeken dus. computer heb ik een andere voor onderweg en stengel aan stuur, die bedrading heb ik nieuw liggen ivm richtingaanwijzer probleem, plastic daar is stuk.dan maar proberen en verder zoeken . Achterruit, solderen is gevaarlijk wat ik zo lees, heel voorzichtig maar, heb geen reserve ruit. had gehoopt wat praktijk ervaringen van anderen met hetzelfde probleem te lezen, maakt het zoeken makkelijker
  4. Hallo jeepers, heb paar probleempjes waar ik nog geen oplossing voor heb. -achterruitverwarming, stekkers aan de ruit zijn eraf, en strip op ruit is daarom iets korter.iemannd wel eens geprobeerd dat te repareren ? -cruise control werkt niet, is dat iets wat elektrisch vaak stuk is of juist vacuum ?kabeltje aan carbarateur hangt ook vrij los, in een boogje naar beneden, is dat normaal of hoort hij strak te staan? -auto start soms niet ,schakelaar in bak al vernieuwd,, maar soms moet ik toch met de pook rommelen.ook gaat hij zwaar uit de P stand en in drive heeft pook aan stuur speling. Iemand al eens daar onderdelen van gewisseld ? grtz chris
  5. Ik heb 2 van die haynes boeken, maar in de USA vinden ze het bagger, dat originele boek van BJ vinden ze daar veel beter. een haynes heb ik dus nog wel voor je, inkl een paar olievlekjes grtz chris
  6. Heb ook de flowmaster, zeer mooi geluid. had nog ff geprobeerd met alleen pijp en kat en geen demper, maar das een beetje teveel van het goede. Is het wel toegestaan om de uitlaat voor het wiel aan de zijkant uit te laten komen ? Heb hem nu ook naar achter, maar met het raam open rijden is ook wel gaaf met lekker weer.
  7. Heb het inmiddels anders gedaan, heb de voeding van de achterlichten vandaan gehaald, werkt prima en heb de oude draden gelaten voor wat het was.Geloof dat die konstante voor bijv magneetremmen is , las ik ergens in de US op het net
  8. hallo, ben nu een tijdje aan het sleutelen met mijn GW 1984,maar elektrisch is het me nog niet helemaal duidelijk. tijdens ombouwen stekker trekhaak sluiting gemaakt, voeding is weg nu. maar kan geen zekering vinden ervan, en nu heb ik ook geen CV en de stoelen werken ook niet meer.in het boek hebben ze het over fusable links . Zijn er behalve de zekeringen links onder het dashboard nog meer plekken waar iets eruit geploft kan zijn ? Viel me ook op dat in de zekeringen kast die ene metalen zekering, neem aan een zware versie, altijd heet is, ook al staat de auto uit.is dat ook normaal ? alle info appreciated grtz chris
  9. Rob, tis een pracht zo te zien. Ik heb er ook net een gekocht via ebay, maar die is al hier.Koplampen heb ik op ebay de gekocht, van een CJ model , en kosten zo 80 euro set inkl verzenden , van hella. Weet je al bij wie hij in NL wordt ingeklaard ? grtz chris
  10. was vrijdag bij Rob V8 en die heeft een nieuwe met de goede hoogte en die is niet verstelbaar dus mooi stevig, daar heb ik hem besteld. Is me liever dan zelf maken, is toch een berg werk als je het goed wilt doen. en die 750 kg, ja rij niet wekelijks naar het circuit dus dat gaan we maar gewoon doen.Als ik zo braaf was had ik wel een kia gekocht en geen Jeep:) grtz chris
  11. Kijk das nou de kracht van een forum, verschillende meningen en ervaringen.! Als ik het zo lees dan ga ik maar zelf aan de slag.Heb indertijd voor mijn oude VW bus ook zelf de komplete trekhaak gemaakt. Kogel kan je ook in NL los kopen .Kennis heeft metaalbewerkingsbedrijf en kan zeer goed lassen .Zet ik een vaste erop en op de goede hoogte. Wbt die keuring, dat moet ik maar voor lief nemen.GW kan volgens boekje dacht ik 2,5 ton trekken. Ritsel op de sloop een plaatje zodat het er op het eerste gezicht helemaal officieel uitziet. Moet een tandemasser en raceauto trekken, dus die 750 kg ga ik niet halen, set is zo 1700 kg bij elkaar. Maar een van de leden rijdt al 17 jaar door heel europa met zijn chief en trailer plus auto, dus het kan wel. grtz chris
  12. Rob, ik kom vrijdag die andere spullen halen en neem ik ook meteen die keerringen mee. TOP!! grtz chris
  13. Grand wagoneer 1984 met selec trak. Tansfercase keerring bij uitgaande as naar achter toe lekt. Zo te zien kan je as losbouten en zit daarachter weer een moer of bout. Iemand dat al eens gedaan ? kan je dan kruis weghalen en keerring demonteren, of met er meer los ? En is keerring van een maat die in de industrie wordt gebruikt of moet ik die echt bij jeep specialist kopen ? grtz chris
  14. Mijn GW 1984 heeft wel balk onder auto en vierkant gat ,maar trekhaak zelf is er niet bij. Heeft iemand nog zo een haak met vierkante balk liggen die je er in kan schuiven en met bout borgt ? grtz chris 0642744622
  15. Rob, ik heb alles op een rijtje denk ik -RDW schouwen en keuren -Douane BPM, bij 25 jaar BPM vrij dus formulier was zeer makkelijk in te vullen zelf. LPG doe ik wel voor de keuring, dan is dat maar gedaan. Vraag wel na bij de rdw of dat geen probleem is, en of ik afspraak moet maken ivm keuring en chassisnr inslaan. Ik stuur je wel een mailtje voor de onderdelen zodra de auto bij mij in de schuur staat, kan ik zien wat de mankementen zijn. Heb wel meerdere auto's gehaald uit de US, maar nog nooit op deze manier ingevoerd, dus was ff puzzelen. grtz chris
×
×
  • Nieuwe aanmaken...