Driver Geplaatst July 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2009 hey kreeg net het bericht dat mijn motor (4.0l) defect is. De laatste tijd als de motor warm werd viel de olie druk zo goed als weg op de meter. ook motor temp liep tijdens het terrein rijden in het rood. zelfs met 2 automatishe fan's der op. heb hem van de week weg gebracht voor de keuring en dit gemeld. de garage heeft met eigen oliedruk meter gemeten dat de motor bij stationair onder de 5 bar geeft. en dat hoort zo rond de 10 bar te zijn. ook hoorde hij een tikkend geluid uit de motor komen en hij vermoed de nokaslagers. hij gaf me advies om een 2ehands motortje op de kop te tikken maar ik denk zelf van het is andermans ellende kopen.. je weet niet hoe lang het duurt voordat een andere motor problemen gaat geven... Zelf denk ik ik kan hem beter laten reviseren.. bah ik baal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2009 oliedruk moet tussen 13 en 75 psi (0,9-5 bar) zitten Meer als 5 bar zul je nooit krijgen omdat dan de bypass opengaat. Laat je motor eens bekijken door een garage die weet wat de oliedruk moet zijn.... Reviseren kan, maar een complete revisie is bijna net zo duur als een nieuwe motor uit de krat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst July 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2009 Ik heb zelfde verhaal gekregen met de 5.2 V8 uit deZJ. Had ook dezelfde klachten met oliedruk. Voor 35,= een nieuwe sensor erin en olie druk wordt weer normaal aangegeven. Motor liep en loopt als een zonnetje. Als ik naar de garage had geluisterd was de ZJ nu op de sloop Kijk eens of het niet slechts aan de oliedruksensor ligt. Wat de vreemde geluiden betreft is dat lastig via het forum te beoordelen maar compressietest zegt al heel veel...toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2009 Tikken kan ook de hydraulische kleppenstellers zijn. Temperatuur blijft bij normaal rijden wel okee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst July 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2009 Nouja ik volgde het verhaal ook niet helemaal door de telefoon. zal dan wel om 0,5 zijn gegaan.ga der morgen even langs. op de weg rijdend valt het wel mee met de temp. maar zo gouw je stil staat zie je de temp hard oplopen. De sensor is het zowiezo niet want hij heeft met een andere druk meter gemeten. mocht ik eventueel een nieuwe motor der in gaan zetten hebben jullie dan atviezen? morgen meer nieuws Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst July 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2009 op de weg rijdend valt het wel mee met de temp. maar zo gouw je stil staat zie je de temp hard oplopen. lijkt op de symptomen van een defecte waterpomp. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst July 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2009 dat dacht ik in eerste instantie ook maar de pomp draait toch gewoon met de snaar.. je zou zegger der kan weinig aan stuk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst July 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2009 hey weer wat nieuws. ben der vanmorgen even geweest heb ook geluisterd naar het geluid. bij stationair was het niet te horen pas als je ging accelereren dan hoorde je hem lichtjes tikken. carterpan der onderuit gehaald. drijfstang lagers los gehaald en die bleken allemaal versleten. net de toplaag van de schaaltjes af. ook de krukas lagers los gehaald maar die zagen der nog netjes uit. Dus schade is beperkt. hij vertelde mij ook dat ik hierdoor de oliedruk kwijt raak. zelf weet ik der niet zo veel van af. misschien dat iemand dat hier kan bevestigen. en ook of dit invloed heb op de motor temperatuur. hoop dat dit het enigste probleem is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 11, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2009 Meer als 5 bar zul je nooit krijgen omdat dan de bypass opengaat. quote] En stationair zeker niet! Ik vind het diagnose verhaal nogal vaag.... kijk even uit voordat je dure dingen gaat aanschaffen! Hete motor = dunne olie = minder druk. Bij het begin beginnen: Hete motor verhelpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Driver Geplaatst July 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2009 Blok moet toch volledig gereviseerd worden. der is meer aan de hand ook de zuigers/ cilinders waren licht beschadigt ... gaat ongeveer 2000 euro kosten. iemand ervaring mee met een nieuw blok uit amerika halen en wat een goed blok is en of het allemaal gaat passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.