Spring naar bijdragen

Waardes CTS


 Share

Recommended Posts

Mijn XJ 4.0 van eind 1997 loopt op benzine veel te rijk.

Ik heb de CTS doorgemeten en kom op de volgende waardes:

Koud 12K

Warm 1,2K

Weet iemand of dit normale waardes zijn?

Ik heb de CTS losgehaald en in een kommetje koud leidingwater en net gekookt water gehouden tijdens het meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon de thermostaat?

Nee, de sensor die te temperatuur aan de compu doorgeeft voor o.m. het schakelen van de fan.

Waarden volgens de eerbiedwaardige Haynes:

Koud 7000 ohm of meer

Warm minder dan 1000 ohm.

Het lijkt er inderdaar op dat de sensor naar de Jeep-hemel is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, de sensor die te temperatuur aan de compu doorgeeft voor o.m. het schakelen van de fan.

Waarden volgens de eerbiedwaardige Haynes:

Koud 7000 ohm of meer

Warm minder dan 1000 ohm.

Het lijkt er inderdaar op dat de sensor naar de Jeep-hemel is....

Was ik ook al bang voor, bedankt voor de waarden.

P.S. Op welke pagina heb je dat gevonden in Haynes, ik heb er blijkbaar overheen gekeken.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn XJ 4.0 van eind 1997 loopt op benzine veel te rijk.

Ik heb de CTS doorgemeten en kom op de volgende waardes:

Koud 12K

Warm 1,2K

Weet iemand of dit normale waardes zijn?

Ik heb de CTS losgehaald en in een kommetje koud leidingwater en net gekookt water gehouden tijdens het meten.

Hallo. Waarden zijn goed.:wacko: MAT (Manifold Air Temp) Sensor moet ook deze waarden hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees waarden die gegeven worden door mensen met '91 en '92 er XJ's....

De waarde bij een 97er is anders.... Ik hoop dus dat die waarden van een OBD2 zijn, en niet uit een '91 FSM komen.... De Haynes vertrouw ik niet zo, als het op het elektriek aankomt...:no:

Ik kan me een forumadmin herinneren die er de verkeerde in draaide ( Dealer kende het verschil ook niet....) met hetzelfde resultaat als hierboven : None!:wacko:

Ik zal maar niet zeggen dat zijn naam begint met M en eindigd op av... :blink:

Let er dus op dat je echt het juiste type hebt!:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AUW....

Een '91 XJ veronderstelt toch niet dat je daar de Haynes van hebt?:wacko:

En de vraagsteller heeft het nagelezen in zijn eigen Haynes, leek me toe.

Hij zal toch geen Haynes voor "91 hebben? Dan wil ik wellicht wel met hem ruilen, want ik kon er niet aan komen:no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad de Haynes die ik heb, werkt goed bij de mechanische onderdelen van de XJ. Electrisch is ie inderdaad minder.

De waarden in de tabel die 87Wrangler gaf komen overeen met de waarden die de oude CTS gaf. Had ik dus geen nieuwe voor hoeven te halen.:wacko:

87Wrangler, heb jij toevallig ook de waarden voor de MAT en MAP?

Volgens Haynes zou de MAT bij een motor op bedrijfstemperatuur een weerstand van 4000ohm moeten hebben.

Zelf verdenk ik de MAP ook, aangezien die ook het brandstofmengsel regelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees waarden die gegeven worden door mensen met '91 en '92 er XJ's....

De waarde bij een 97er is anders.... Ik hoop dus dat die waarden van een OBD2 zijn, en niet uit een '91 FSM komen.... De Haynes vertrouw ik niet zo, als het op het elektriek aankomt...:D

Ik kan me een forumadmin herinneren die er de verkeerde in draaide ( Dealer kende het verschil ook niet....) met hetzelfde resultaat als hierboven : None!:wacko:

Ik zal maar niet zeggen dat zijn naam begint met M en eindigd op av... :lol:

Let er dus op dat je echt het juiste type hebt!:blush:

Ik heb het zakje waar de nieuwe CTS in zat nog even opgezocht. Het nummer dat hier op staat is 1-56027873. Enig idee of dit de goede sensor is voor een XJ 4.0 van '97?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jup, dat zal dan de juiste zijn.

Slangetje van de MAP wel lekvrij? Want anders.... ( Op dat moment zal hij plankgas wel goed lopen, trouwens)

Daarnaast kan de gasklep potentiometer (TPS) nog zorgen voor narigheid. Vaak heb je dan, bij een automaat, ook wat problemen met schakelen. Ruw, laat, vroeg.. noem maar op.

En natuurlijk de upstream lambda sonde... dat komt ook voor.

Het beste is dat er even een OBD2 diagnosekast aan gehangen wordt. Niet alleen foutcodes uitlezen, maar kijken naar de actuele waarden die de sensoren meten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...