Spring naar bijdragen

Waardes CTS


 Share

Recommended Posts

Heb de MAT doorgemeten, die geeft netjes zo'n 4000ohm bij bedrijfstemperatuur.

De MAP zal ik nog eens verder onder de loep nemen, heb nog een andere liggen met een iets ander stekkertje (groter). Zal die eens omwisselen.

De TPS is begin dit jaar nog vernieuwd, dus die verdenk ik eigenlijk niet.

De upstream Lambda heb ik al eerder verwisseld met een andere, waarvan geloof dat die nog goed is.

Als er uit de tests met de MAP niks uitkomt, zal ik eens op zoek gaan naar een OBD2.

In ieder geval bedankt voor de hulp tot zover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem was toch niet de MAP, maar blijkbaar had mijn XJ even een paar goede dagen.

Heb toch maar eens een OBD2-scanner aangeschaft en heb deze inmiddels al weer terugverdiend.

MAP bleek niet defect te zijn, maar het bleek een lambda sensor te zijn deze heb ik na het wisselen ervan in gelaten, maar deze bleek defect te zijn. Als ie warm was viel het signaal weg. Oude weer teruggezet en die werkt tot nu toe goed.

Waarschijnlijk zijn de problemen in eerste instantie veroorzaakt door een lekke verdamper en had ik het verergerd door een rotte lambda sensor erin te zetten. De verdamper heb ik inmiddels gereviseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Gelukkig is het weer allemaal goed gekomen.

Echter vreemd, dat de computer geen melding hiervan gaf.......:lol:

Vond ik op zich ook, maar je leest het wel vaker dat een sensor die langzaam kapot gaat geen melding in de computer geeft.

En omdat ik bijna zeker wist dat het een sensor moest zijn, heb ik daarom de OBD2-scanner aangeschaft. Als ik dat niet had gedaan was ik inmiddels een heel stuk armer, maar wel allemaal nieuwe sensoren in mijn XJ. :D

Ik vind het dan ook een echte aanrader voor degene met een Jeep die OBD2 heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...