Spring naar bijdragen

Daar wordt je niet vrolijk van


michel1972
 Share

Recommended Posts

Afgelopen nacht hebben ze voor de 2e keer binnen 4 dagen ingebroken in mijn bedrijf. De vorige keer was het alarm afgegaan en waren ze na 5 minuten verdwenen. Ze hebben toen voor een aanzienlijk bedrag schade aangericht. Tevens hebben ze geprobeerd onze kluis open te snijden maar ze waren niet verder gekomen als bladzijde 1 van het inbrekersboek. Ze wisten totaal niet met een snijbrander om te gaan en hadden de verhouding gas en lucht totaal niet juist afgesteld staan.

Gisternacht was het weer raak. Ze wisten nu waar het alarm allemaal af kon gaan en bleven netjes buiten dat gebied. Ditmaal wisten ze binnen te komen door wat gaten te maken. Daarna hebben zij zich uitgeleeft op de kluis. Ze hebben geen snijbrander gebruikt want daarmee konden ze niet omgaan maar met hydraulisch gereedschap hadden ze meer ervaring.

Ze hebben de kluis na flink wat tijd open gekregen maar ze baalden behoorlijk neem ik aan toen ze erachter kwamen dat wij die inmiddels al leeg gehaald hadden. Tevens hebben ze bij het forceren van de kluis de kluis dusdaning beschadigd waarbij flink wat asbest is vrij gekomen. Ik wist dat totaal niet maar in de oudere kluizen gebruikten ze asbest als brandvertraging. Dus nu maar hopen dat ze flink wat asbest hebben binnengekregen.

Hierbij wat foto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Honden schrikken af vertelde de politie mij en als hondenbezitter wist ik dat ook wel een beetje maar de politie wist mij ook te melden dat als ze inbreken en mijn honden grijpen die persoon dat ik dan een probleem heb. Mocht die persoon dan nog leven wat ik betwijfel. Dan draai ik voor alle kosten op. Of hij nu dood of levend is. Ik ben in het bezit van 3 fila's en ik weet dat ze vreemden zonder meer aanvallen en verscheuren maar dan heb ik een probleem en dat zou ik verschrikkelijk vinden. Niet voor de inbreker maar wel voor mijn honden.

Dus ook daar moet ik voorzichtig mee zijn vertelde de politie mij.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij is 't zelfde voorgelegd wat betreft een goede waker, met een stevig hek om je terrein, tig waarschuwingsbordjes, een goede verzekering, eerst waarschuwen voor je 'm loslaat; 't mag niet baten. Als je hond wat doet is 't jouw schuld.

Neemt niet weg dat 't wel behoorlijk afschrikt en je 'm moet leren niks van een ander aan te pakken.

Sterkte verder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij is 't zelfde voorgelegd wat betreft een goede waker, met een stevig hek om je terrein, tig waarschuwingsbordjes, een goede verzekering, eerst waarschuwen voor je 'm loslaat; 't mag niet baten. Als je hond wat doet is 't jouw schuld.

Neemt niet weg dat 't wel behoorlijk afschrikt en je 'm moet leren niks van een ander aan te pakken.

Sterkte verder

Ik vind dat het allemaal nog wel leuk moet blijven met het beveiligen. We hebben videobewaking , hoge hekken rondom , 3 verschillende alarmzones , overal lampen staan , tralies , enz enz maar tegen dit soort dingen is gewoon weinig te doen. Ja je kan er een bank van maken maar je moet er ook nog met plezier kunnen werken en je werk er goed kunnen uitvoeren.

Mijn honden pakken absoluut niks aan van vreemden maar ik weet wat deze honden kunnen aanrichten. Ze hebben niet voor niks jaren lang op de verboden lijst gestaan maar voor mij en bekenden zijn ze lief en daarom ga ik ze niet gebruiken voor het bewaken. Wat ik al eerder zei. Het risico is gewoon veels te groot en daar zijn mijn honden mij te dierbaar voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's balen Michel!

Ik had best hun reacties willen zien, toen na veel werk bleek dat de kluis leeg was en dus alle moeite voor niets :blink:

Het is een lastig gebied om te beveiligen.

Mij is opgevallen dat er altijd wel mensen lopen, fietsen, rijden, ongeacht hoe laat ik er doorheen rij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik er geen beelden bij zou zien, zou ik het bijna niet kunnen geloven. Dat er mensen (of gezien de beelden, eerder ratten) zijn die zoiets kunnen doen.

Heel erg vervelend voor jou en je bedrijf. Zelfs al hebben ze nu niets meegenomen, je komt natuurlijk toch iedere keer weer met een bepaald gevoel naar kantoor. 'Wat hebben ze nu weer gedaan'.

En dan natuurlijk de afwikkeling (papierwerk, fysieke reparaties regelen, etc).

Ik heb dat al zo vaak gezien. Die ratten maken vaak zoveel stuk (fysiek, maar ook qua tijd en emoties) terwijl ze er regelmatig (bijna) niets voor terugkrijgen.

Dit roept bij mij altijd hele vervelende gevoelens op, die ik maar beter niet op een openbaare plek kan uiten :blink: En daarin ben ik vast niet de enige.

Michel, succes met de afwikkeling, en ik hoop dat ze je nu met rust laten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Balen Michel,

overkomt ons allemaal vroeg of laat en wat als ze die schoften te pakken krijgen.....? Nou helemaal niks, alleen als jij dan amok maakt omdat je het zat bent en gefrustreerd, dan weet de Politie je vinden en te bedreigen.

Probeer het maar van je af te zetten, want anders heb je er nog zoveel meer last van.

Sterkte..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Michel,

Als pas weggevluchte Rotterdammer heb ik met je te doen, lang geleden heb ik geleerd dat je in dit soort situaties altijd verliest, een van mijn bussen werd leeggehaald onder een camera in 010 centrum, ben een week bezig geweest om de beelden te kunnen zien, bleken ze na 48 u al gewist te zijn....

Het grote probleem met mensen zoals jij is je fatsoen, veel schade en ellende en nog denk je aan het belang van je honden enz. de mensen die bij je inbreken maken die afweging niet, gewoon overal scheit aan, geen normen, geen geweten, ze bouwen niks op zoals jij, ze breken alleen maar af.

En de politie heeft wel tijd om 2 idioten achter je aan te laten rijden met een camera, maar de eerste plicht, beschermen van eigendommen van de burgers, en tegenwoordig ook de burgers zelf, tsja, dat gaat ff niet.

Dus meer alarm, meer hekken, vooral meer kosten, om falen te kunnen betalen.

Je hebt er niks aan, maar ik weet hoe je je voelt, het is zo zinloos allemaal, wens je veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Michel,

Ik kreeg 2 dagen voor de opening van mijn zaak "bezoek" !! Was ik dus zelf schuld want in een advertentie nwaarin de opening werd verkondigd stonden dus ook de nieuwe computers op. En die waren, nadat ze met heel erg bruut geweld door 3 !!! deuren waren ingebroken, dus weg oa. Ik zie me nog staan met de telefoon in de handen 23 minuten !!!!!!!!!!!!! proberen de politie aan de lijn te krijgen !!!!! Ze zouden in de loop van de ochtend wel kijken of ze tijd hadden om te komen kijken. Laat ik nu maar FF niets meer zeggen. Vanaf die tijd slaat me de schrik om mijn hart als er maar een deur open staat. PPFF Ben blij dat ik de zaak enlkele maanden geleden verkocht heb. Je moet en mag niet nadenken over de waarden en normen van onze samenleving. ..... zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...