Spring naar bijdragen

Foutcode 33


Ramon2
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 260
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probeer ook eens bij www.jeepparts.nl heeft alls ook wel liggen en heeft een goede prijs en weet je zeker dat je het goede krijgt

Thermostaatje heb ik binnen. Voor de CTS heb ik geinformeerd bij Carplan in Utrecht, daar kan ik via mijn werk nog wel eens korting krijgen. Zo niet zal ik eens naar Nico bellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:):P ... Temp.meter werkt met een sensor achter op het blok, daar zal de riem routing niet veel aan veranderen.

Pff, net B&S gebeld voor thermostaatje en CTS. Hji kon CTS niet vinden in systeem, maar thermostaat wel, deze kost daar €27,5 ex btw en bij de automaterialen zaak €12.75 bruto ex....?!?!?!? Ik wil niet eens meer weten wat die sensor bij B&S kost :no:. Zijn beide geen rocketsience onderdelen!

Zoooohhhh, heet dat inflatie.

Ik heb even op een factuur van januari 2009 gekeken en betaalde toen 11,12 euro ex BTW bij B&S voor een 87graden thermostaat.

Ze verkopen nu alleen zeker nog maar gouden.............. :lol:

Begrijp nu de actie dat je op bepaalde dagen 20% korting krijgt. Kunnen ze makkelijk doen met deze prijzen.

Maar bij mij bleef ondanks de nieuwe thermostaat de temperatuur op de meter op 70 graden staan. :no: Ik vind het best. Zal wel sensor of meter zijn. Wordt naar mijn idee goed warm en de kachel trekt het ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn 2 sensoren. één voor de meter en één voor de PCM.

Die laatste kan de regeling aardig in de war sturen.

Koelwaterthermostaat zelf geloof ik niet in, maar je hebt 'm nu toch.

Immers, bij koude motor gebeurt het ook! Dan doet de thermostaat nog niets...

De coolant sensor is verdacht. Die gaf een fout én kan ook bij koude motor roet in het eten gooien. ( als de computer denkt dat het koelwater -85 ofzo is, zal 'ie daar naar regelen!)

De speedsensor doet niets mbt de loopcultuur. Dat ding is er bij een handbak om 4 redenen:

- Snelheidsmeter

- Afstandsmeter

- Stationairverhoging ( motor loopt bij rollende auto in bepaalde omstandigheden iets sneller stationair

- Snelheidsbegrenzing op 180km/u.

Bij nieuwere automaten wordt de speedinfo ook via de databus aan de automaat ECU doorgegeven. Maar volgens mij alleen bij de XJ en ZJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coolant sensor is verdacht. Die gaf een fout én kan ook bij koude motor roet in het eten gooien. ( als de computer denkt dat het koelwater -85 ofzo is, zal 'ie daar naar regelen!)

Ik heb er ook goede hoop op. Ik vertrouw er zondermeer op dat door vv van die sensor in ieder geval mij CO% gehaald, dan is de keuring hopelijk alvast een feit en dus een zorg minder.

Morgen kan ik de sensor halen bij Carplan en hoop morgenavond te kunnen vervangen tesamen met de thermostaat en dan te kunnen testen.

Fingers crossed :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Manifold air temprature sensor al gechecked of de MAP sensor?

Deze beide sensoren regelen ook de brandstof hoeveelheid wat ingespoten wordt.

http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Engine/mat_relocation.htm

Lees dit maar eens door heel interessant!!!

Beide sensoren al uitgewisseld maar helaas ook geen resultaat :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren auto voor de keureing geweest en afgekeurd. Te hoog CO en te hoge lambda waarde zijn de enige dingen die ik terug kan plaatsen op het probleem. Uitlaat zou lekker, maar vanaf de cherrybom tot eindstuk is alles nieuw, dus kan goed dat spruitstuk/pakking stuk is. Vraag daar over: Als CO niet goed is, wil dat dan ook automatisch dat dus ook je lambda waarde te hoog is?

Verder wat kleine dingen, remmen ff afstellen achter ivm 40% remverschil en dus 10% te weinig. Ik had ze op voorhand al schoon gemaakt maar toch ook maar ff stellen.

Een achteruitrijlampje stuk en een mistlamp achter. Ik heb die lamp niet, maar wel een schakelaar, dus schakelaar maar weg halen, want ik hoef volgens mij geen mistlamp te hebben ivm ouder dan 1997?! Of maakt het nog verschil dat het grijs kenteken is?

En wat speling op de stuurkogels, ff opnieuw van vet voorzien.

Alles bij elkaar valt dus mee voor APK <_<.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een achteruitrijlampje stuk en een mistlamp achter. Ik heb die lamp niet, maar wel een schakelaar, dus schakelaar maar weg halen, want ik hoef volgens mij geen mistlamp te hebben ivm ouder dan 1997?! Of maakt het nog verschil dat het grijs kenteken is?

Hoi ik heb op mijn ZJ ook geen mist achterlicht en hij is van 1996 en gewoon geel kenteken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag met John en zijn zelf gemaakte brandstofdrukmeter (:blink:) de drukken gemeten op het moment dat de motor beroerd loopt. Drukken zijn goed.

Ook geconstateerd dat er een scheurtje zit in het eindstuk van de uitlaatspruitstuk?! Je voelt wat lucht als je uitlaat dichtzit, blazen...

Ben bang dat ik het spruitstuk los zal moeten halen om het beter bekijken. Had niet het idee dat het nou een groot lek was, maar toch. Wellicht wil iemand zondag eens kijken en zijn mening geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vanavond toch eens verder gegaan met die ene afwijkende injector zoals ik al eerdere al vermeld. Omdat die ene injector een andere sproeierkopje had, had ik geinformeerd bij BenS en die vertelde dat als de injector voor dit type auto was, het niet zo heel erg vreemd was dat deze een andere sproeierkopje hand. (deze was helemaal vlak en de overige 5 een naaldje).

Maar toch eens ff verder gespeurd; de 5 gele die erin zitten zijn met een crownnummer: 1993 -1995 - 4.0L – 53030343.

Die ene blauwe heeft nummer 0280150211, en dat is een Bosch en voor zover ik terug kan vinden zit deze in een BMW en Renault motor van 1983 - 1986...???????

De crown heeft een flow van 21.4lb/hr

De bosch heeft een flow van 14,0lb/hr

Ofwel, ik heb er eentje die te weinig op brengt.

Nu de vraag: hoe gaat het complete systeem ermee om? Ziet de PCM het verschil in een injector? (heb geen foutcodes!!) Is het mogelijk dat op basis van de O2 sensor, deze een signaal geeft aan de PCM en er daardoor een te rijk mengsel van maakt? Immers, op de hele slechte momenten komen de vlammen en pluimen uit me uitlaat.

Ik kan van Raven zijn oude injectorrail incl injectoren lenen om te testen, maar de info die ik vraag is dus als voorkennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij kan er minder door lopen, maar dan ook continu.

Dat jouw probleem er door wordt veroorzaakt, geloof ik niet...

Vlammen in de uitlaat, ploffen, wordt veroorzaakt door een niet volledig verbrand mengsel dat in de uitlaat alsnog tot ontbranding komt.

Een injector welke te weinig inspuit, zal dat niet veroorzaken.

Wat ik me van de week nog wel bedacht.... Hoe is het met de distributieketting van je blok. Is daar recentelijk nog aan gewerkt, toen je probleem begon?

Als je distributie van tijd staat, kan dat ook dergelijke problemen veroorzaken.

Koud of kort na een start kannie dan nog wel aardig lopen, maar zodra de motor wat warmer wordt gaat het mis wanneer er een keer een lastwisseling is ofzo...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou juist ook denken dat wanneer de rek uit de ketting is, dat het ook juist continue moet zijn?

Als de klacht optreed, en ik zet de motor af en ik start weer gelijk, kan de motor voor de rest van de dag weer goed lopen. Zoals de laatste keer in Zeumeren; de hele dag geen last gehad en toen heeft de motor toch aardig op zijn flikker gekregen!

Ik ken het verleden van de jeep niet, weet dus ook niet of er gewerkt is aan de ketting.

De motor heeft dus ook last van moeizaam aanslaan; als de cilinder van de betreffende injector net aan de beurt is voor de vonk, en die injector spuit te weinig in? Wat dan? Zou kunnen verklaren waarom de ene keer wel en de andere keer geen moeizaam aanslaan?

Misschien ook eens de bougies een voor een eruit halen om te kijken naar de verkleuring; moet wat zeggen over de verbranding. Er zitten overigens nieuwe in sinds een maand of wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond toch eens verder gegaan met die ene afwijkende injector zoals ik al eerdere al vermeld. Omdat die ene injector een andere sproeierkopje had, had ik geinformeerd bij BenS en die vertelde dat als de injector voor dit type auto was, het niet zo heel erg vreemd was dat deze een andere sproeierkopje hand. (deze was helemaal vlak en de overige 5 een naaldje).

Maar toch eens ff verder gespeurd; de 5 gele die erin zitten zijn met een crownnummer: 1993 -1995 - 4.0L – 53030343.

Die ene blauwe heeft nummer 0280150211, en dat is een Bosch en voor zover ik terug kan vinden zit deze in een BMW en Renault motor van 1983 - 1986...???????

De crown heeft een flow van 21.4lb/hr

De bosch heeft een flow van 14,0lb/hr

Ofwel, ik heb er eentje die te weinig op brengt.

Nu de vraag: hoe gaat het complete systeem ermee om? Ziet de PCM het verschil in een injector? (heb geen foutcodes!!) Is het mogelijk dat op basis van de O2 sensor, deze een signaal geeft aan de PCM en er daardoor een te rijk mengsel van maakt? Immers, op de hele slechte momenten komen de vlammen en pluimen uit me uitlaat.

Ik kan van Raven zijn oude injectorrail incl injectoren lenen om te testen, maar de info die ik vraag is dus als voorkennis.

Zou maar gauw de cown injectoren in de prullebak smijten, probeer die van raven maar eens, het verschil in injectoren kan wel degelijk een probleem opleveren, het kan goed zijn dat onder bepaalde omstandigheden de pcm de boel wil gaan bijsturen, en met een injector die de structureel te weinig brandstof geeft gaat het niet wat worden, en kunnen de gekste dingen ontstaan, dus ook uwe storing.

Crown spullen zijn meestal (altijd) van slechte kwaliteit, kan ook goed zijn dat 1 van deze injectoren uitvalt of zoiets

heeft niks met het dis.ketting te maken dan doet hij het nooit goed.

suc6

bewerkt door aitze
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien wat we allemaal hebben geelimineerd lijkt de injector de meeste kans te hebben de Gremlin te zijn.

Is in iedergeval wel het meest eenvoudig te testen.

Wat betreft rich of lean mengsel.

Die 14 lb/hr hoeft niet bij 31psi bereikt te worden. Weet niet hoeveel psi een Fuego (:bye1::lol::)) op zijn injectorrail heeft staan.

Wat wel al een probleem kan zijn is het sproeibeeld.

Kan zijn dat de regeling gaat oscilleren; de O2 sensor meet een te lean mengsel en verhoogt brandstof dosering, de O2 sensor meet een te rich mengsel en knijpt de brandstofdosering enz.

Oscillatie hoeft niet altijd op te treden en dat komt weer overeen met de klacht die niet altijd op treedt.

We zullen het zeker weten als we deze (zeker foute) injector vervangen voor 1 die wel aan de specs voldoet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:P Jeep bijna goed gekeurd..... alle punten okay, maar helaas wederom afkeur op te hoog CO.

Jeep mocht nog een nachtje blijven staan om morgen nog maar eens wat warmer te rijden en te kijken of het lukt.

Zo niet dan snel aan de gang met de injectorrail van Raven. Vermoedelijk veroorzaken deze een te hoog CO/lambda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...