Chris Geplaatst January 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2010 Lekker naar de automaterialen zaak gaan, maar ik dacht dat je waterpomp nu verkeerd draaide maar was niet zo vandaar dat ik het zei Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst January 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2010 Probeer ook eens bij www.jeepparts.nl heeft alls ook wel liggen en heeft een goede prijs en weet je zeker dat je het goede krijgt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2010 Probeer ook eens bij www.jeepparts.nl heeft alls ook wel liggen en heeft een goede prijs en weet je zeker dat je het goede krijgt Eens:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2010 Probeer ook eens bij www.jeepparts.nl heeft alls ook wel liggen en heeft een goede prijs en weet je zeker dat je het goede krijgt Thermostaatje heb ik binnen. Voor de CTS heb ik geinformeerd bij Carplan in Utrecht, daar kan ik via mijn werk nog wel eens korting krijgen. Zo niet zal ik eens naar Nico bellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst January 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2010 ... Temp.meter werkt met een sensor achter op het blok, daar zal de riem routing niet veel aan veranderen.Pff, net B&S gebeld voor thermostaatje en CTS. Hji kon CTS niet vinden in systeem, maar thermostaat wel, deze kost daar €27,5 ex btw en bij de automaterialen zaak €12.75 bruto ex....?!?!?!? Ik wil niet eens meer weten wat die sensor bij B&S kost . Zijn beide geen rocketsience onderdelen! Zoooohhhh, heet dat inflatie. Ik heb even op een factuur van januari 2009 gekeken en betaalde toen 11,12 euro ex BTW bij B&S voor een 87graden thermostaat. Ze verkopen nu alleen zeker nog maar gouden.............. Begrijp nu de actie dat je op bepaalde dagen 20% korting krijgt. Kunnen ze makkelijk doen met deze prijzen. Maar bij mij bleef ondanks de nieuwe thermostaat de temperatuur op de meter op 70 graden staan. Ik vind het best. Zal wel sensor of meter zijn. Wordt naar mijn idee goed warm en de kachel trekt het ook goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2010 er zijn 2 sensoren. één voor de meter en één voor de PCM. Die laatste kan de regeling aardig in de war sturen. Koelwaterthermostaat zelf geloof ik niet in, maar je hebt 'm nu toch. Immers, bij koude motor gebeurt het ook! Dan doet de thermostaat nog niets... De coolant sensor is verdacht. Die gaf een fout én kan ook bij koude motor roet in het eten gooien. ( als de computer denkt dat het koelwater -85 ofzo is, zal 'ie daar naar regelen!) De speedsensor doet niets mbt de loopcultuur. Dat ding is er bij een handbak om 4 redenen: - Snelheidsmeter - Afstandsmeter - Stationairverhoging ( motor loopt bij rollende auto in bepaalde omstandigheden iets sneller stationair - Snelheidsbegrenzing op 180km/u. Bij nieuwere automaten wordt de speedinfo ook via de databus aan de automaat ECU doorgegeven. Maar volgens mij alleen bij de XJ en ZJ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2010 De coolant sensor is verdacht. Die gaf een fout én kan ook bij koude motor roet in het eten gooien. ( als de computer denkt dat het koelwater -85 ofzo is, zal 'ie daar naar regelen!) Ik heb er ook goede hoop op. Ik vertrouw er zondermeer op dat door vv van die sensor in ieder geval mij CO% gehaald, dan is de keuring hopelijk alvast een feit en dus een zorg minder. Morgen kan ik de sensor halen bij Carplan en hoop morgenavond te kunnen vervangen tesamen met de thermostaat en dan te kunnen testen. Fingers crossed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 28, 2010 Fingers crossed Inderdaad, anders moeten we zaterdag de YJ uit je garage duwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Thermostaat en CTS vervangen. De eerste start was perfect, het ritje erna ook. Bij 2e x starten na terug komst.... nog steeds niet goed.... Gloeiende gloeiende!!! Weer terug naar het brandstofsysteem om de drukken te meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Manifold air temprature sensor al gechecked of de MAP sensor? Deze beide sensoren regelen ook de brandstof hoeveelheid wat ingespoten wordt. http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Engine/mat_relocation.htm Lees dit maar eens door heel interessant!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2010 Manifold air temprature sensor al gechecked of de MAP sensor?Deze beide sensoren regelen ook de brandstof hoeveelheid wat ingespoten wordt. http://www.lunghd.com/Tech_Articles/Engine/mat_relocation.htm Lees dit maar eens door heel interessant!!! Beide sensoren al uitgewisseld maar helaas ook geen resultaat . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 Gisteren auto voor de keureing geweest en afgekeurd. Te hoog CO en te hoge lambda waarde zijn de enige dingen die ik terug kan plaatsen op het probleem. Uitlaat zou lekker, maar vanaf de cherrybom tot eindstuk is alles nieuw, dus kan goed dat spruitstuk/pakking stuk is. Vraag daar over: Als CO niet goed is, wil dat dan ook automatisch dat dus ook je lambda waarde te hoog is? Verder wat kleine dingen, remmen ff afstellen achter ivm 40% remverschil en dus 10% te weinig. Ik had ze op voorhand al schoon gemaakt maar toch ook maar ff stellen. Een achteruitrijlampje stuk en een mistlamp achter. Ik heb die lamp niet, maar wel een schakelaar, dus schakelaar maar weg halen, want ik hoef volgens mij geen mistlamp te hebben ivm ouder dan 1997?! Of maakt het nog verschil dat het grijs kenteken is? En wat speling op de stuurkogels, ff opnieuw van vet voorzien. Alles bij elkaar valt dus mee voor APK <_<. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst February 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 Een achteruitrijlampje stuk en een mistlamp achter. Ik heb die lamp niet, maar wel een schakelaar, dus schakelaar maar weg halen, want ik hoef volgens mij geen mistlamp te hebben ivm ouder dan 1997?! Of maakt het nog verschil dat het grijs kenteken is? Hoi ik heb op mijn ZJ ook geen mist achterlicht en hij is van 1996 en gewoon geel kenteken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 4, 2010 Vandaag met John en zijn zelf gemaakte brandstofdrukmeter () de drukken gemeten op het moment dat de motor beroerd loopt. Drukken zijn goed. Ook geconstateerd dat er een scheurtje zit in het eindstuk van de uitlaatspruitstuk?! Je voelt wat lucht als je uitlaat dichtzit, blazen... Ben bang dat ik het spruitstuk los zal moeten halen om het beter bekijken. Had niet het idee dat het nou een groot lek was, maar toch. Wellicht wil iemand zondag eens kijken en zijn mening geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2010 Vanavond toch eens verder gegaan met die ene afwijkende injector zoals ik al eerdere al vermeld. Omdat die ene injector een andere sproeierkopje had, had ik geinformeerd bij BenS en die vertelde dat als de injector voor dit type auto was, het niet zo heel erg vreemd was dat deze een andere sproeierkopje hand. (deze was helemaal vlak en de overige 5 een naaldje). Maar toch eens ff verder gespeurd; de 5 gele die erin zitten zijn met een crownnummer: 1993 -1995 - 4.0L – 53030343. Die ene blauwe heeft nummer 0280150211, en dat is een Bosch en voor zover ik terug kan vinden zit deze in een BMW en Renault motor van 1983 - 1986...??????? De crown heeft een flow van 21.4lb/hr De bosch heeft een flow van 14,0lb/hr Ofwel, ik heb er eentje die te weinig op brengt. Nu de vraag: hoe gaat het complete systeem ermee om? Ziet de PCM het verschil in een injector? (heb geen foutcodes!!) Is het mogelijk dat op basis van de O2 sensor, deze een signaal geeft aan de PCM en er daardoor een te rijk mengsel van maakt? Immers, op de hele slechte momenten komen de vlammen en pluimen uit me uitlaat. Ik kan van Raven zijn oude injectorrail incl injectoren lenen om te testen, maar de info die ik vraag is dus als voorkennis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2010 Hij kan er minder door lopen, maar dan ook continu. Dat jouw probleem er door wordt veroorzaakt, geloof ik niet... Vlammen in de uitlaat, ploffen, wordt veroorzaakt door een niet volledig verbrand mengsel dat in de uitlaat alsnog tot ontbranding komt. Een injector welke te weinig inspuit, zal dat niet veroorzaken. Wat ik me van de week nog wel bedacht.... Hoe is het met de distributieketting van je blok. Is daar recentelijk nog aan gewerkt, toen je probleem begon? Als je distributie van tijd staat, kan dat ook dergelijke problemen veroorzaken. Koud of kort na een start kannie dan nog wel aardig lopen, maar zodra de motor wat warmer wordt gaat het mis wanneer er een keer een lastwisseling is ofzo... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2010 Ik zou juist ook denken dat wanneer de rek uit de ketting is, dat het ook juist continue moet zijn? Als de klacht optreed, en ik zet de motor af en ik start weer gelijk, kan de motor voor de rest van de dag weer goed lopen. Zoals de laatste keer in Zeumeren; de hele dag geen last gehad en toen heeft de motor toch aardig op zijn flikker gekregen! Ik ken het verleden van de jeep niet, weet dus ook niet of er gewerkt is aan de ketting. De motor heeft dus ook last van moeizaam aanslaan; als de cilinder van de betreffende injector net aan de beurt is voor de vonk, en die injector spuit te weinig in? Wat dan? Zou kunnen verklaren waarom de ene keer wel en de andere keer geen moeizaam aanslaan? Misschien ook eens de bougies een voor een eruit halen om te kijken naar de verkleuring; moet wat zeggen over de verbranding. Er zitten overigens nieuwe in sinds een maand of wat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst February 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2010 (bewerkt) Vanavond toch eens verder gegaan met die ene afwijkende injector zoals ik al eerdere al vermeld. Omdat die ene injector een andere sproeierkopje had, had ik geinformeerd bij BenS en die vertelde dat als de injector voor dit type auto was, het niet zo heel erg vreemd was dat deze een andere sproeierkopje hand. (deze was helemaal vlak en de overige 5 een naaldje).Maar toch eens ff verder gespeurd; de 5 gele die erin zitten zijn met een crownnummer: 1993 -1995 - 4.0L – 53030343. Die ene blauwe heeft nummer 0280150211, en dat is een Bosch en voor zover ik terug kan vinden zit deze in een BMW en Renault motor van 1983 - 1986...??????? De crown heeft een flow van 21.4lb/hr De bosch heeft een flow van 14,0lb/hr Ofwel, ik heb er eentje die te weinig op brengt. Nu de vraag: hoe gaat het complete systeem ermee om? Ziet de PCM het verschil in een injector? (heb geen foutcodes!!) Is het mogelijk dat op basis van de O2 sensor, deze een signaal geeft aan de PCM en er daardoor een te rijk mengsel van maakt? Immers, op de hele slechte momenten komen de vlammen en pluimen uit me uitlaat. Ik kan van Raven zijn oude injectorrail incl injectoren lenen om te testen, maar de info die ik vraag is dus als voorkennis. Zou maar gauw de cown injectoren in de prullebak smijten, probeer die van raven maar eens, het verschil in injectoren kan wel degelijk een probleem opleveren, het kan goed zijn dat onder bepaalde omstandigheden de pcm de boel wil gaan bijsturen, en met een injector die de structureel te weinig brandstof geeft gaat het niet wat worden, en kunnen de gekste dingen ontstaan, dus ook uwe storing. Crown spullen zijn meestal (altijd) van slechte kwaliteit, kan ook goed zijn dat 1 van deze injectoren uitvalt of zoiets heeft niks met het dis.ketting te maken dan doet hij het nooit goed. suc6 February 15, 2010 bewerkt door aitze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2010 Ok, distibutie uitgesloten dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2010 Gezien wat we allemaal hebben geelimineerd lijkt de injector de meeste kans te hebben de Gremlin te zijn. Is in iedergeval wel het meest eenvoudig te testen. Wat betreft rich of lean mengsel. Die 14 lb/hr hoeft niet bij 31psi bereikt te worden. Weet niet hoeveel psi een Fuego () op zijn injectorrail heeft staan. Wat wel al een probleem kan zijn is het sproeibeeld. Kan zijn dat de regeling gaat oscilleren; de O2 sensor meet een te lean mengsel en verhoogt brandstof dosering, de O2 sensor meet een te rich mengsel en knijpt de brandstofdosering enz. Oscillatie hoeft niet altijd op te treden en dat komt weer overeen met de klacht die niet altijd op treedt. We zullen het zeker weten als we deze (zeker foute) injector vervangen voor 1 die wel aan de specs voldoet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst February 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 Jeep bijna goed gekeurd..... alle punten okay, maar helaas wederom afkeur op te hoog CO. Jeep mocht nog een nachtje blijven staan om morgen nog maar eens wat warmer te rijden en te kijken of het lukt. Zo niet dan snel aan de gang met de injectorrail van Raven. Vermoedelijk veroorzaken deze een te hoog CO/lambda. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 Je hebt een slecht moment uitgekozen voor de APK. Het is net een week waarin ik niet naar Arnhem of Amsterdam moet. Donderdag kom ik weer die kant op! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 Zo niet dan snel aan de gang met de injectorrail van Raven. Vermoedelijk veroorzaken deze een te hoog CO/lambda. Ik hoop voor je het dit is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 Je hebt een slecht moment uitgekozen voor de APK.Het is net een week waarin ik niet naar Arnhem of Amsterdam moet. Donderdag kom ik weer die kant op! Eindelijk excuus om hem op te komen halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Eindelijk excuus om hem op te komen halen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.