Spring naar bijdragen

Invoer Jeepspullen uit de USA.


REAL STRANGLER
 Share

Recommended Posts

Je mag tegenwoordig tot , ik dacht $400 , vrij invoeren als je wat meeneemt uit de USA.

Geldt dat ook voor bestellingen per post tot zeg eens $400 incl verzending en 'handling' kosten ? zijn die ook vrij gesteld van invoer belasting en BTW ?

Als dat nl. zo is, kan het wel eens rendabel zijn om twee 'halve' zendingen te doen ipv één grote.

Omdat 4WD op dit moment leuke kortingen biedt, ga ik lekker bestellen, maar ik wil wel graag weten hoe dit zit !

siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hogere douanevrijstelling voor invoer van buiten de EU, maar BTW-drempel blijft gelijk

De Tweede Kamer heeft ingestemd met het wetsvoorstel dat de belastingvrijstelling voor bagage van reizigers die uit een land van buiten de Europese Unie komen verhoogt. Een reiziger mag voortaan voor € 430 goederen belastingvrij meenemen. Deze vrijstelling geldt voor alle belastingen die bij invoer verschuldigd zijn zoals BTW en invoerrechten.

Wat betekent dit voor uw pakketten?

Voor postverkeer gelden andere regels dan voor reizigers. Alleen de vrijstelling van invoerrechten voor commerciële postzendingen wordt verhoogd. Als een zending minder waard is dan € 150 wordt voortaan geen invoerrecht meer geheven. Voor de BTW blijft de drempel echter €22

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alleen als je het zelf meeneemt Siert

alles per post of UPS moet worden belast met 4,5% inv recht auto onderdelen

dus je aankoopbedrag 4wd + transportkosten daar over 4,5% (waarde bij binnenkomst EEC)

en over dat totaal 19%

je betaalt dus invoerrechten over goederen en transport

en BTW over goederen+transport+ inv rechten

alleen komen postzendingen er nogal eens doorheen glippen

ik had eau de toilette uit usa (usd 47,00-100 ml) en betaalde 19% btw en 12,50 inklaren

kwam dus 21,50 bij

week later 4 of 5 flessen en hoefde niks te betalen.

zelfde verpakking ,leverancier en vermeldingen inhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet helemaal waar

Ik had van de week een grote zending van 4wd 75 kgs

sunridertop, smittybilt lier etc. 7 dozen

Heb ik 2 zendingen van laten maken want dan is het goedkoper

UPS doet paketten en grote zendingen gaan via Schenker en dan loop je leeg op de afhandelingskosten op schiphol terwijl UPS tot franco huis wordt geleverd.

en dat lekker ruiken tja heb een drol in mn zak:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UPS doet paketten en grote zendingen gaan via Schenker en dan loop je leeg op de afhandelingskosten op schiphol terwijl UPS tot franco huis wordt geleverd.

Klopt. Schenker is wat dat betreft niet je beste vriend. Heb dat ook al eens meegemaakt :lol:

En vanmiddag een FedEx factuur ontvangen met alleen BTW, dus in de praktijk werkt het inderdaad zoals michel zegt. Daarbij kun je er (volgens mij) vanuit gaan dat FedEx & UPS altijd de bedragen doorberekenen volgens de wet, en er bij USPS (de gewone post) nog wel eens een zending gratis doorgeen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren bij een internetshop in de VS besteld. maar helaas versturen ze niet naar het buitenland toe. maar geen probleem ik laat het nu naar mijn nicht opsturen die in de VS woont. en die verstuurt het in 2 flatrate boxen naar nederland toe. want ik heb op de site van uspostal gekeken dat het goedkoper is om het met 2 dozen opsturen dan in 1 doos ivm het gewicht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het probleempje is dat ik voor het opsturen van een simpele SYE kit al $94 moet betalen; dan kan ik beter de order wat vergroten; eens kijken waar we dan op uit komen.

Weten jullie of die $ 94 door het volume of het gewicht komt?

siert.

Ik vind dat persoonlijk wel meevallen. Denk dat het gewicht in dit geval wel meespeelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het probleempje is dat ik voor het opsturen van een simpele SYE kit al $94 moet betalen; dan kan ik beter de order wat vergroten; eens kijken waar we dan op uit komen.

Weten jullie of die $ 94 door het volume of het gewicht komt?

siert.

je moet aan de leverancier vragen wat het product weegt totaal en hoe groot het is. weegt het product 20 lbs/pounds of minder en de verpakking van het product is kleiner dan regular flate rate box afmetingen 13-5/8"x11-7/8"x3-3/8". dan is het voordeliger om het met piority mail flate rate box van uspostal (usps) te versturen prijs $42,95 incl verzendkosten levertijd 6 A 10 dagen

ik heb bij summitracing.com 2 schijfremmen en 2 setjes remblokken besteld. had ik de zending in een doos laten versturen dan was ik $138,50 verzendkosten kwijt geweest. nu heb ik het zo gedaan. 2x apart 1 schijfrem 1 set remblokken besteld en wegen 19 lbs samen . prijs per piority mail flate rate box $42,95 incl verzendkosten. en dan komt er ook nog eens bij. bestel je als particulier buiten de EU en onder E150 incl verzendkosten. dan hoef je ook minder invoer belatsingen te betalen

voor verzendtarieven van uspostal kijk op www.usps.com

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...