Spring naar bijdragen

Spontaan uitvallen #2


Recommended Posts

hoi jeepers, ik heb dit probleem ook met mijn GC 4.0L, alleen bij mij maakt de afstand niet uit.

In het begin kan ik ongveer 25 km rijden en dan begint de ellende, gisteren op de snelweg van groningen naar lelystad is ie 14x uitgevallen, dus genieten was er niet bij. Het rare is dat ik hem gewoon naar de kant rol en na ongeveer 1 tot 2 minuten gewoon weer kan starten.

Doe ik het eerder dan hoor je een geluid dat ongeveer hetzelfde is alsof ie te weinig benzine krijgt, hij pruttelt dan wat.

Had jij dit ook dok na het het uitvallen en dat je hem toen weer wilde starten.

Kan iemand mij vertellen waar ik die benzinefilter kan vinden?

Gr Brutus

bewerkt door Kameel
nieuwe discussie van gemaakt..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filter & pomp zitten in de tank.

Dus als je die er onderuit gaat halen, meteen alles vernieuwen. Het zou best kunnen dat je pomp aan het einde is..

alternatieven:

Stopt de motor of heb je helemaal geen stroom meer? (accu aansluitingen, dynamo problemen)

Relais van de brandstofpomp controleren is ook nog een optie. (ik weet niet zeker waar die zit bij de GC) Al is dat meestal of goed of kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kameel, ik hb er een nieuwe motor ingezet en voor die tijd had ik dat probleem niet.

ik les ook dat de cps en probleem kan geven,maar dan moet de motor toch uberhaupt niet aangaan of hb ik dat fout?

Dynamo was en lager stuk en die heb ik al vervangen, maar met die ander dynamo had ik ht ook al.

De wwegenwacht heeft gisteren het gangbare door gemeten en de accu etc waren goed. De man had toevallig Amerikaanse auto s als hobby om te sleutelen en hij beaamde dat hij heel goed liep en zei wel dat dit hel lastige storingen zijn.

Tijdens rijden heft hij er een meter opgezet met uitlezingn en hij kon al wel zeggen dat het gen elektrische storing was.

Als ik s ochtends wgrijd dan is ht de eerste 20 a 25 km niet, en daarna, kan je er gen touw an vast knopen, de ene ker is ht om de 7 km en dan wer om de 15 of its anders bijvoorbeld na 25 min.

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Kameel, dat was een klus,maar geduld wordt beloond he.

Die man van de wegenwacht had alles nog eens los en vast gezet en de contcten nagelopen en ingesprait ,maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

Onderweg zijn we 20 min gestopt ongeveer en toen kon ik dus wderom 25 km rijden zonder probleem van uitvallen, daarna gaat het weer met regelmaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al foutcodes uitgelezen? Ik weet niet of dat zonder apparaat kan met een WJ, maar wellicht dat er daarin een hint naar de oplossing ligt?

Bij mij was de CPS (crankshaft position sensor, op de bellhousing) ook ooit overleden, en in het traject naar definitief kapot viel de Jeep ook steeds uit, en kon daarna wel weer gestart worden. Tot die op een dag helemaal niet meer gestart kon worden. Ik kreeg helaas toen geen foutcodes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mitchell, alvast bedankt voor je reactie. ik heb ook gen foutcodes.

Was vorige week hen gewest naar de dealer en hij gaf alleen een melding van een stroomkringonderbreking en dat was van de buitentemepratuursensor die ik nog niet had aangesloten.

Toen jij dat had, wet je nog of je hm direkt wer kon starten of moest je ook ongveer 2 minuten wachten. Als ik hem prober eerder te starten dan is het net of i op 4 cilinders loopt of dat de motor te weinig brandstof krijgt , hij hapert zeg maar.

Wacht ik ff langer , 2 minuten dus, dan start ie wel wer gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen dank, het is altijd vervelend wanneer de Jeep niet betrouwbaar is, dus wanneer we kunnen, helpen we!

Bij mij kon ik in het begin wel gelijk weer starten, maar dat werd steeds slechter. Tegen het einde moest ik inderdaad telkens wachten.

Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het de CPS is, en omdat die het meestal wel doet is hij ook lastig door te meten. Je zou eens moeten meten waneer de auto net is afgeslagen.

In de FSM (als je die hebt) zal wel staan welke waardes je moet vinden.

Ik had toen preventief een nieuwe CPS besteld (in Amerika, was niet zo duur, iets van $ 35 bij www.rockauto.com), dus toen de mijne echt overleden was, kon ik 'm er gelijk inzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...Was vorige week hen gewest naar de dealer en hij gaf alleen een melding van een stroomkringonderbreking....

Ben je bij de echte dealer geweest of bij een autobedrijf ?

Uit ervaring weet ik dat de dealer "dieper" in de auto kan kijken dan de normale obd scanners.

Bij mij kon hij zelfs zien dat in januari cd nr 6 uit de wisselaar was blijven hangen :coffee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Jeepers, ik ben inmiddels bij de jeepdealer geweest en heb alles uit laten lezen.

En daar kwamen ze tot de conclusie dat de labda sensor na je katalisator stuk was.

Deze had 15x een storing aangegeven.

Ik kan mij alleenniet voorstellen dat daartijdens het rijden mijn hele motor van uit gaat.

Wat denken jullie?

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uhhh

ik had ook geklooi. Bij mij bleek er een soort van bezinetoevoer onderbreker op te zitten. Tank je bijvoorbeeld of maak je eenpitstop en druk je voor het starten niet op unlock op de afstandbediening dan wordt de benzinetoevoer afgesneden. Schakelt bij mij binnen een minuut al in, heel irritant als je dat niet weet :). even starten en je kon weeer paar honderd meter rijden.

Misschien hetelfde ''probleem''?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeepers, ik ben inmiddels bij de jeepdealer geweest en heb alles uit laten lezen.

En daar kwamen ze tot de conclusie dat de labda sensor na je katalisator stuk was.

Deze had 15x een storing aangegeven.

Ik kan mij alleenniet voorstellen dat daartijdens het rijden mijn hele motor van uit gaat.

Wat denken jullie?

Gr Brutus

okee wat anders dus... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeepers, ik ben inmiddels bij de jeepdealer geweest en heb alles uit laten lezen.

En daar kwamen ze tot de conclusie dat de labda sensor na je katalisator stuk was.

Deze had 15x een storing aangegeven.

Ik kan mij alleenniet voorstellen dat daartijdens het rijden mijn hele motor van uit gaat.

Wat denken jullie?

Gr Brutus

Volgens mijn dealer doet de achterste sensor niets met het motormanagement, daar is de eerste voor, als die stuk is kan je motor heel beroerd gaan lopen en uitvallen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeepers, heb weer ff met de dealer contact gehad n die baamde dat het de sensor voor de katalisator is.

Dus ik hb straks goede hoop dat mijn probleem dan is opgelost.

Ik hou jullie op de hoogte, zodat er misschien weer een problem is opgelost voor ons allen.

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Jeepers, ik heb de sensor erin en een ritje naar Volendam gemaakt en de henreis deed ie het prima.

De terugweg leek goed te gaan en jullie raden het al.... ja hoor weer uit.

Tot 3x achter elkaar, nu was het 2x als ik moest remmen, ik denk dat dat en toevalstreffer was hoor.

Dus ik heb het mankement nog steeds niet gevonden, baal baal baal.

Hebben jullie nog een idee???????

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brutus,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, daarvan ook melding gemaakt in het forum echter geen reacties gekregen (!)

Het bleek dus de benzinepomp te zijn, als je verder geen foutmeldingen krijgt is dat in de meeste gevallen het probleem, aldus mijn "specialist" die overigens geen jeep dealer is maar veel van Amerikaanse auto's afweet.

Pomp is inmiddels vervangen en ben zonder problemen heen en weer naar Italie geweest.

Brgds: Lowrider

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brutus,

Ik heb hetzelfde probleem gehad, daarvan ook melding gemaakt in het forum echter geen reacties gekregen (!)

Het bleek dus de benzinepomp te zijn, als je verder geen foutmeldingen krijgt is dat in de meeste gevallen het probleem, aldus mijn "specialist" die overigens geen jeep dealer is maar veel van Amerikaanse auto's afweet.

Pomp is inmiddels vervangen en ben zonder problemen heen en weer naar Italie geweest.

Brgds: Lowrider

Misschien als je de oplossing zelf bij je eigen probleem had achtergelaten dat het al was opgelost?

Vaak is het makke dat de oplossing van een probleem niet meer wordt vermeld, toch fijn dat je dat dan maar hier doet.

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lowrider, bedankt voor de info.

Helaas vindt ik het niet zo netjes van je dan, dat wanneer je hier je probleem plaatst en dan vervolgens je opgeloste niet plaatst.

Dat is dan wel de bedoeling he, zodat we elkaar helpen.

Evengoed bedankt nog en ik ga dat proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers, ben vanmiddag weer naar de dealer geweest voor het uitlezen en er was totaal geen storing te vinden.

Dus ik ben weer terug bij af en ik ga nu maar naar ht brandstof gedeelte kijken .

Ik laat het jullie weten!!!!!!!!!!!!!

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien een domme opmerking, maar zou het iets te maken kunnen hebben met de ontluchting van de brandstoftank? (of rijdt ie op gas?)

Hallo Rick, het is gen domme vraag, want ook dat zou kunnen, staat elders ook in dit forum.

Ik heb dat dus ook nog nit geprobeerd.

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...