Spring naar bijdragen

Vullen versnellingsbak!


Recommended Posts

Niet gaaf als je er om twaalf uur 's nachts achter komt dat het filter in de bak niet schoon te maken is maar vervangen dient te worden...:coffee:

Iemand hier vertelde me dat het filter schoon kon worden gemaakt maar of ik ben gek of het is gewoon een wegwerpfilter dat vervangen dient te worden...morgen maar langs de dealer op de fiets dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Je kan idd het filter niet schoonmaken je moet het altijd vervangen, kost maar een paar €€ bij de dealer dus dat valt wel mee.

Als je olie bijgevuld heb ff door alle versnellingen heen met draaiende motor en een iets verhoogd toerental daarna weer ff peilen.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor wat betreft het vullen: ik heb ooit een koperen pijp van 12mm een beetje gebogen en hier een trechter op gemaakt. Dan is het vullen een stuk makkelijker omdat je er redelijk diep voor moet reiken. Maar ja, mijn bak lekt dan ook een beetje dus moet het regelmatig vullen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sta ik bij de dealer voor het filter, wordt me gevraagd of ik al olie heb...

Het antwoord is ' JA' ik heb al olie, van Kroon oil en specifiek voor Jeep en Chrysler dus met alle correcte toevoegingen in tegenstelling tot sommige universele ATF's...

Bij de dealer waarschuwen ze me om ALLEEN originele olie te gebruiken omdat je anders problemen kunt krijgen, met name vreemde schakelmomenten e.d.

Ik denk nog bij mezelf: ' dat zou ik ook zeggen als ik de dealer was...' en je gelooft het niet: ik vul de bak af met 4 liter (iets meer dan aangegeven in 't boek) en rara politiepet: hij doet raar...:wacko:

De versnellingen ' pakken' abrupt en hij schakelt onderin op rare momenten terug...wat een drama...

Toen bedacht ik me: hij heeft 48 uur leeg staan lekken dus hij was ook ECHT leeg, misschien komt t daardoor? Het is nu al stukken beter nadat ik een stuk gereden heb, bovenin loopt hij bijzonder soepel en zelfs beter dan eerst!

Fingers crossed....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk ben je niet vergeten de rembanden af te stellen de "kickdown band" aan de buitenkant van de versnellingsbak en de "lowreverse band" aan de binnenkant van de versnellingsbak!!!!

En als je idd de juiste olie heb gebruikt zal het daar niet aan liggen, heb zelf compleet ververst met Kendall en dat is ook niet het merk van de dealer :thumbsup:

bewerkt door Jeepton
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk ben je niet vergeten de rembanden af te stellen de "kickdown band" aan de buitenkant van de versnellingsbak en de "lowreverse band" aan de binnenkant van de versnellingsbak!!!!

Als er geen klachten zijn, waarom dan rembanden afstellen?

Daarbij, ik had volgens mij al aangegeven dat filtertje mee te pakken, zonde! :thumbsup:

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.........ik vul de bak af met 4 liter........

hij heeft 48 uur leeg staan lekken dus hij was ook ECHT leeg........

Echt leeg, das tussen de 9 en 13 liter, dit is "dry-fill" , na revisie bijvoorbeeld.

4 liter is wel wat weinig, zou eerder voor een 4,5 a 5 liter gaan. Door het lange stilstaan is de oliekoeler waarschijnlijk ook leeg gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou eerst het niveau nog eens peilen. Ik vind 4 liter een beetje aan de krappe kant, ik was eerder een liter of 8 kwijt.
4 liter is wel wat weinig, zou eerder voor een 4,5 a 5 liter gaan. Door het lange stilstaan is de oliekoeler waarschijnlijk ook leeg gelopen.

Ja, bij mij ging er vorig jaar ongeveer 5 liter in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik gebruik een 30 cm tuinslangetje past precies in de peilstokbuis

en daar een kleine trechter in gefrot

deze heb ik achterin liggen met een litertje automatenbak olie

de mijne schakeld goed rijdt al een tijdje met gomma dexron ll

dit staat ook op de peilstok ATF4+ of dexron ll

jeep 5,9 V8 1998

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...