Spring naar bijdragen

Trekhaak verlagen.


Aad V.
 Share

Recommended Posts

Iemand ervaring met het verlagen van de trekhaak?

Heb nu een mooie hoge auto, maar heb nu het probleem dat ik er geen aanhanger meer achter kan hangen.

En moet het liefst ook nog demontabel zijn, anders blijf je weer overal met dat ding in de grond zitten.

Iemand nog ideeën en/of foto's van zo'n trekhaakophanging?

Kan zelf wel een beetje lassen en aanpassen. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand ervaring met het verlagen van de trekhaak?

Heb nu een mooie hoge auto, maar heb nu het probleem dat ik er geen aanhanger meer achter kan hangen.

En moet het liefst ook nog demontabel zijn, anders blijf je weer overal met dat ding in de grond zitten.

Iemand nog ideeën en/of foto's van zo'n trekhaakophanging?

Kan zelf wel een beetje lassen en aanpassen. :wacko:

Het lassen zal geen probleem geven maar onthou wel het volgende. Bij het ontwerpen van een trekhaak gaat men uit van een auto met maximale belading. De hoogte moet dan tussen 350 en 420 mm liggen. De hoogte van de trekhaak meet je van het wegdek tot het hart van de kogel.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al bij een auto in de straat staan meten en kwam op een hoogte van 46,5cm. bovenkant van de kogel.

Ga denk ik een dik U-profiel van 1cm. dik en 14cm.breed aan de trekhaakbalk lassen en dan een dikke plaat er tegen aan gebout met 4 M14 bouten, zodat ik hem er ook weer af kan halen in het terrein en de trekhaak op hoogte kan brengen voor montage.

Maar wat zal er gebeuren als je aangehouden wordt door de politie en ziet dat dit geen goedgekeurde trekhaak is?

Zou je hier een bekeuring of een waarschuwing voor krijgen? Of je kan de hele handel aan de weg laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Hallo. Je kan ook de dissel van de aanhanger/caravan verhogen met kokerprofieltjes. 80 mm en door en door vast gebout. Beresterk en alles nu in een lijn.

Dat heb ik dus gedaan, met goed succes moet ik toegeven. <_<

deze foto hadden jullie nog te goed .

medium.jpg

medium.jpg

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes. Dat is inderdaad toevallig. Wel een heel logische en goede manier.

Het schijnt dat ALKO speciale kokers los verkoopt voor deze aanpassing, dus het is absoluut niet illegaal, maar technisch verantwoord door ALKO. Ik heb hierover ook telefonisch kontakt gezocht met de technische dienst van hen in Duitsland en een positieve reactie gekregen.

Mijn caravan ligt nu mooi vlak achter mijn jeep en dat is zeker te merken aan de goede en rustige wegligging.

Dat was eerst wel anders, als ik een tunnel indook. Slingeren als een gek.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...