Spring naar bijdragen

Boven de 30km/h behoorlijk lawaai bij rechter voorwiel


Recommended Posts

Hoihoi,

Sinds ik nieuwe voorbanden onder mijn WJ heb, komt er een behoorlijk lawaai bij het rechter voorwiel vandaan. Tot ongeveer 30-35km/h hoor je niks, daarboven begint het en wordt erger als je harder rijdt. In neutraal zetten en/of gas bijgeven maakt niet uit. Het geluid blijft evenredig aan de omwentelingen van het wiel.

Na het lekrijden van het rechter voorwiel, heb ik helaas twee dagen met de reserveband moeten rijden (de huidige bandmaat -255/55/r18- was niet op voorraad) dit is een 17 ipv 18 inch.

Het is gekomen na de nieuwe banden, daarvoor had ik er absoluut geen last van. Kan het te maken hebben met de kilometers die gereden zijn op een kleiner wiel?

Handmatig op de brug is het geluid niet te traceren.

Waar kan of moet ik zoeken?

Alvast bedankt!

Groetjes, Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt een beetje aan de grootte van de band,als deze ongeveer gelijk is aan de orginele moet het geen punt zijn.Maar als deze een duidelijk kleinere omtrek heeft kan het zijn dat je diff dit niet prettig vindt.

Resultaat is dat de tanden in je diff wat grotere slijtage hebben gekregen, in het bijzonder je sateliet tandwielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor de duidelijkheid.

Het geluid lijkt een beetje op een molen/propeller/ventilator die uit evenwicht is.. Wieuw-wieuw-wieuw, dat steeds sneller gaat naarmate de auto harder rijdt..

Moeilijk te zeggen wat en waar het geluid vandaan komt op een forum.

Zo als jij het aangeeft kan het ook een wiellager zijn.

Maar het blijft hier vandaan een gok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo is het geluid mischien afrolgeluid van je nieuwe banden?

ik weet hoe klote het is als je het geluid niet precies kunt localiseren .

ik heb nu na een jaar nog steeds het zelfde probleem wat jij ook hebt,

naarmate ik versnel hoor ik een woesh woesh geluid maar ik heb het naar mijn gevoel rechts achter ergens ,ik heb al van alles geprobeert maar het geluid dat blijft!! en als ik rem voel ik het geluid in mijn rempedaal door resoneren volgende maand ga ik de remschijven maar eens vervangen misschien is dat het ?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom probeer je het truukje niet dat ik in het ander topic heb vermeld ?

Ik had ook zo'n groller en door wat kruipolie tussen de spleet van het wiellager te spuiten, was het geluid plots veel minder.

dus conclusie: de olie die in het wiellager komt doet het geluid verminderen, waardoor je kunt besluiten dat er idd. iets met het lager aan de hand is.

ps. ik ga eind mei naar duitsland op vakantie. Heb een shop gevonden waar een wiellager voor een WJ voor 100 euro te koop is i.p.v. 289 euro bij de stealer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
Zowel de voor- als achteras zijn net volledig ververst, het geluid blijft..

beste fransdemers, ik heb precies hetzelfde probleem. bij dezelfde snelheid en tot 5 minuten na het wegrijden, daarna is het weg. ik kan niks vinden maar ik ruik een beetje rubberlucht bij het voorwiel (recht) daar komt vermoedelijk het geluid vandaan. heb je ondertussen al een oplossing gevonden?

groet roempes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even voor de duidelijkheid.

Het geluid lijkt een beetje op een molen/propeller/ventilator die uit evenwicht is.. Wieuw-wieuw-wieuw, dat steeds sneller gaat naarmate de auto harder rijdt..

beste fransdemers, ik heb precies hetzelfde probleem. bij dezelfde snelheid en tot 5 minuten na het wegrijden, daarna is het weg. ik kan niks vinden maar ik ruik een beetje rubberlucht bij het voorwiel (recht) daar komt vermoedelijk het geluid vandaan. heb je ondertussen al een oplossing gevonden?

groet roempes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste fransdemers, ik heb precies hetzelfde probleem. bij dezelfde snelheid en tot 5 minuten na het wegrijden, daarna is het weg. ik kan niks vinden maar ik ruik een beetje rubberlucht bij het voorwiel (recht) daar komt vermoedelijk het geluid vandaan. heb je ondertussen al een oplossing gevonden?

groet roempes

sorry, ik bedoelde pvtveer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor,

Ik heb deze zomer in Duitsland een wiellager gekocht (gefabriceerd in canada) voor 100 euro ipv. 320 euro bij de stealer alhier.

Na montage van het wiellager is het lawaai weg linksvoor en krijgt het wiel niet meer warm.

Er was dus idd. iets aan de hand met het oude lager, ook al zie je er niets aan en zat er geen speling op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...