Spring naar bijdragen

4wd geeft wat problemen.


Driver
 Share

Recommended Posts

als ik mijn jeep in zijn 4wd laag wil zetten krijg ik hem der niet in als de motor draait. Het is een automaat om der maar ffies bij te zeggen. als ik hem in zijn neutraal zet kan en trek ik de hendel in zijn 4wd laag dan heb ik het gevoel dat die der in zit maar dat zit die niet want als ik hem dan in zijn drive zet dan ratelt die.. zet ik de motor uit dan krijg ik hem der wel in.. het vacuum systeem werkt ook niet... hoorde al van slangetjes vervangen wil wel is helpen. ook het 4wd lampje gaat niet branden in het dashboard. iemand hier een idee wat ik eventueel kan doen om dit op te lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch wel leuk 53 keer bekeken en geen 1 reactie :whistle: vandaag een soort verbrande koppelings luchtje onder de auto vandaan geen idee waar ik dat nu weer moet zoeken :yes:

Als je het terrein ingaat met 4-hoog zal dat vrij snel gebeuren inderdaad. :whistle:

Heb je het probleem sinds kort? Zo nee, heb je een bodylift?

Heb je met normaal schakelen geen last?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb wel een bodylift, dat 4wdlaag probleem heb ik al sinds ik de wagen heb. rij nooit in 4wd hoog. En het is een automaat dus gewoon schakelen hoef ik niet :yes:

Kan zo maar wezen dat de selctiehendel niet goed staat afgesteld.

Die verbrande koppelingslucht kan wel van je ls zijn.

en wat ik de ls als ik vragen mag :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb wel een bodylift, dat 4wdlaag probleem heb ik al sinds ik de wagen heb. rij nooit in 4wd hoog. En het is een automaat dus gewoon schakelen hoef ik niet :yes:

Als je een body lift hebt kan het zijn dat dat pookje wat lastig te bedienen wordt.. aangezien die niet mee omhoog komt met de lift.

Dat zou het dus goed kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En je moet rollend schakelen. Ergens tussen de 1 en 3km/u is mooi ( iets minder dan wandelsnelheid, zeg maar).

Zolang je de vacuum handel niet op orde hebt, zal je 4wd lampje niet oplichten en de vooras ook niet inschakelen. :no:

Wat die koppelinglucht betreft... geen idee.

Het eerder genoemde LS differentieel ruik je niet. Die zit in de as, dus in de olie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en wat ik de ls als ik vragen mag :no:

LS is Limited Slip, een systeem in je achterdiff dat ervoor zou moeten zorgen dat als je ene achterwiel los hangt, je andere achterwiel toch nog rond draait.

Een beetje het locker-idee maar dan in hele lichte mate en slippend en schijnbaar meestal niet goed werkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja ik dacht der aan gisteravond na mijn post .. hij zal me achterasje wel bedoelen :no: iedergeval bedankt voor de reacties. heb vandaag me radiateur der af gehaald die werd erg heet ook zondag... bleek nog wat duitse klei in te zitten... helemaal schoon gespoeld en der weer onder gezet. tankje weer vol gegooit ook de radiateur gevult maar nu blijft der lucht tussen zitten. motor word erg heet maar gaat nog niet pompen... iemand een iedee om de lucht der uit te krijgen? of gewoon maar een poosje stationair laten draaien en hopen dat die de lucht der zelf uit pompt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

zel deze topic weer is tersprake brengen. ben nu toch bezig met mijn jeep.

Ik heb inmiddels ontdekt dat het 4wd lampje niet was aangesloten. der hangt een klein stukje draad aan de sensor en verder niets.

nu heb in inmiddels een adere tussenbak der onder hangen. maar ook deze wil het as niet inschakelen aan de voorkant. ik heb het schema in het boek bekeken. en daar kan je aardig zien hoe het aangesloten zit. maar 2 slangetjes stoppen bij mij ter hoogte van de sensor.1 daarvan zal de ontluchting zijn denk ik maar de ander? en begrijp ik het goed dat het punt in de tussenbak het hele mechaniek in werking stelt of hoort der nog ergens een klein compressortje oid te zitten.

alle reacties zijn welkom :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)ahaaaa! daar zit het probleem. hij loopt niet naar mijn motor toe... toevallig een idee waar die op de motor moet aangesloten?

misschien zit er op de inlaatspruitstuk nog een afgedopt buisje. zoniet. T-fitting ergens bij tussen.

andere optie is om de mof op de vooras vast te zetten. dan draait alleen wel altijd je hele vooras mee (met 2wd)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...