Spring naar bijdragen

jeep valt spontaan uit


Recommended Posts

hallo ik heb sinds een half jaar een gc 4,7 uit 99 buitengewone bak alleen met een nogal vreemde storing na ongeveer 70 km valtie spontaan uit zonder ook maar een storing te melden ff een paar minuten wachten en dan startie weer en loopt als vanouds dan na 20km is het weer raak poosje laten staan endan weer 70km en weer uitvallen met obd2 tester geen storing te vinden heel erg vreemd heeft iemand mischien een idee wat dit voor een abracadabra storing zou kunnen zijn ik heb geen flauw idee mvgr dok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dok, welkom op het forum!

Wanneer valt jou motor uit precies, is dat onder het rijden, of afremmend naar stilstand? En ik begrijp dat je motor dan niet gelijk wil aanslaan? Vreemd is vaak dat je geen foutcodes krijgt en dat betekend dat het vele oorzaken kan hebben. Zou goed je Crankshaft Position Sensor,CPS, kunnen zijn bijvoorbeeld, maar ook de anders CPS, Camshaft Position Sensor. Deze beide sensoren werken samen met de computer om je onsteking te bepalen. Lastige is dat je geen aanwijzing krijgt door de foutcodes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hy valt gewoon rijdend zonder dat ik afrem uit zomaar in 1 keer alle meters doen het gewoon hij geeft geen waarschuwing of vreemd geluid en altijd na ongeveer 70km daarvoor draaidtie perfect hoe kan ik die cps testen want na ff wachten start die weer en draaid hij perfect bedankt voor de snelle reactie gr.dok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mijn FSM (werkplaatshandboek) is die sensor door te meten. Heb je een FSM van jou WJ? Daar staat precies de methode in. Het word waarschijnlijk alleen lastig om bij die sensor te komen. Ik weet niet goed de verschillen tussen een WJ en een ZJ, afhankelijk van welke type motor je hebt. Maar als het gelijk is zoals bij mijn V8: die sensor zit, als je recht voor de auto staat, links achter het linker kleppendeksel naar beneden toe. Op de aansluiting tussen de motor en de bak; de bellhousing noemen ze dat.

Maar ik denk dat het makkelijkst is als je een FSM raadpleegt. Er staan links op het forum waar je ze kan downloaden; ff de zoekfunctie gebruiken. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een schot voor de boeg: Ventilatie tankdop verstopt of foute dop? Lijkt wel op vacuüm zuigen. Probeer direct na het afslaan eens of de tank zuigt als je de dop eraf draait.

Succes.

Gaat ie dan niet eerst stotteren? Het lijkt erop, in het verhaal, dat de motor echt ineens dood valt.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moge heb vanmorgen 100km aan 1 stuk gereden met de tankdop er losjes op en niks aan de hand bleef gewoon netjes draaien de storing was altyd by 70km dus hoop maar dat het aan de tankdop gelegen heb bedankt voor de reacties allemaal

gr dok

Dat klinkt dan goed! Maar ff voor mijn nieuwsgierigheid, was het altijd stipt na 70km, of ongeveer 70km...? Lijkt dan idd op een soort van ventilatie probleem, maar dar vind ik vreemd bij telkens dezelfde afstand :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het was bij ongeveer 70km ene keer 69,5 dan weer 70,2 aan 1 stuk heel vreemd snap er niks van maar vanmorgen 100km aan 1 stuk gereden en hij bleef gewoon draaien met tankdop losjes erop hoop wel dat het nou over is om nou om te testen naar groningen op en neer te koetsen is ook zowat hee maar het blijft vreemd heb de tankdop erte strak opgedraaid denk ik al zou dat niet moeten kunnen lijkt mij

gr dok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waren alle oplossingen maar zo simpel.... en goedkoop :) Laten we het voor dok hopen!

Zo simpel kan het inderdaad zijn. Iedere dop is nl voorzien van een soort ventieltje zodat er wel lucht naar de tank kan, maar niet er uit. Als dat defect of verstopt raakt, is het einde oefening dus. Ik het het jaaaaren geleden eens met een Audi gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo simpel kan het inderdaad zijn. Iedere dop is nl voorzien van een soort ventieltje zodat er wel lucht naar de tank kan, maar niet er uit. Als dat defect of verstopt raakt, is het einde oefening dus. Ik het het jaaaaren geleden eens met een Audi gehad.

En zo blijven we leren... Maar ik neem aan dat er toch ook een reden is dat er een ventieltje zit, zodat lucht er niet uit kan. Dus gaatje boren wil zeggen dat lucht er ook uit kan; is dat dan nog wel de juiste oplossing? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je zou het wel als een tijdelijke oplossing kunnen gebruiken tot je een nieuwe dop hebt gehaald en dan weet je vooor de 100% zeker dat het daar aan ligt en niet aan iets anders. Zo bedoelde ik het eigelijk

(sorry dat het zo onduidelijk was)

De kip of het ei......

Als het niet werkt zul je toch aan een nieuwe dop moeten vanwege de geur....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we er vanuit gaan dat het inderdaad de tankdop is, dan moet de inhoud van de tank altijd gelijk zijn geweest bij vertrek. Rijdt je de tank verder leeg, dan zit er meer lucht in waardoor het vacuum pas na veel meer kilometers tot problemen kan leiden.

Pas bij een bepaalde onderdruk zal de motor afslaan, lijkt mij aannemelijk. Als het altijd precies bij 70 km gebeurt, dan kan zou de tank altijd op een bepaald niveau gevuld zijn bij vertrek. Is de tank niet altijd evenvol dan klinkt het niet als een verstopte tank dop...

Anders zou de afstand moeten varieren. ;-) Het is maar een theorie.

Hopelijk is het de dop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de ene keer was de tank vol de andere keer bijna leeg heb geen lange stuk meer gereden draaid nu perfect zal de relais en zekering vd brandstofpomp nog vervangen dat zijn de kosten niet en hoop maar dat het weg is met nieuwe dop brandstofpomp vervangen kan altijd nog al is dat toch niet kilometer afhankelijk lijkt mij toch??gr dok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk zijn dat de pomp ook niet meer 100% is en door het vacuum wat ontstaat niet het vermogen heeft om weg te pompen. Kijk ook even naar het brandstoffilter. Als dat verstopt is of verkeerd om gemonteerd is een combinatie van al die factoren voldoende om de brandstof niet naar de motor te krijgen.

Maar kennelijk is de oplossing wel nabij.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...